Als jij een koffer hebt, met de mogelijkheid om er een slot op te doen. Ja, dan heb je volgens mij aan de regelementen voldaan.
De regels zeggen namelijk
Airsoftapparaten mogen thuis worden opgeslagen bij het lid, in een daarvoor bestemde deugdelijke opslag met sluitwerk. Dit mag een kluis zijn maar ook bijvoorbeeld een kast etc zolang deze maar deugdelijk afgesloten kan worden, zodat Airsoftapparaten niet direct voor bedreiging of afdreiging gebruikt kunnen worden.
Volgens mij kan ik een tas of een koffer ook deugdelijk afsluiten met en slot. Hierdoor kan ik de replica's niet binnen enkele seconden pakken, dus mag het.
Echter bedenk wel dat:
Je dat je de omgeving, nog wel eens over je hobby vertelt, en mensen zulke dingen nog wel eens doorvertellen aan anderen met minder goede bedoelingen.
Als die ander jouw adres weet, en je legt een koffer onder je bed. Dan is het leg je het praktisch ingepakt en al voor hem klaar om alles in 1 keer mee te nemen. (de eerste gevallen zijn al bekend!)
Daarom ligt het bij mij in een foedraal met 2 sloten. In een strijkkast welke ook nog eens op slot kan.
Nu kan mn moeder wel in de strijk kast, omdat ze een sleutel heeft. Maar ben ik binnen de regels bezig, omdat ook mijn tas ook nog eens afgesloten is. En de replica's, dus niet voor het grijpen liggen.
Op deze manier, is de tas met MP5, M4, en 2x 1911. Niet binnen 1 minuut onder de armen te slaan. Want ze moeten eerst de kast nog openen.
Stel dus dat jij zo'n kluisje van de Formido hebt, dan kunnen ze dat ding niet zo even mee naar buiten nemen, en zou dat mijn voorkeur hebben. Maar dat is puur mijn mening. De regels zijn wat dat betreft redelijk soepel.