Keuze Back up/budget replica

len21

New Member
31 mei 2015
1
0
Trophies
1
Hallo

Ik airsoft nu al een paar weken en vind dit super vet!! Nu ben ik opzoek naar een back up replica die niet al te duur is. 

zelf had ik deze 2 gevonden.

Dboys Rk-05 http://www.taiwangun.com/en/rk-05-full-metal-boyi?from=listing&campaign-id=19

JG G608-KV   http://www.taiwangun.com/en/g608-kv-jg?from=listing&campaign-id=19

Welke van deze 2 vinden jullie het beste of hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt!

Als backup zou ik iets nemen met de zelfde mags, dus ik weet niet wat je main is? 

De RK-05.

Waarom?

Nou,stalen kogellagers in de gearbox bijvoorbeeld.

En full metal tegen een plastic replica.

Verder een 9.6 V 1200 mah batterij tegen een 8.4 1100 mah.

Ik ben geen Kalashnikov fan maar deze is toch wel erg een leuke aanbieding.

Vraag wel aan taiwangun of ze hem voor je downgraden tot 360 FPS.

Is een gratis service van ze.

Succes met je keuze.

Precies wat ties zegt. 

Even er van uit gaand dat het nu een M4 is, want die heeft bijna iedereen.

Is dit een voordelige optie:

http://www.taiwangun.com/img/imagecache/15f909e09eb88999497eb6b091ea78a523755c0d.jpg

G36, maar dan met een M4 magazijn adapter en enkele M4 outerparts. Dus hoef je niet speciaal nieuwe mags aan te schaffen.

Deze hebben wij zelf ook, maar dan zonder die rare handgaurd.

Ding schiet standaard best goed.

Mocht je er zelf aan gaan sleutelen kan ik je wel vast waarschuwen dat dit niet de makkelijkste doe it your self replica is.

ja heb een G&G m4.

Die g36 ziet erg vet uit ook handig dat hij m4 mags gebruikt

zska6s.jpg

Onder tussen de RK-05 besteld deze komt vrijdag al binnen!!! Zou ik eerst de gear box nog smeren? zo ja waar mee? 

Niet doen.

Wacht totdat je bijv.de winterstop ingaat en haal dan pas je gearbox uit elkaar.

Ik heb mijn Mp5 van Taitaigun ook nog niet opengehaald.

Pas als ik er een jaartje mee heb geschoten ga ik eens kijken van binnen hoe of wat.

Dan ga ik m ook gelijk opnieuw shimmen en ook kijken wat er nog meer verbeterd kan worden.

Taitaigun levert goede spullen is mijn ervaring en je kan er probleemloos mee uit de voeten voor een tijdje,uitzonderingen daargelaten.(Maandagmorgen apparaten)

Ik zelf ga waarschijnlijk binnenkort voor de Cyma 0.28B als back-up replica. Een van de meest verkochte ak's met een aardige prijs/kwaliteit verhouding heeft. En voor een luttele 100 euro wil ik die gok wel wagen, (of zijn er mensen die dat afraden?)

@Vladimir welk merk bij jij dan?

@lockheed die cyma's zien er ook erg vet uit!

Cyma Mp5-SD6 nbb.

De vrouw heeft sinds zeer kort een GSG Mp5-SD6 maar die schoot te hard en dus opengehaald.

Dit is de 2e keer dat wij een GSG in huis hebben gehaald.

De eerste ging bij de allereerste X al naar zijn grootje.(gearbox tandjes poetsen)

Maar toen wij deze nieuwe openmaakten voor het plaatsen van een lichtere veer bleek er al metaalgruis in de gearbox rond te hangen.

Zeer slecht geshimd,belachelijk veel speling op de asjes en veel te veel vet gebruikt

En dat nadat we alleen maar de FPS en de ROF hadden getest,tss!

Maar alle speling is er nu uit,licht ingevet en loopt nu supersoepel.

330 FPS op de klok dus nog ruimte voor upgrades.(precision barrel,luchtlekkages afsluiten)

En de mag-catch knap afgesteld zodat de mag's er niet meer uitvallen als je schiet.

Bij een GSG is het dus raadzaam hem WEL!!! gelijk uit elkaar te halen.

Cyma Mp5-SD6 nbb.

De vrouw heeft sinds zeer kort een GSG Mp5-SD6 maar die schoot te hard en dus opengehaald.

Dit is de 2e keer dat wij een GSG in huis hebben gehaald.

De eerste ging bij de allereerste X al naar zijn grootje.(gearbox tandjes poetsen)

Maar toen wij deze nieuwe openmaakten voor het plaatsen van een lichtere veer bleek er al metaalgruis in de gearbox rond te hangen.

Zeer slecht geshimd,belachelijk veel speling op de asjes en veel te veel vet gebruikt

En dat nadat we alleen maar de FPS en de ROF hadden getest,tss!

Maar alle speling is er nu uit,licht ingevet en loopt nu supersoepel.

330 FPS op de klok dus nog ruimte voor upgrades.(precision barrel,luchtlekkages afsluiten)

En de mag-catch knap afgesteld zodat de mag's er niet meer uitvallen als je schiet.

Bij een GSG is het dus raadzaam hem WEL!!! gelijk uit elkaar te halen.

en mogelijk toegang tot Duur gereedschap nodig(in mij geval toegang tot een Werkplaats van de metaal techniek) 

Alles wat je nodig hebt om een aeg open te maken zijn schroevendraaiers en inbussleutels dus echt duur gereedschap is niet nodig.

Inderdaad wat Sander zegt.

2 pinnen indrukken en eruit trekken volstaan om de gemiddelde replica in hoofdgroepen uit elkaar te nemen.

Vervolgens met een kruiskopschroevendraaier en een imbus de motorplate en motor loshalen en met dezelfde schroevendraaier de complete gearbox uit elkaar halen.

In elkaar zetten in de omgekeerde volgorde.

Wel is het raadzaam om Abbey siliconenvet of equivalent voor de piston en gungrease of equivalent voor de tandwielen aan te schaffen.

Vrijdag De RK-05 binnen gekregen. Vet ding alleen best wel zwaar 

kcnnva.jpg

2hqdz82.jpg

Zwaar mag voor die lengte.

Mooi ding man! (en dat uit mijn mond,ik ben geen AK-fan)

Bedankt voor jullie hulp! Gisteren even mee gespeeld bij balls and arrows en zondag nog even proberen bij bunker hill!