Keuzehulp extra accu en lader

Kroeskoppie

Well-Known Member
19 okt 2015
428
225
Trophies
14
Op dit moment ben ik zo'n beetje al mijn airsoft gear aan het samenstellen, incl AA voor als ik ga beginnen met airsoft.

In de tussentijd heb ik al besloten om, wanneer ik ga beginnen, voor een Specna Arms AA te gaan. Waarschijnlijk de SA-A03.

Ondanks dat er bij de AA al een 9,6 NIMH accu zit, wil ik voor de zekerheid een 2de accu aanschaffen. Ook zit er bij de AA al een lader voor accu's, maar ik heb veel gehoord dat deze lader 'domme' laders zijn die blijven doorladen, ookal zit de accu vol. Daarom zou ik een 'smartcharger' er bij willen hebben, om er zo voor te zorgen dat de accu's lang mee kunnen blijven gaan.

Ik ben nog niet zo erg thuis op dit stukje. Welke NiMH accu zouden jullie aanraden? En welke smartcharger? Ik wil er best wel wat er voor uitgeven, maar ik zie onzettend veel prijzen en merken, dat ik door de bomen het bos niet meer zien. ^^'

Graag hoor ik van jullie. :)

Ik heb een simpelle A3-NiMH compact charger besteld bij T.A.G.

Deze laad de batterij slim door te stoppen met laden als de batterij vol is.

Deze is ook nog eens zeer prijsvriendelijk.

En een extra accu is nooit verkeerd.

Ik heb de IMAX B6 charger( als ik het zo goed uitspreek).

In ieder geval een echte aanrader, veel mogelijkheden mee qua chargen, dechargen etc.

Fijn dat er een NIMH en LIPO programma op zit mocht ik nog ooit willen overstappen op LIPO.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Ik raad ok de IMAX B6 lader aan.

Alleen ipv LIPO zou ik zeggen gan voor stabielere LIFEPO. Iets meer veilgheid/zekerheid.

voor lipo en lifepo geld allebei dat het aan te raden is als je ook in winter wil gaan spelen omdat ze beter tegen de kou kunnen dan nimh

Ik speel zelf met NIMH, nooit last van, zelfs met koudere dagen. Kan zijn dat ik geluk heb met die accu maar heb voor de zekerheid altijd een exra accu bij(beide zijn 8,4 v 3000MAH).

hebben jullie toevallig ook een goed site waar de IMAX B6 te hallen is ?

is deze ook en beetje goed ? of is deze zo een nep IMAX wat mensen zegen dat ook in de omloop is ?

Naast dat dat een neppe is is hij ook nog eens €20 duurder.
Die Sadiek heeft gepost is de goede en naar mijn mening de beste keuze voor een lader.

Heel simpel, rechtsboven in de hoek moet het SKYRC logo staan, staat dit er niet dan is het een neppert. luister even naar Sadiek en bestel gewoon bij Hobbyking. Let er wel op dat je het european wharehouse selecteert. Een eventueel goeie alternatieve lader is de Turnigy double tap, kan tot 2 x 7 ampere laden eventeel echter heeft deze alleen een 12v voeding nodig.

Succes ermee.

Heel simpel, rechtsboven in de hoek moet het SKYRC logo staan, staat dit er niet dan is het een neppert. luister even naar Sadiek en bestel gewoon bij Hobbyking. Let er wel op dat je het european wharehouse selecteert. Een eventueel goeie alternatieve lader is de Turnigy double tap, kan tot 2 x 7 ampere laden eventeel echter heeft deze alleen een 12v voeding nodig.

Succes ermee.

Dat is dus geen correcte manier om het te checken, weet je hoe makkelijk er kopies zijn te maken met datzelfde logo. Welcome to china where we don't give a flying fuck about your IP.

Nee de echte manier is dmv een sticker op de achterkant waar 2 codes staan die je op de website van skyrc kan intypen waarna je mooi krijgt te zien of je een genuine of neppe unit hebt: http://www.skyrc.com/antifake/indexen.php

• Leuk
Waarderingen: Slottie
Klopt helemaal @Rebelattack , echter ben ik er nog geen tegengekomen. Daarbij komt dat de manier van codes checken prima werkt als je er al een hebt, niet als je hem nog moet gaan bestellen. beetje moeilijk om een sticker op de achterkant van de lader te checken op een website waar je gaat bestellen. Als je dus naar het SKYRC logo kijkt, dan haal je er in ieder geval 95% van de nepperts uit.

Klopt helemaal @Rebelattack , echter ben ik er nog geen tegengekomen. Daarbij komt dat de manier van codes checken prima werkt als je er al een hebt, niet als je hem nog moet gaan bestellen. beetje moeilijk om een sticker op de achterkant van de lader te checken op een website waar je gaat bestellen. Als je dus naar het SKYRC logo kijkt, dan haal je er in ieder geval 95% van de nepperts uit.

Je kan een winkel vragen of ze kunnen aantonen dmv de sticker of het een genuine is en als ze dat niet willen kan je er bijna 100% vanuit gaan dat het een dikke nepperd is. Jammer genoeg is het ontzettend kut om een legit lader te vinden, maar eigenlijk maakt het ook heel weinig uit, het zal iets minder accuraat zijn met het laden als met een genuine maar dat is niet eens zo erg.

Qua laden en ontladen maakt het inderdaad weinig uit.
Het is alleen een klote streek dat ze je wel vaak voor een echte laten betalen.
Tenzij je op China.com besteld.