King Arms VLTOR M4

Siem Peeters

Member
21 aug 2024
14
5
Afgelopen weekend onder meer deze dikke King Arms opgehaald. Heb hem lekker goedkoop op de kop kunnen tikken doordat hij een gebarsten gearbox heeft.
Hij ligt inmiddels volledig uit elkaar, en gelukkig geen schade aan de interne onderdelen buiten de gearboxbehuizing. Nieuwe onderdelen komen als het goed is donderdag aan, en dan kan ik 'm weer op gaan bouwen. Geplande build is als volgt:

- CYMA Gearbox shell
- King Arms 16:1 Gearset (Stock)
- Stock King Arms motor
- Modify M110 Spring
- Modify 6.03 Tightbore barrel 363mm
- Maple Leaf Super Macaron 60 graden bucking
- Maple Leaf Omega Nub
- Stock hopup chamber
- Element trigger contacts + conversie naar rear-wired.

Bijlagen

• 8ceafade-fef0-4bff-87ee-3694c742b3b5.jpg
    8ceafade-fef0-4bff-87ee-3694c742b3b5.jpg
    384,8 KB · Weergaven: 23
Helaas even alles op een laag pitje moeten gooien in verband met een enorm drukke periode op werk, maar we zijn weer onderweg! De onderdelen zijn inmiddels binnengekomen, en we zijn begonnen met het herbouwen.

De gearbox shell had wat werk nodig, aangezien de gaten voor de bushings/bearings erg krap waren. Deze heb ik voorzichtig een beetje uitgeveild waarna ik de nieuwe 8mm bearings er met een kleine "love tap" in kon krijgen. Hierna begonnen aan de grote schoonmaak van de gearboxonderdelen die nog bruikbaar waren. Hierbij is helaas het pinnetje wat het veertje voor de selector plate op zijn plaats houdt afgebroken, waardoor de oude selector plate niet meer bruikbaar is.... gelukkig niet het duurste onderdeel, maar wel wederom een vertraging. Om mezelf een beetje bezig te houden de shimming binnen de nieuwe shell maar meteen aangepakt, aangezien er enorm veel speling op de gears zat. Kost altijd even wat tijd en geduld, maar ook dat loopt weer als een zonnetje.

20250203_115113.jpg

Later deze week ga ik de gearbox verder afronden door de rest van de onderdelen terug te zetten. Mogelijk ook nog een AoE adjustment, maar aangezien dit niet de meest high-stress build is kan het dat ik dat achterwege laat. Dan nog de hop-up upgraden en dan kunnen we gaan kijken of hij het doet!