KJW 1911 Hi-Capa GBB schiet niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank-Peter

Well-Known Member
27 jun 2014
464
302
Trophies
20
Afgelopen weekend ging ik met mijn KJW 1911 Hi-Capa GBB naar de FPS op Bunker Hill en daar bleek dat deze replica niet schoot.In de caravan heb ik gekeken of er wel gas in zat en dat was het geval. Bart zei meteen dat waarschijnlijk de trekker veer niet sterk genoeg was om de 'firing pin' tegen het ventiel van het magazijn te krijgen. Uiteraard ben ik maandag meteen gaan Googlen en heb ik verschillende oplossingen gevonden.De thumb safety zat ook helemaal vast dus ik heb eerst de thumb safety los gehaald, daarna de firing pin ingespoten met siliconen spray en jawel, het werkte weer. Wel is waar werkte het zonder safety, maar toch. Vervolgens schoot de safety spring weg en wist ik niet meteen waar die hoorde.Ik heb toen de trekker veer behuizing losgemaakt en alles schoongemaakt en vervolgens alles weer in elkaar gezet. Helaas schiet de replica weer niet.Ook als ik de thumb safety weer verwijder schiet de replica niet. Zou het probleem dan toch in de trekker veer kunnen zitten? Alle suggesties zijn welkom.Heeft iemand in de buurt van het Gooi misschien een 1911 Hi-Capa zodat ik eerst mijn magazijnen kan testen om die uit te sluiten. Weet iemand waar ik een 150% trekker veer voor een 1911 kan kopen in NL?
Met vriendelijke groet, Frank-Peter
 
Kijk eerst ff naar de veren of deze niet uitgerekt zijn. Is al gauw een probleem met GBB pistolen. Daarbij moeten GBB-pistolen "druipen" van het vet. Op Youtube zijn vaak Disassembly video's te vinden van de meeste replica's. Haal hem helemaal uit elkaar (maak eventueel foto's tijdens het "slopen," zodat je weet waar alles hoort en maak alles eerst super schoon. Probeer hem dan nog een keer.
Ook kan het zijn dat de firing pin de valve niet ik kan drukken op de mag. Laat de mag eerst een beetje leeglopen en probeer dan te schieten. Mijn KJW G23 heeft dat probleem ook als ik bepaalde typen gas in mijn mag duw, waardoor dan de druk te hoog word en de valve niet door de replica meer kan worden ingedrukt.
gr. Bjorn
 
"daarbij moeten GBB pistolen druipen van het vet" 
Dat ben ik niet met je eens.Teveel vet is nooit goed.
 
@Jamie heeft het probleem voor mij opgelost, heel hartelijk dank hiervoor!


Dit onderwerp kan dus op slot. @Jan of @Sander 
 
Status
Niet open voor verdere reacties.