KJW KP05 CO2, Slide blijft hangen

JoostL

Active Member
20 jul 2015
25
7
Trophies
3
Hi all! 


Ik hoop dat jullie mij willen en kunnen helpen! 

Al een poos gebruik ik mijn KJWorks KP-05 M1911 zonder problemen met een green gas magazijn. Aangezien ik toch graag gebruik maak van mn sidearm, wilde ik een tweede magazijn en danwel een CO2, zodat ik in de winter iig altijd 1 werkend magazijn heb. De KP05 zou met zowel GG als CO2 om kunnen gaan. 


Gisteren kreeg ik het CO2 magazijn binnen. Gelijk geprobeerd met 12g CO2 cartridges van Swiss Arms. 


Helaas blijft de slide na een schot of 2 hangen, of als ie wel cyclet, komen er geen BBs in de kamer en schiet ie uiteindelijk niks. Het lijkt er dus op alsof de slide niet ver genoeg naar achteren komt. Dit wordt soms bevestigd als de slide op de hammer blijft hangen. 


Het vreemdste van alles is wel dat als ik de grip safety harder indruk dat de KP05 harder schiet en vaak wel cyclet en zo'n 80% van de tijd wel BBs oppikt op de weg terug. 


Ik kan niet veel vinden over dit probleem, vooral niet icm het grip safety fenomeen. De threads die ik vind, hebben het vooral over de sears, maar ik heb niet echt een idee wat die doen en/of die het gekoppeld zijn aan mijn probleem. 


Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?


Alvast enorm bedankt voor reacties!


Hier een video van het probleem

https://www.youtube.com/embed/fpfQykTWz3I


Ook is de pin die de gas valve moet induwen korter op de CO2 versie tov de Greengas versie. Zou dit een slecht magazijn zijn, of hoort dit? 

Links is de greengas mag, rechts de CO2


O-UMPKBc3xb84hxjdxMu6OGOr_tcJDY6ZlHXAjipPTtyi-PwwTuvGJqzx8rdIpgu3BqrT9DQwflhFWcOrvh9Tj8ZSkY7DRnaH471ISPX5D_Gn5sVjBBRBTPMP62cSvYGhdxwXZ_yBdcMidINZZW9fRZxcHHymK7cbJMaV-g85NLI6uZBbWByuUdm0mU1QDylTRYDb9S6CPs2zasQ1_nBSDiH5eNx9rI4impkvlLG6qsYomFwX4wYDDhfko3E93zNCsc7zm9pfPOEyVq_2zN81mGqoy7rZO6kL6qkEv9j9ypj6-Qgqyg3GbrEcQgMqQ3qS5-a7WI62_WKeksoouCZlEJL29S6X6YdPCkBuF7BU5xac4k_EWpMi9I803cRSXADNKX4K93Jr2gX4v31WCxkzh_9SOcqYwn7Qr6bT-GjGY3zuoJatXvwawO-9grAIBqjU1HIBpCibpDpnA9364-DcdnkIJZSOUayCZovJ8MAREIoTIweVu0JWr0YZD86PCF51nBhVHmqkARvnkdqU6BifZHtDIL4EAA5GucWOOatNtAb=w3158-h1776-no



 
 
Hm,zo te zien geef je zelf al antwoord op je vraag.


Dat de aanslagnippel op je Co2-mag korter is maakt dus dat er minder Co2 vrijkomt.


Kijk eens of je de nippel van de gasmag over kan zetten op de Co2-mag?
 
Goed idee, weet je waar ik gauw zo'n tooltje vandaan kan halen?


Maarre, als dat werkt dan klopt er ergens iets niet toch? Ze zijn allebei van KJW en allebei gemaakt voor de KP05. je zou denken dat ze dan hetzelfde eruit zagen als dat nodig is. 


Kan het ook zijn dat de CO2 hogere druk levert, en dus korter open moet gaan bij elk schot? Dan zou er in het mechaniek dat de valve opent iets niet kloppen. 
 
Mja,ik heb zelf ook wat KJW replica's.


Ik heb bij 1 magazijn ringen in de valve geplaatst om de druk en FPS te verlagen.


Die plaatste ik onder de drukveer,die levert dan meer tegendruk op de klep en daardoor komt er minder Co2 vrij.


Andersom is ook mogelijk,door een stukje van de veer af te knippen verhoog je de FPS.


Je kan dus zelf het magazijn afstellen op je specifieke wensen.