Kleding najaar skirm

Jeffrey1987

Member
30 aug 2019
9
2
Trophies
2
Hi mede airsofters!

Het najaar is weer begonnen en het weer word er niet beter op.
Wat doen jullie aan om de elementen en regen tegen te houden? Ik loop een beetje vast op de buitenste laag qua jas of jacket.
Doe je hierover nog een carrier plate overheen?

Wat dragen jullie met dit regenachtige koude weer als je buiten een skirm hebt?

Regen heb ik weinig last van aangezien ik een ghillie draag. Tegen de tijd dat het daar doorheen sijpelt moet de moesson zijn losgebarsten. En anders wordt ik gewoon nat. Maakt voor mij de uitdaging alleen maar groter.

Aangezien ik veel op de grond lig heb ik bij vriespunt weer standaard thermo ondergoed aan met daarover mijn WZ.93 uniform. De combat shirts laat ik dan thuis maar gebruik een field jacket. Dezen zijn een stukje dikker. Bij echt koud weer gaat er nog het Joegoslavische mountain pattern sniper tenue overheen. Daar nog een vest en daar nog een ghillie overheen (isoleert ook lekker). Leren handschoenen draag ik altijd al dus dat veranderd niet.

met spelen draag ik nagenoeg altijd hetzelfde... UF PRO combat shirt striker XT gen 2 met een UF PRO striker HT combat pants. In de winter komt daar dan een thermo shirt onder, maar dat is het...

de vervelendste momenten zijn de momenten dat je stil staat (tijdens het omkleden, briefing, pauze, etc.) dan heb ik meestal ff een jas aan en de rest van m'n gear (plate carrier etc) uit. Daarna is het gewoon blijven bewegen, dan valt de kou en eventuele regen allemaal wel mee... afgelopen weekend regende het ook vrij aardig en heb ik ook gewoon zo gespeeld...

• Leuk
Waarderingen: victor en Pietjepuk123
Eigenlijk doe ik weinig anders. Ligt er ook aan waar je speelt natuurlijk, in een bos onder de begroeiing heb je toch net wat minder last van stortbuien. Ik speel of in dikke JNA kleding van canvas, waar water al moeilijk doorheen komt,of een jaren 90' BDU van de Oekraïners met bijbehorende PC. Net wat @Peter Boudewijn zegt, zolang je beweegt en en zorgt dat je warm blijft is het zo slecht nog niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
3x is scheepsrecht, zoals wat hierboven al is aangeven...

mijn post uit een ouder - vergelijkbaar draadje: https://airsoftclubnederland.nl/community/threads/najaar-winter-loadout.4992/#post-73952

inderdaad thermo shirtje onder combat shirt - plate carrier d'r over heen. Mijn combat broek is zowiezo al dik genoeg.

Tijdens de pauzes houd ik mijn plate carrier om en doe er een dikke (winter) jas over heen om te voorkomen dat je te veel afkoelt. Verders wil een bak hete koffie wel helpen om warm te blijven.

Grote voordeel aan de koude(re) temperaturen is het einde aan 't beslaan van mijn goggle :)

Afgelopen feb met een graadje of 4-5 (wel droog) nog geskirmd en tijdens het spel zelf, merk je niks van de kou. Deels door de spanning, deels door het bezig zijn. Enige mindere was de koude wind op je wangen op de opener stukken veld, maar door de thermo shirt blijft je core mooi op temperatuur.

ADD: Ohja, regen achtig. Petje om de regen van mn goggle te houden en voor de stortbuien kun je (camo) poncho's bij de dump halen.

qua regen heb ik een surplus MTP goretex camo setje. komt geen druppel doorheen.