Kleding!

WouterCOFFEE

Member
11 jul 2016
19
0
Trophies
1
Ik heb dus mijn tippmann m4 besteld!

Nu kijken naar een goede gear. Dat kan ik zelf wel uitzoeken.. Het enige is waar ik op moet letten qua bescherming een goede bril. Handschoenen zijn knie en elleboog bescherming fijn? Heb me 1e skirm gehad en heb wel rake hits gehad. Maar wat zijn must haves of tips ? Helm ja of nee? Had een helm op en baar keer op gehit maar hoe zit dat met het gevoel van impact als je een bivakmuts dracht bijvoorbeeld?

Ik speel zelf veel CQB. Korte afstanden dus een helm vind ik erg prettig. Hits van 1 a 2 meter kunnen soms gebeuren en met een bivakmuts/pet doen die toch wat meer pijn.

Ben een fan van goede kniebeschermers. Binnen heb ik pads in mijn broek en daar extra pads overheen ivm sliden en duiken, kniebeschermers ook ivm stoten.

Buiten draag ik ze ook ter bescherming. Ooit een knieschijf gebroken door een ongelukkige val op een wildrooster. En gasten een schijf of elleboog zien breken tijdens dekking zoeken of even snel knielen.

Handschoenen heb ik in een snijwerende versie, wel eens een scherpe tak of glas geraakt en geen verwondingen.

Links:
http://www.greatoakdumpstore.nl/product-categorie/beschermende-uitrusting/overig/

http://www.greatoakdumpstore.nl/product/tactische-handschoen-lvl-iii-snijwerend/

ja dacht er ook aan! aangezien ik stratenmaker ben en het moet hebben van het op me knietjes zitten! haha zal wel van toepassing komen ! :smiley:

Hoi wouter

Kwa gezichtsbescherming een goed masker is in mijn ogen een must tenzij sniper hits je hobby zijn :p

Verder setje kisten knie arm beschermers overall en handschoenen met een pocket vest en je bent klaar om te spelen ;)

Een bivakmuts zorgt er wel voor dat je bril veel sneller beslaat.

knie- en elleboogbeschermers heb ik nog niet gedragen. Ik hoor wel dat als je niet de juiste neemt, ze continu afzakken. Dus dan zou je de versie moeten nemen die in een broek zit.

Ik draag zelf wel altijd een helm, meer voor het thema en mijn GoPro dan voor iets anders. Een helm is warm, zorgt ook voor een beslaande bril en maakt soms het richten moeilijker (bij sommige mensen).

Maar een helm beschermt weer wel bij CQB (bb's en bebouwing) en takken die in je hoofd willen kruipen ;)

Het is dus niet perse nodig, maar is natuurlijk wel een extra bescherming.

Ja helm met bivak valt altijd te combineren jan! Combat goggels of toch zon klein brilletje?

Kniebeschermers in je broek is indaad wel een aanrader.
De losse versie zakt af of stopt de bloed toevoer naar je voeten.
(Oke dat laatste is een tikje overdreven)