Kluis voor de replica.

michiel80

Well-Known Member
22 jun 2016
240
93
Trophies
13
Ik weet dat de regels nogal buigzaam zijn aangaande het opbergen van de replica's, maar ik ben aan het kijken naar een kluisje om de replicas in op te bergen.

Momenteel ligt alles in een een van de kledingkasten met een kabelslot om de kast af te sluiten.
Dit is mijn vriendin nu zat (heeft er ruim een half jaar niets van gezegd, dus ik mag niet klagen :) )

Ik kwam online de onderstaande kluis tegen, en omdat dit een permanente oplossing moet worden, wilde ik even zeker weten of deze in elke zin zou voldoen als ik m afsluit met een hangslot.
 

Bijlagen

  • _20161230_095834.JPG
    _20161230_095834.JPG
    113,4 KB · Weergaven: 572
Als jij hem afsluit en je hangt het sleuteltje er bij wijze van spreken niet naast dan voldoe je aan de eisen.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Kan prima. Het is niet zoals bij real-steel, het hoeft geen gekeurde kluis, in beton verankerd, dit dat zus zo, bla bla ding te zijn. Zoals @Rick191 al zegt is het van belang dat het af te sluiten is en dat alleen jij er toegang toe hebt zodat het niet direct ter dreiging of afdreiging erbij gepakt kan worden. Daar voldoe je aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
Heb ook een locker zoals dat i.c.m. een hangslot. Werkt prima alleen snel vol qua replica's ;)

Inderdaad, op een gegeven moment was als opslag zelfs al voldoende dat het in een afgesloten tas lag. Dat is volgens mij veranderd waardoor het in ieder geval een vast staande opstelling moet zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sadiek en michiel80
Heb ook een locker zoals dat i.c.m. een hangslot. Werkt prima alleen snel vol qua replica's ;)

Inderdaad, op een gegeven moment was als opslag zelfs al voldoende dat het in een afgesloten tas lag. Dat is volgens mij veranderd waardoor het in ieder geval een vast staande opstelling moet zijn.

Daarom koop ik ook een dubbele @Jan ;)

Het gaat mij erom dat ik iets heb staan wat voor 100% aan de regelgeving voldoet , zodat daar iig geen gezeur over kan komen.

Gezien de reacties heb ik het idee dat dit met een dergelijke kast wel goed zit.
Dank voor de reacties!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan en Pietjepuk123
Kudos voor het uitzoeken @michiel80 . Deed iedereen dit onderzoek maar even.

"Ik heb ze gewoon open en bloot in de huiskamer rondslingeren en ging er eigenlijk vanuit dat dat gewoon mocht.
Maar dat mag dus schijnbaar niet"

Je moet ze de kost geven hoevaak we dit soort berichten voorbij zien komen op onze Facebook.
 
Dat dát niet mocht wist ik gelukkig wel.

Ik heb ze wel eens aan geïnteresseerde vrienden laten zien, maar heb eigenlijk geen idee of dat mag..
 
"Ik heb ze gewoon open en bloot in de huiskamer rondslingeren en ging er eigenlijk vanuit dat dat gewoon mocht.
Maar dat mag dus schijnbaar niet"

Je moet ze de kost geven hoevaak we dit soort berichten voorbij zien komen op onze Facebook.

Oh maar bij ons staan ze in de gang voor als er weer jehova getuigen langs de deur komen die vervelend doen :).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Oh maar bij ons staan ze in de gang voor als er weer jehova getuigen langs de deur komen die vervelend doen :).

Uiteraard heb ik daar de desert eagle voor op het schoenen kastje liggen. Maar die tel ik al niet eens meer mee :D

@michiel80 Ik weet niet of je je replica's mag laten zien, volgens mij heel officieel niet. Maar heb eigenlijk nooit de moeite genomen om het uit te zoeken. Ik houd ze altijd lekker in de kast dan kan er ook nooit gezeik van komen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: michiel80
@Sander inmiddels hebben de meeste vrienden alles al.gezien, dus het zal er idd alleen nog uitkomen voor een skirm of onderhoud.
 
Volgens de NABV word van ons airsofters verwacht dat wij zoveel mogelijk onze sport positief promoten.
Hoe kan dat beter dan door je vrienden mee naar zolder cq hobbykamer te nemen,je waipenkast te opnenen en ze je replica's laat bewonderen.
Zo zorg je er voor dat er weer wat leden bij komen en dat vrienden meegaan als introducee's die in de loop der tijd ook weer lid zullen willen worden.
Zolang ze maar niet uit die eerder genoemde hobbykamer lopen met de hardware in hun handen en de buren er de stuipen mee op het lijf jagen lijkt mij dat geen probleem.
Leg je vrienden en kennissen wel eerst even de basis veiligheidsregels uit.
Vingerdicipline bijv.en dat ze nooit op een persoon richten maar naar de vloer of een muur.
En wat het inhoud om onder de waipenwet te vallen is ook wel een goeie.:)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het laten zien geen probleem, in de handen te duwen is wel weer illegaal. Bij skirms moeten ze immers ook als introducé aangemeld zijn voordat ze zon ding mogen aanraken. Officieel gezien dan natuurlijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Benji91
Inderdaad, op een gegeven moment was als opslag zelfs al voldoende dat het in een afgesloten tas lag. Dat is volgens mij veranderd waardoor het in ieder geval een vast staande opstelling moet zijn.

Ja klopt. In de NABV regelmenten staat dat het een stationaire opslag met degelijk sluitwerk moet zijn dat op slot kan. (Kijk in HR en statuten voor exacte tekst).
Dus een koffer/tas mag alleen voor transport.

Het is alleen de braag hoe ze dit willen controleren aangezien ze niet bij jou thuis binnen langs mogen komen zonder je toestemming.
 
Ik heb ze nooit laten zien aan vrienden of familie. Ze weten geeneens dat ik deze sport beoefen
Wat niet weet wat niet deert