Knutselbuks - ASR 101 m4a1

Duncan

Member
17 jul 2014
8
0
Trophies
1
<font face="Arial, Verdana" size="2">Ik heb een tijdje geleden een bijzonder defecte AA gekregen van iemand. Dat is toevallig precies zo een:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">http://www.airsoftclubnederland.nl/forums/#/discussion/118/king-arms-m4-a1-carbine</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ik ben geen airsoft technicus maar natuurlijk heb ik de AA wel opengetrokken om even te spieken. Wie weet weet ik wel wat het is :). Wat ik aantrof was best gruwelijk. De bedrading van de gearbox naar de accu is afgeknipt (wtf) en ik heb me laten vertellen dat de motor is doorgebrand. </font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Ik vind het geen lelijk ding en zou het wel leuk zijn om hem te redden. Waar kan ik dit laten doen? En wat denk je dat dit gaat kosten?</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><b>Hij staat nieuw online voor 135 euro</b><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font>
DLzi6MV.jpg

een nieuwe motor kost (zonder uitvoerig zoeken) rond de 35 tot 45 euro , nieuwe bedrading kost 5 euro als je het gek maakt.Als verder de inhoud van je gearbox nog goed is dan is daarmee je probleem opgelost. Misschien nieuwe motor connectors voor 2,50.Xt-60 of deans of een crap tamiya zal ook niet zo duur zijn ik geloof rond de 1,50 / 2,50 voor 5Totaal op zijn slechtst (denk aan nieuwe gears,piston , cilinder etc.) gaat boven de 135 euro kosten.Ik heb geen idee wat bedrijven aan arbeids loon vragen maar reken op minimaal 30 euro arbeidsloon. Als je het laat doen that is

Ik zou het gratis voor je willen doen maar ik heb momenteel 0 praktijk ervaring met het openhalen van een gearbox. En qua materiaal kosten ligt het er aan wat er allemaal vervangen Moet worden. Wil eigenlijk wel stiekem kijken of het me lukt om een AA te repareren zonder praktijk ervaring haha. Maar de keus ligt bij jou natuurlijk of je mij er mee vertrouwd. ;)

Waar kom je vandaag? onlangs mn 2 replica's geupgrade. ging prima :)

Heey @Duncan Wil je nog dat er naar gekeken word of hoeft het niet meer? Ik heb inmiddels 3 keer mijn gearbox probleemloos uit- en in elkaar gezet. 

Heey @Duncan,
Wat je ook moet weten is het type gearbox, ik heb nog niet gekeken dus het kan zomaar dat het ergens vermeld staat. Mocht het een GB type 2 zijn dan kan ik deze dromen van binnen. Heb de binnenkant van mijn GB volledig in de upgrades zitten en ook 2 type mosfets ingebouwd destijds. (niet tegelijk) 
Wat er precies kapot is weet je pas als pandora's box open gaat. Motor en bekabeling kost geen drol, mits je voor het neusje van de zalm gaat.
Mochten de internals inderdaad naar de knoppen zijn is het ook een idee om een volledig nieuw aan te schaffen. Echter is de keus aan jou en alles los vervangen voor gewoon goede onderdelen is ook een optie.