Korting-'Prijsjes" bedingen- Reclame maken.

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Om een ander topic niet teveel te veel teveel te vervuilen maak ik er maar een eigen topic over.

Onze hobby is een dankbare bron om ons saldo leeg te laten lopen in (web) shops.Op het net klikken sommigen van ons soms net even te snel iets in het digitale mandje,en bij een bezoekje aan een echte winkel loop je 9>10 keer wel met iets de deur uit wat je eigenlijk niet gepland had.

Uiteraard bouw je in de loop der tijd een lijst(je) op waar je kind aan huis bent.Of dit nu in Airsoft of andere hobbies  is doet er even niet toe.

Vraag is: Hoever ga jij in het bedingen van korting of andere privileges.

Even voor mezelf: In Airsoft ben ik een nieuweling.Ik heb uiteraard m'n winkels waar ik graag kom.Maar hoewel ik er soms makkelijk een uur blijf hangen is een bakkie koffie,een donut (op donut donderdag) en uiteraard de goeie service wel zo'n beetje wat ik er krijg.Ik betaal gewoon dat wat er gevraagt wordt. Ik vindt dit redelijk normaal.Al met al heb ik er door de tijd nog geen 1000 euro kapot gegooit.Dus om te zeggen dat ze de rode loper voor me moeten uitrollen?? Hmmm NEE..

Maar nu breng jij er zo ongeveer je salaris naartoe.... Hoe normaal vindt jij het dat je bepaalde privileges zoals korting krijgt? en ben je vervolgens genegen reclame voor die zaak te maken?

Ik zou zeggen..Laat maar horen/lezen!!

Antwoord: ik denk dat iedereen zijn adresjes wel heeft, zowel in team verband als in privé sfeer en als je ergens lang genoeg komt of vaak genoeg besteld dan krijg je vanzelf korting.

Combatshop voor mij omdat je er gewoon lekker gezellig land kan kleppen.

Zou fijn zijn als ik alles bij 1 winkel zou kunnen bestellen. Denk dat ik voor alles bij elkaar een kleine 8 a 10 bestellingen(als het niet meer is) gedaan heb bij talloze winkels. Wat ik aan BB's zou kunnen kopen voor al die keren verzendkosten hahah.

Moet er niet te veel over nadenken want dan voel ik alweer een pijnlijke steek in de zij van me portemonnee.

En dan te bedenken dat ik nog maar 2 AEG's en 1 sidearm heb. Ken bepaalde iemanden die er in totaal 14 hebben. 

dacht dat gunfire met een puntensysteem werkt waardoor je leuke dingen kunt krijgen.. heb wel al eens gevraagd om korting maar daar doen ze niet aan omdat het vaak al aanbiedingen zijn ...

Ik zelf geef wel korting aan Airsoft mede spelers als ze bij mij in de buurt wonen en dan bij mij gaan rijlessen! ben rijschoolhouder.. ik heb al 1 klannt blij mogen maken met een replica. Bij afname van een totaalpakket kon hij kiezen voor korting of een replica. ;)

dus woont er iemand in de buurt van Vroomshoop (Twenterand) en je wil je rijbewijs halen laat het maar weten.

Goh..je komt hier nog eens ergens in Nederland.Vroomshoop.!!! En gelijk schiet me de naam van een collega uit 1980 te binnen. Woonzaam in Vroomshoop en artikel 42? gereformeerd..We werkten toen in de strafinrichting Scheveningen.Het was even wennen voor hem tussen oud vissers -ex Duikboot leden -Mariniers en Commando's. Goh  hee..Durand........!

Haahhahah tja ben er niet geboren en getogen. alleen maar woonachtig, prijzen zijn hier wel gunstig ;) 

Ik hou van korting / afdingen. er zijn nou bepaalde dingen waar je gewoon weet dat het product gewoon paar keer over de kop gaat kijk naar een auto of een keuken bijvoorbeeld.

Hier zal ik nooit de catalogus prijs direct betalen dus ja hier ga ik zeker onder handelen en meestal oo k best wel serieus.

maar aangezien je het nu over hobby spullen heb is het weer een ander verhaal.

Online aankopen zoek ik zo goedkoop mogelijk als ik het online haal heb ik totaal geen gevoel bij een winkel of iets dus wil ik gewoon de goedkoopste prijs.

Als ik naar een winkel ga dan ligt de prijs onderhandeling heel erg aan het personeel dat me helpt.Is de klant vriendelijkheid goed en wordt je netjes geholpen en zijn de prijzen normaal ( denk aan paar euro duurder als online) vind ik het niet erg om die paar euro meer te betalen.

( Webshop is stuk goedkoper dan een winkel pand per maand dus vind ik wel dat je wat extra's mag betalen in een winkel zelf )

in de airsoft wereld heb je vaak dat je meerderen producten nodig heb vaak kan je die niet bij 1 webshop vinden als je dan bijvoorbeeld bij 1 fysieke winkel wel alle producten kan bestellen maar dat je dan 10 euro duurder uit bent vind ik meestal niet erg ik ga dan niet bij 5 webshops bestellen om die 10 euro goedkoper uit te zijn. Vaak wordt de verzend kosten ook nog is vergeten waardoor je soms zelfs nog duurder uit komt.

Maar als ik een grote lijst aan producten bij de zelfde winkel bestel probeer ik meestal toch nog wel beetje van de prijs af te halen :) maar dat is wel bij 10 ~ 15 producten tenzij het kleine dingetjes zijn.