Krassen op slede

Jxpsert

Member
23 jun 2023
10
0
Trophies
4
Hoi! De slede van mijn Umarex Glock 17 Gen 5 heeft wat krassen erop. Graag zou ik de slede willen herstellen naar zijn oude, zwarte, glorie.

Wat voor verf kunnen jullie me aanraden? Enige tips qua aanbrengen ervan? En waar ik het zou kunnen halen?

Elk advies is welkom.
 
Als je een hard holster gebruikt heeft het weinig zin. Dan zijn ze zo weer terug.
 
Duidelijk. Is er iets van een laag die eroverheen kan om de schade te voorkomen?

Ja, ceracote..

Vind het een beetje duur om een paar krassen helemaal professioneel te laten doen.

Er is niets dat krassen echt wegwerkt. Exact dezelfde coating als dat Umarex zelf doet ga je nergens krijgen. Ceracote betekent meteen een volledig nieuwe coating op je slede die ook nog eens slijtvast is. Maar je betaalt er idd een aardige duit voor. Voor een echt vuurwapen wellicht de moeite. Voor een replica.. not so much (mijn mening uiteraard, er zijn mensen die t wel doen)

Je zou de hitte en slijt bestendige verf van Motip kunnen proberen. Die moet je er op bakken op zon 180 graden. Heb zelf goede resultaten gehad met dat spul op diverse onderdelen, zowel airsoft gerelateerd als auto gerelateerd. Je zult dan wel de hele slede moeten doen met al het prepareerwerk dat daar bij komt kijken. Ik vraag me ook af of die slede een half uur lang op 180 graden in de oven prettig gaat vinden gezien het relatief zacht metaal is als ik zo naar de mijne kijk. Daarnaast zul je ook kleurverschil krijgen. Nou is dat niet zo erg want het frame van een Glock is toch van kunststof en heeft sowieso al een iets andere kleur dan de slede.

Persoonlijk vind ik wat krassen en vegen karakter toevoegen. Het laat de boel er wat minder speelgoedachtig uitzien. Lekker laten zitten en gewoon mee gaan spelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roy Pie en QuickFix
Ja, ceracote..
Persoonlijk vind ik wat krassen en vegen karakter toevoegen. Het laat de boel er wat minder speelgoedachtig uitzien. Lekker laten zitten en gewoon mee gaan spelen.
Ik heb de grotere stukken ingekleurd met een zwarte Stabilo (ziet er van 10cm+ prima uit), voor de rest zo gelaten. Ik ga ook bij deze stoppen met het gebruik van een hard plastic holster.