Krytac crb mk1 vs mk2

Rens Ruigrok

Well-Known Member
8 jul 2017
303
104
Trophies
10
Gister avond is mijn krytac crb afgelevert. Maar dit bleek de mk1 te zijn in plaats van de mk2

Nu zijn voor zover ik weet de grootste verschilen de flash hider de grip en de triger ?

Zijn er hier nog belangrijke punten die ik mis?

Nu zat ik toch te overwegen er ooit een silencer op te zetten dus flash hider is geen heel groot probleem. De pistol grip is volgens mij zo wisselen. En de triger weet ik niet zeker vind het openmaken van de gearbox mischien beetje overbodig of is dit toch een echt merkbaar verschil? (Dit natuurlijk allemaal in overleg met de winkel)

Of zegen julie gewoon in ruillen voor een mk2 ?

Groeten rens!

Je koos de MK2 met een reden.
Dan zou ik geen genoegen nemen met een oudere versie.

Ik zou hem ook retour doen. Ik had vorig jaar mijn replica niet aangenomen omdat ze een verkeerde kleur binnen hadden gekregen. Ik betaal voor een bepaald product en niet voor iets anders.

• Leuk
Waarderingen: AirsoftVlogs
Ik weet niet wat de verschillen zijn. Maar als het de dingen zijn die jij opnoemt zou je evt in overleg met de winkel die parts misschien kunnen laten opsturen?

De verschillen zijn intern niet aanwezig extern wel en de mk2 heeft wat leuke verbeterpunten over de mk1 buiten deze 2 genoemde de mag release knop is bij de mk1 op bezuinigd en bij de mk2 gemaakt van goed metaal. Een heel stuk minder stockwobble dan de mk1 al met al zou combat er goed aan doen om je een presentje te geven aangezien je nu 2/3 weken moet wachten door een foutje van hun maar goed wat ik hier lees en mijn ervaring met combat zit dat denk ik wel goed

Lekker retourneren en de mk2 krijgen

Verder is de upper reciver anders maar zijn ze kwa kwaliteit exact gelijk het is maar net hoe je wilt dat het beestje eruit ziet

Denk dat het idd gewoon ruilen gaat worden dan toch maar even wat extra gedult op brengen!

Bedankt de second opinion was even nodig van wat nuchtere mensen;)

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Ik heb toch nog een vervolg vraag.
Wat me nog niet was opgevalen was dat er bij krytack mk2 versie ook een mk2 italy versie is.

Deze heeft als ik het goed begrijp een 20k motor en een out of de box fps van 300 a 320 bij de crb in plaats van de 30k motor die 400+fps schiet.

Doe ik er nu goed aan gewoon de mk3 te doen en te downgraden naar 350 fps.

Of doe ik de italy versie met de 20k motor
En neem ik de iets lagere rage of fire die daar bij komt voorlief?

Groeten rens!

Downgraden is zo gebeurd. Een betere motor zou dus mijn voorkeur hebben

Dat klopt. Ik gok dan dat de verschillende versies andere veren hebben gekregen. De reden is mij een raadsel.

Dat klopt. Ik gok dan dat de verschillende versies andere veren hebben gekregen. De reden is mij een raadsel.

Wat ik tot nu toe weet is dat de italy versie rond de 300 tot 330 fps zit vanwege hun regelgeving.

En de laten we het us versie noemen ongeveer 390 tot 410 fps

Maar ik lees het wiselende bericht dat de italy versie de 20 k motor heeft tegen over de 30k van de us versie.

Maar er zijn dus ook mensen die zegen dat alle eu versies die hier worden verkocht de 20k versie heben. Maar het is gewoon nergens goed te viden.

Je kan ook gewoon de alpha kopen toch, heeft ook de 20k versie en nog wat andere verschillen.
Echter waarom zoveel moeite doen om een spring change, want dat is het enige dat je moet doen om de FPS te veranderen.

Gister avond is mijn krytac crb afgelevert. Maar dit bleek de mk1 te zijn in plaats van de mk2

Nu zijn voor zover ik weet de grootste verschilen de flash hider de grip en de triger ?

Zijn er hier nog belangrijke punten die ik mis?

Nu zat ik toch te overwegen er ooit een silencer op te zetten dus flash hider is geen heel groot probleem. De pistol grip is volgens mij zo wisselen. En de triger weet ik niet zeker vind het openmaken van de gearbox mischien beetje overbodig of is dit toch een echt merkbaar verschil? (Dit natuurlijk allemaal in overleg met de winkel)

Of zegen julie gewoon in ruillen voor een mk2 ?

Groeten rens!

Buiten de genoemde feiten hierboven zitten er nog wel een paar dingetjes tussen de MK I en MK II. De MK I staat bekend vanwege wat storingen en andere rottigheidjes.
In de MK II heeft Krytac die opgelost. Dus ik zou hier zeker geen genoegen meenemen.

Voor een gedeelte heb je gelijk wijnand alleen moet ik zeggen dat de mk1 stock bij mij in elk geval geen storingen had en in de mk2 zitten jammer genoeg nog steeds wat rottige truukjes die je moet omzijlen om de max eruit te halen.

De vector heb in elk geval geen gearlock wat de mk1 en 2 bijvoorbeeld dus wel hebben.

Nu ben ik overigens wel benieuwd wat voor storingen je het dan over hebt:)

@Rick191 ze hebben dat ding stock wat rustiger afgeleverd zodat ze in elk geval voldoen aan de italiaanse regelgeving en die zegt replicas mogen max 330fps schieten(1)joule en ze hebben een rof ristrictie waardoor je daaro niet te snel mag schieten schijnt. Over de 2de kan ik geen zekerheid geven though

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick191
Well actually ~328 fps is 1 Joule, maar ja de Italiaanse wet zegt dat replica's niet harder dan 1 joule mogen schieten en dat zal wel de reden zijn dat er speciale Krytacs zijn gemaakt voor Italie, maar het lijkt er gewoon op dat het een Alpha is, want volgens mij schoten die ook maar 300 of 350 FPS, maar dat zal Chris beter weten.

Okay dan is het idd 1joule en dat is ook de wetvan italie wat dat betreft ben ik wel redelijk thuis in hun wetten maar niet volledig

De alpha is inderdaad ook een categorie rustiger in de 300 range hier zit alleen maar commercie in maar de alpha is wat dat betreft bedoelt voor een andere groep airsofters en dat zijn de techneuten die hem open trekken en gelijk de max eruit halen op intern gebied.

De makkelijkste manier om het verschil tussen de twee te zien is de butpad de een is wat boller en groter/comfortabeler en de ander is gemaakt van polymeer en wat minder groot. Grap is wel dat sommige mensen de butplate van de alpha fijner vinden dan die van de duurdere lijn xd

Well actually ~328 fps is 1 Joule, maar ja de Italiaanse wet zegt dat replica's niet harder dan 1 joule mogen schieten en dat zal wel de reden zijn dat er speciale Krytacs zijn gemaakt voor Italie, maar het lijkt er gewoon op dat het een Alpha is, want volgens mij schoten die ook maar 300 of 350 FPS, maar dat zal Chris beter weten.

Als je de alpha versie vergelijkt met de IT
Versie zijn ze op papier idd gelijk voor wat ik kon vinden.

Het enige verschil met de alpha en de US mk2 is zover ik weet ook aleen de veer en motor

Airsoftolegy heeft een filmpje waar de alpha met een andere veer er in en een andere barrel te zelfde afstanden haalt als de mk2

Laatst bewerkt:
Na de mk1/mk1 italy/mk2 vergeleken te hebben toch maar besloten om idd voor de mk2 te gaan dan maar even gedult heben tot september. Kan ik tot die tijd nog even wat geld apart legen voor een leuke red dot;)