Krytac Nozzle alignment

Rens Ruigrok

Well-Known Member
8 jul 2017
303
104
Trophies
10
een goeden avond!

ik heb zins kort een polarstar F2 in mijn bezit en ben deze aan het inbouwen in mijn krytac CRB
nu loopt alles na wat klein knutsel werk opsig allemaal erg voorspoedig.

maar nu heb ik heb vandaag even buiten geprobeerd en hoewel ik een mooie 80 meter bereik
is hij niet bepaald stabiel op de 5 schoten gaat er 1 mooi strak en de rest wijkt af naar boven of naar beneden en soms op zij.

de fps is zeer stabiel op 350 FPS met .32bbs dus dat lijkt het probleem niet te zijn.
nu zat ik te kijken naar de nozzle alignement. als ik met een lampje in de nozzle kijkt lijkt deze
schuin onderin te liggen.

ik heb de nozzle zelf al wel in het midden weten te krijgen door de gear box een klein beetje uit te vullen aan 1 kant met wat tape. maar ik kom er niet uit hoe ik de nozzle hoger kan krijgen. normaal word dit gedaan door of de hand grip of de buffer tube iets straker aan te draaien. maar mijn buffer tube zit niet vast in mijn gear box maar aan de body dus dat heeft geen zin. en als ik de hand grip aandraai word het probleem alleen nog maar erger

Groeten Rens

Inbus tappen is vaak wat je mensen ziet doen om de gearbox op zijn juiste plaats te duwen. Als de grip het erger maakt kan je ook bekijken of de grip niet op de body drukt en daardoor voor problemen zorgt.

ik dacht dat inbus tappen vooral voor zijlings was. ik zal vanavond nog eens even gaan kijken wat ik met de grip voor elkaar kan krijgen.
en anders mischien iets van tape onder de gear box

een kleine update. het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost. ik heb eerst een gat geboord 5mm voor de trigger voor en put boutje om de gear box te kunnen stellen. dit werkte perfect maar loste het probleem met de afwijkende schoten helaas niet op

nu heb ik een paar dagen later mijn nieuwe prowin hopup kamer binnengekregen en deze er in gezet. zodra deze er in zat was waren alle alignement problemen bijna gelijk weg. ik heb nog een dun laagje isolatie tape en schilders tape er op zitten om de nozzle iets naar rechts te krijgen(2x isolatie tape bleek te dik te zijn vandaar een laagje schilders tape) maar in de hoogte zat hij gelijk goed.

met de nieuwe hopup kammer heb ik er ook een nieuwe MODIFY Baton Ryusoku Flat Hopup Bucking - Hard Type in gezet samen met een prometheus flat nub en het ziet er naar uit dat hij nu weer schiet als een zonnetje zonder afwijkende bbs naar boven of beneden

als ik binnen kort weer wat tijd heb ga ik nog even wat andere buckings en nubs testen en kijken of ik daar nog veel verschil in zie.
en even spellen met de open en closed bolt fucnties van de polarstar F2 om te zien of dit nog veel doet met de verschillende buckings en nubs

mijn huidige setup

Krytac MK2 CRB+ 150mm mock silencer
416mm (6.05mm Diameter) stock barrel van een krytac SPR
prowin cnc hopup kamer
modify baton ryusoku flaphopbucking + prometheus flat nub
Polarstar F2
balystik regulator

op 90 PSI schiet ik 400FPS met 0.2 bbs en 350 FPS met .32bbs

Goed om te horen, laat toch wel een beetje zien dat prowin werkelijk in QC is achteruit gegaan de laatste tijd. Jammer genoeg zie ik toch vaker dat mensen problemen hebben met prowin units. Het is jammer dat VFC stock rotary hop ups zo duur zijn, want die worden ook gezien als een hele goede rotary chamber. Wat je meestal niet verwacht van een stock chamber.

Laatst bewerkt:
Goed om te horen, laat toch wel een beetje zien dat prowin werkelijk in QC is achteruit gegaan de laatste tijd. Jammer genoeg ben je niet de enige die erover klaagt. Het is jammer dat VFC stock rotary hop ups zo duur zijn, want die worden ook gezien als een hele goede rotary chamber. Wat je meestal niet verwacht van een stock chamber.

hoe bedoel je klagen over prowin ? mis ik iets of staat er ergens een typo ? ;)
even los van het feit dat mijn eerste hopup kamer krom werd geleverd ben ik ben er erg tevreden over hij is een stuk preciezer af te stellen dan de krytac hopup kamer en dat blijkt ook wel nodig te zijn

hoe bedoel je klagen over prowin ? mis ik iets of staat er ergens een typo ? ;)
even los van het feit dat mijn eerste hopup kamer krom werd geleverd ben ik ben er erg tevreden over hij is een stuk preciezer af te stellen dan de krytac hopup kamer en dat blijkt ook wel nodig te zijn

Klagen is idd niet het goede woord, ik zal het even aanpassen, maar goed als je er 2 nodig hebt voordat het goed werkt dan zegt dat toch wel iets, zeker gezien er meer zijn die problemen met prowin hebben. Ik ben geen fan van de prowin omdat ze niet met alle buckings werken en ik daardoor liever een lonex heb, maar als ze werken dan zijn rotary units wel heel makkelijk inderdaad, vandaar dat mensen toch op zoek zijn gegaan naar andere opties.

mijn eerste hopup kamer was de stock krytac kamer en deze heb ik vervangen voor de prowin kamer;)
helaas bleek deze vermoedelijk een aardige tik gehad te hebben wand deze hand een ovale ingang voor de barrel gekregen ;)
van de winkel gelijk een vervanger mee gekregen dus dat was snel opgelost verder tot nu toe erg tevreden:)

maar ik hoop niet dat ik de problemen ga ervaren met de bucking waar jij het over hebt ;)

mijn eerste hopup kamer was de stock krytac kamer en deze heb ik vervangen voor de prowin kamer;)
helaas bleek deze vermoedelijk een aardige tik gehad te hebben wand deze hand een ovale ingang voor de barrel gekregen ;)
van de winkel gelijk een vervanger mee gekregen dus dat was snel opgelost verder tot nu toe erg tevreden:)

maar ik hoop niet dat ik de problemen ga ervaren met de bucking waar jij het over hebt ;)

Hmmm bijzondere fout zat daar in XD, maar wel netjes opgelost. Over het algemeen is het wel meteen duidelijk, dus als het werkt zal het niet voorkomen.

de stock hop up kamer van krytac is voor modify nozzles en de stock krytac nozzle gemaakt.
jammer genoeg niet voor de polarstartjes
maar wel top dat het is opgelost man