Kwaliteit SHS Internals

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Mede airsofters!

Ik vindt op Ebay <3 veel internal upgrade setjes en onderdelen van het merk SHS.
Weet iemand de kwaliteit? zojah waarmee valt het te vergelijken? Graag zou ik ook willen weten of iemand in het bezit is van een SHS motor en of deze beter is dan bijvoorbeeld mij ICS turbo 3000.

Graag hoor ik van jullie

Hoge kwaliteit beetje standaard wat de meeste pakken als ze gaan upgraden. Also op ak2m4 zal het meeste daar nog goedkoper zijn dan op ebay en SHS HT motor is veel beter dan een ICS Turbo 3000.

Shs is prima. Het is degelijke kwaliteit voor een goede prijs. Maar het is niet het beste, het is de best bang for your buck optie/ de 'beste koop'.
Zie ook deze lijst voor recommendaties qua upgrade parts: https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/29h0sw/recommended_brandsparts_list/

Bij "het is niet het beste" heb ik een beetje een gemixte gevoelens, ja een Siegetek gear set is bijvoorbeeld beter, maar is wel even 5-6 keer de prijs van een gear set van SHS en daarbij zolang je geen fouten maakt gaan die SHS gear sets ook voor een eeuwigheid mee, dit even ter voorbeeld, maar hetzelfde met SHS of ZCI HT motors vs een Tienly of een ASG motor, een SHS of ZCI motor gaat wss net zo lang mee en zijn even krachtig of krachtiger. Daarbij komt nog eens dat je voor 80 euro, 1 ASG motor kan kopen of 1 SHS HT motor plus je compressie kan vervangen en dan misschien nog genoeg hebt voor een gear set.

Dus misschien wordt het wel gezien als de beste prijs:kwaliteit verhouding maar het is ondertussen ook gewoon kwaliteit spul. Het staat niet voor niets bijna in elk onderdeel op het reddit topic als een goede optie voor upgraden. Ik heb ook lonex parts gebruikt, maar als een SHS cylinderhead hetzelfde doet voor de helft van de prijs, dan heb ik de keuze snel gemaakt.

Enigste waar je mee moet opletten is QC, dat is nou eenmaal minder.

met shs ga je in elk geval veel plezier hebben kwa gears:)
verder kan ik er niet zo veel overzeggen behalve dat als je je tijd neemt om je spul perfect te shimmen dan zit je goed maar als je kan shimmen zit je eigenlijk sws algoed. kort maar krachtig shs gears zijn heerlijke gears voor het geld :)

denk dat hun motors ook prima zijn enige wat ik wel weet is dat hun highspeed motors rap erg heet kunnen worden maar over ht hoor ik dan weer goede verhalen en wellicht pakken ze hun high speed motoren in de toekomst ook beter aan hoop het in elk geval wel:)

verder kwa piston kan ik niks over hun zeggen omdat ik er geen een heb gehad wel gezien denk dat ze wel prima zijn:)

Ik heb bijna alle internals vervangen door SHS onderdelen. Zoals de voorgaande berichten al aangeven is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed!
Ik heb tot nu toe alleen gemerkt dat de piston iets breder was dan een normale piston. Hierdoor glijdt hij minder goed over de rails van de gearbox. Echter was dit een makkelijke fix met wat schuurpapier.

Op AliExpress is bijna alles van SHS te vinden ;)

Ik heb bijna alle internals vervangen door SHS onderdelen. Zoals de voorgaande berichten al aangeven is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed!
Ik heb tot nu toe alleen gemerkt dat de piston iets breder was dan een normale piston. Hierdoor glijdt hij minder goed over de rails van de gearbox. Echter was dit een makkelijke fix met wat schuurpapier.

Op AliExpress is bijna alles van SHS te vinden ;)

Inderdaad dit was een veel voorkomend probleem van de Nylon pistons door vervorming na het gieten (uitzetten), dat zijn dingen in de QC waar je zelf op moet letten, maar ook vaak dingen waar je zowieso wel op wil letten als je een replica upgrade. Met de nieuwere batches zou dit probleem wel gefixt moeten zijn. De laatste pistons die ik van AK2M4 kreeg liepen soepel in een G&G, Specna en Lonex GB Shell.

Inderdaad dit was een veel voorkomend probleem van de Nylon pistons door vervorming na het gieten (uitzetten), dat zijn dingen in de QC waar je zelf op moet letten, maar ook vaak dingen waar je zowieso wel op wil letten als je een replica upgrade. Met de nieuwere batches zou dit probleem wel gefixt moeten zijn. De laatste pistons die ik van AK2M4 kreeg liepen soepel in een G&G, Specna en Lonex GB Shell.

Klopt ja! De nieuwe generatie is beter. Die zijn wat slanker en de tanden zijn minder donker van kleur.

Vandaag mijn SHS high speed motor binnen! Gelijk mn bushings gebroken waardoor spur gear ook te barsten is.... Nu maar een setje van shs besteld kijken of dit betere kwali is dan Cyma.... Alleen jammer dat dit voor een skirm gebeurd...

Vandaag mijn SHS high speed motor binnen! Gelijk mn bushings gebroken waardoor spur gear ook te barsten is.... Nu maar een setje van shs besteld kijken of dit betere kwali is dan Cyma.... Alleen jammer dat dit voor een skirm gebeurd...

Had je verder niets aan de replica gedaan? Een gebarsten bushing is wel heftig, dan was je shimming echt heel waardeloos :)

Gebroken bushing... ik vraag me echt af hoe in vredesnaam dat kan gebeuren...:confused:

Hihg speed motor versus ball-bearingsssssssjjjiiiips........

SAM_2936 - Copy.JPG

Sorry was even een weekendje op de camping;)
Foutje van mij! het gaat om een bearring precies zoals het plaatje van Vladimir aangeeft.
Toch maar over gaan naar bushings dan maar?

p.s. de bearrings 7mm waren van het merk element.

Voor bearings alleen 8mm of groter, kleiner gaat gehijd mis. Bushings zijn voor de meeste gevallen beter ;)

Voor bearings alleen 8mm of groter, kleiner gaat gehijd mis. Bushings zijn voor de meeste gevallen beter ;)
Thx! ga even snel op zoek naar een spur gear! en natuurlijk bushings, heb deze voor de 15e nodig Ebay duurt net ff te lang!