Hoi,
Je vraagstelling is, zoals
@gambit al een beetje liet doorschemeren, nogal summier. Ik zie dat
@gambit al een beetje bezig is geweest om wat meer informatie te verkrijgen en ik heb daarmee al een iets beter beeld van wat hier aan de hand is, dus misschien kan ik nog iets toevoegen.
Je geeft aan dat je een van je G&G ARP AEG een HPA syteem wilt maken en dat je de replica eigenlijk vooral buiten wilt gaan gebruiken. Dat kan, natuurlijk.
Ik ben zelf recent volledig overgestapt naar HPA en ben hierbij overgestapt naar het HPA platform van Wolverine. Ik gebruik zowel een MTW als Scorpion Evo welke voorzien zijn van een Wolverine Inferno Gen 2.
Dat zorgt er ook meteen voor dat ik geen ervaring met Polarstar in het algemeen en hoe de afstellingen daarvan verder werken.
Wel weet ik dat de Kythera een volledig pneumatisch systeem is, wat daardoor alleen maar Single Fire schiet. Voordeel daarvan is dat er geen verdere elektronica bij de replica betrokken is, eigenlijk en je dus ook het geheel niet hoeft te voorzien van een HPA-batterijtje. Zijn daardoor ook ietsjes voordeliger.
De Wolverine Inferno Gen 2 heeft wel die elektronica en dus noodzaak voor een batterijtje, maar het afstellen hiervan is in ieder geval bij mij wel bekend:
- Joule/FPS: Via je HPA-regulator op de fles, simpel imbusje aandraaien.
- Dwell: Via Programming Mode op de replica zelf.
- ROF: Via Programming mode op de replica zelf.
Programming Mode en dergelijk wordt via
dit filmpje van Wolverine zelf prima uitgelegd.
Houd er wel rekening mee dat als je de overstap wil maken naar HPA, dat je dan al gauw een engine, regulator, air line, Air tank en HPA-batterij nodig hebt om het geheel draaiend te krijgen. Je zult verder moet sleutelen om het geheel verder goed te krijgen.
Youtube kan je altijd een inschatting geven hoeveel werk dit is.
Ik heb ook mede-spelers gehad die het uiteindelijk niet zaggen zitten om dit zelf in te bouwen. Ze verkochten dan meestal hun AEG replica en gingen dan over op het MTW-systeem, omdat het kosten technisch soms meer kostte om het door een ander in te laten bouwen in een bestaande replica. Het was dan voordelig om de AEG replica te verkopen en dan een complete nieuwe replica te halen, mede omdat de engines zo duur kunnen zijn. Die inschatting moet je echter zelf maken.