Kythera engine in arp 556

Chewie

Member
24 sep 2023
5
0
Heeft er iemand een kythera engine in zijn arp en ben vooral benieuwd hoe makkelijk bouw je het in en hoe bevalt de engine

Je geeft wel erg weinig info. Maar ik ga er maar even vanuit dat dit een CQB build is, omdat je een semi locked HPA in een G&G arp wil bouwen. En het zou prima kunnen naar mijn idee je hoeft niet super still te zijn. Polarstars maken best wel wat geluid uit mijn ervaring en voor CQB hoef je ook niet heel ver te schieten, en het inbouwen lijkt mij ook geen probleem het is tenslotte gemaakt voor een V2 gearbox

Het is niet voor cqb maar voor buiten mechanische hpa lijkt mij eenvoudig aftestellen

waarom wil je dan eentje die niet full auto kan? en je moet nog steeds je dwell afstellen dus het afstellen is niet anders dan een normale HPA

Laatst bewerkt:
Oke daar heb je een punt maar ik dacht door de vele extra afstellingen die ja dan hebt wel eens het spoor bijster kan raken welke engine zou jij dan aanraden

Hoi,

Je vraagstelling is, zoals @gambit al een beetje liet doorschemeren, nogal summier. Ik zie dat @gambit al een beetje bezig is geweest om wat meer informatie te verkrijgen en ik heb daarmee al een iets beter beeld van wat hier aan de hand is, dus misschien kan ik nog iets toevoegen. :)

Je geeft aan dat je een van je G&G ARP AEG een HPA syteem wilt maken en dat je de replica eigenlijk vooral buiten wilt gaan gebruiken. Dat kan, natuurlijk.

Ik ben zelf recent volledig overgestapt naar HPA en ben hierbij overgestapt naar het HPA platform van Wolverine. Ik gebruik zowel een MTW als Scorpion Evo welke voorzien zijn van een Wolverine Inferno Gen 2.
Dat zorgt er ook meteen voor dat ik geen ervaring met Polarstar in het algemeen en hoe de afstellingen daarvan verder werken.
Wel weet ik dat de Kythera een volledig pneumatisch systeem is, wat daardoor alleen maar Single Fire schiet. Voordeel daarvan is dat er geen verdere elektronica bij de replica betrokken is, eigenlijk en je dus ook het geheel niet hoeft te voorzien van een HPA-batterijtje. Zijn daardoor ook ietsjes voordeliger.

De Wolverine Inferno Gen 2 heeft wel die elektronica en dus noodzaak voor een batterijtje, maar het afstellen hiervan is in ieder geval bij mij wel bekend:
- Joule/FPS: Via je HPA-regulator op de fles, simpel imbusje aandraaien.
- Dwell: Via Programming Mode op de replica zelf.
- ROF: Via Programming mode op de replica zelf.

Programming Mode en dergelijk wordt via dit filmpje van Wolverine zelf prima uitgelegd.

Houd er wel rekening mee dat als je de overstap wil maken naar HPA, dat je dan al gauw een engine, regulator, air line, Air tank en HPA-batterij nodig hebt om het geheel draaiend te krijgen. Je zult verder moet sleutelen om het geheel verder goed te krijgen. Youtube kan je altijd een inschatting geven hoeveel werk dit is.

Ik heb ook mede-spelers gehad die het uiteindelijk niet zaggen zitten om dit zelf in te bouwen. Ze verkochten dan meestal hun AEG replica en gingen dan over op het MTW-systeem, omdat het kosten technisch soms meer kostte om het door een ander in te laten bouwen in een bestaande replica. Het was dan voordelig om de AEG replica te verkopen en dan een complete nieuwe replica te halen, mede omdat de engines zo duur kunnen zijn. Die inschatting moet je echter zelf maken.

Hoi
Het klopt idd dat er heel wat meer bij komt kijken van aeg naar hpa
En zeker ook aardig wat kosten daar ben ik mij van bewust
Ik schiet ik het meest met mn replica single fire vandaar dat ik naar de volledig pneumatisch systeem keek het leek mij doordat het schroefjes zijn makkelijker af te stellen en geen elektronica wat stuk kan gaan of waar duizend en 1 afstel mogelijkheden op zitten is mij gezegd iedergeval geen ervaring mee vandaar de vraag over de kythera
Dit leek mij het makkelijkst in te bouwen.
En ja ben het met je eens dat een bv een mtw kopen misschien wel een goedkopere oplossing is maar waar er ook al weer een heleboel van in het veld te vinden zijn en ik vind de arp een mooi formaat een demper en iets langere loop ziet het er niet verkeerd uit is mijn smaak en je ziet ze niet veel op hpa kan ook een reden zijn ook vandaar de graag
Eerder gebruikte ik altijd een sniper met een side arm op hpa dus fles regulator en line zijn al aanwezig net als duikfles om te vullen als het op locatie niet kan aangezien ik de duikfles ook voor mijn wedstrijd lucht geweer gebruik

Het klopt idd dat er heel wat meer bij komt kijken van aeg naar hpa
En zeker ook aardig wat kosten daar ben ik mij van bewust
Ik schiet ik het meest met mn replica single fire vandaar dat ik naar de volledig pneumatisch systeem keek het leek mij doordat het schroefjes zijn makkelijker af te stellen en geen elektronica wat stuk kan gaan of waar duizend en 1 afstel mogelijkheden op zitten is mij gezegd iedergeval geen ervaring mee vandaar de vraag over de kythera
Dit leek mij het makkelijkst in te bouwen.
En ja ben het met je eens dat een bv een mtw kopen misschien wel een goedkopere oplossing is maar waar er ook al weer een heleboel van in het veld te vinden zijn en ik vind de arp een mooi formaat een demper en iets langere loop ziet het er niet verkeerd uit is mijn smaak en je ziet ze niet veel op hpa kan ook een reden zijn ook vandaar de graag
Eerder gebruikte ik altijd een sniper met een side arm op hpa dus fles regulator en line zijn al aanwezig net als duikfles om te vullen als het op locatie niet kan aangezien ik de duikfles ook voor mijn wedstrijd lucht geweer gebruik
Ah, kijk. Dat zijn alweer een heleboel dingen die ik dus vooraf niet wist.

Als het volledig single fire only is en je full auto geen gebrek vindt, dan is de Krythera wel 1 van die ietsjes voordeligere opties. Desondanks is het prijsverschil tussen een Wolverine Inferno Gen 2 set als je een beetje zoekt niet zo heel groot. Prijzen verschillen nogal heel erg bij webshops, volgens mij.

Oh, en ik denk dat je je vooral niet druk moet maken over wat het meeste in het veld voorkomt. Vooral je eigen plan trekken en doen wat je zelf tof vindt. Verder komt conversie van een ARP naar HPA nog wel regelmatig voor, omdat deze o.a. heel populair is(of was?) in de SpeedQB community.