Laadkabel tamiya rood/zwart

Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Bij mijn balance charger zat alleen een XT60 banana plug laadkabel. Ik heb een tamiya laadkabel erbij gekocht, maar als ik deze op m’n LiPo aansluit, loopt de zwarte kabel naar rood en rood maar zwart.

Kan ik nu gewoon de rode in de zwarte poort doen op m’n charer en rood in zwart? Zodat iig de + en - goed zijn tov van de LiPo?
 
Hier een voorbeeld
 

Bijlagen

  • 78BE9B09-295B-4F77-B221-955E8253E6D7.jpeg
    78BE9B09-295B-4F77-B221-955E8253E6D7.jpeg
    232,7 KB · Weergaven: 304
Ja, draad is draad, de kleuren zijn er op dit soort stukken bedrading puur voor de indicatie.

Thnx voor je reactie, dus gewoon omdraaien op de lader?

Wat ik me afvroeg; is zon lader hiertegen beveiligd, mocht je het verkeerd om doen?
 
zoals rebel al aan gaf. Maar.... ik raad je aan om je tamiya er af te knippen en te vervangen voor XT60. Kan meer stroom door heen dus beter tijdens het spelen (er zijn geruchten van smeltende tamiya's) als ook dat;
- XT60 veel meer solide is
- goed vast te houden (iets wat bij deans door gladde oppervlakte en kleinere oppervlakte nadelig maakt)
- beter op elkaar/in elkaar gaat (tamiya pinnetjes zitten wel eens scheef)
- makkelijker te solderen

(ik moest een klein stekkertje vervangen bij mijn Inferno naar batt en heb hiervoor XT30 gebruikt om zelfde redenen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon en Sadiek
zoals rebel al aan gaf. Maar.... ik raad je aan om je tamiya er af te knippen en te vervangen voor XT60. Kan meer stroom door heen dus beter tijdens het spelen (er zijn geruchten van smeltende tamiya's) als ook dat;
- XT60 veel meer solide is
- goed vast te houden (iets wat bij deans door gladde oppervlakte en kleinere oppervlakte nadelig maakt)
- beter op elkaar/in elkaar gaat (tamiya pinnetjes zitten wel eens scheef)
- makkelijker te solderen

(ik moest een klein stekkertje vervangen bij mijn Inferno naar batt en heb hiervoor XT30 gebruikt om zelfde redenen).

Ja dat is wel iets wat ik nog wil gaan doen, maar dit kan ik zelf niet.. Hoe zit dat met het afknippen van de connector en het solderen bij de accu dan, kan dit zomaar?
 
Ja dat is wel iets wat ik nog wil gaan doen, maar dit kan ik zelf niet.. Hoe zit dat met het afknippen van de connector en het solderen bij de accu dan, kan dit zomaar?
Dat kan, maar je moet 1 pool tegelijk doen. Knip je ze samen door, krijg je kortsluiting. Been there, done that. En altijd het vrouwtje aan de kant van de accu. Dan kun je de polen niet aanraken.
 
  • Leuk
Waarderingen: RamonDales en Leon
Zijn er mensen die dit
Dat kan, maar je moet 1 pool tegelijk doen. Knip je ze samen door, krijg je kortsluiting. Been there, done that. En altijd het vrouwtje aan de kant van de accu. Dan kun je de polen niet aanraken.

Als je dit niet zelf kan, waar kan je dit dan laten doen?
 
Misschien iemand in de buurt die je kan helpen, shops kunnen het vast doen voor te veel lol. Ik wil het best doen voor niks, maar woon in Tilburg, dus zal maar net om de hoek moeten zijn.
 
Misschien iemand in de buurt die je kan helpen, shops kunnen het vast doen voor te veel lol. Ik wil het best doen voor niks, maar woon in Tilburg, dus zal maar net om de hoek moeten zijn.

Zo'n vermoeden had ik al bij een winkel.. Bedankt voor je aanbod, maar Deventer-Tilburg is toch net te ver haha, hopen dat er iemand in de buurt is die dit wil doen.
 
Ik wil je ook wel helpen en woon in Rijssen. Is dat voor je te doen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick
Rijssen is zeker goed te doen @Rick191 ! Bedankt voor je aanbod, wat heb je hier voor nodig? Alleen de connectors? Ik heb 2 lipo's en m'n AEG.

@Toothpick erg bedankt voor je aanbod, Rijssen is net wat dichterbij dus wat makkelijker.

Jep, alleen connectors. Als je mazzel hebt, heb ik nog genoeg XT60 connectors voor je liggen. Daar komen we dan wel uit. Je moet je oplader niet vergeten, anders kun je je LiPo's niet meer opladen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Leon
En misschien krimpkous voor een nette afwerking en minder kans op sluiting. Wil niet mieren neuken hoor. Maar is ook zo vervelend als je het mist wanneer je bezig gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Leon
Jep, alleen connectors. Als je mazzel hebt, heb ik nog genoeg XT60 connectors voor je liggen. Daar komen we dan wel uit. Je moet je oplader niet vergeten, anders kun je je LiPo's niet meer opladen ;)

Vooral je laadkabel niet vergeten als deze geen xt60 heeft

En misschien krimpkous voor een nette afwerking en minder kans op sluiting. Wil niet mieren neuken hoor. Maar is ook zo vervelend als je het mist wanneer je bezig gaat.

Ik heb een setje van 5 connectors besteld en krimpkous van 2 mm, hopelijk is dat dik genoeg. Mijn lader werd toevallig als enige met een XT60 kabel geleverd, dus die heb ik al! @Eviltwin-NL vind het geen mieren neuken hoor, kleine moeite en wel de moeite waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toothpick en Rick191
Krimkous heb ik meters van liggen. Altijd handig als je bij een machinebouwer werkt. ;) Je wilt de polen niet bloot houden, dat is vragen om moeilijkheden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon