Lefty gun??

Kristofraw

Member
10 feb 2017
14
1
Trophies
2
Hoi goededag,

Nu het ik al heel wat afgezocht maar nu heb ik een laatste vraag voordat ik mijn Eerste replica ga aanschaffen.

IK BEN LINKSHANDIG

Kan ik dan elk AA gebruiken of zijn er bepaalde types die goed gebruikt kunnen worden voor linkshandigen?

Ik hoor het graag

Veel replica's zijn eigenlijk voor rechtshandigen, maar bv de hk416 is voor zowel links als rechtshandigen. Een echte linkshandige replica is er denk ik niet.
Zelf speel ik links- en rechtshandig, naar gelang de situatie het een of ander van me vraagt.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Waar je naar moet kijken/vragen is of de replica ambidextrous is. Wat niet meer betekent dan dat alle functies op de replica zowel vanaf links als rechts te bedienen zijn. Van nature zijn (de meeste/alle?) AUG's en P90's dit bijvoorbeeld, maar ik zie het ook steeds meer op andere platformen als M4's e.d. voorbij komen.

Zoals @Sadiek al zei je moet kijken naar replica met ambidextrous controls, meestal is het makkelijker als het al op de replica zit dan dat je het er zelf op moe bouwen, vooral de fire selector is hier het moeilijkste, een mag release is nog goed om te wisselen voor een ambi variant.

Ben zelf ook linkshandig en ik kan prima uit de voeten met een "normale" replica. Je bepaald toch vooraf al in welke stand je wil schieten en bij het magazijn wisselen druk ik de mag release in met de duim van m'n rechterhand en m'n overige vingers houden het magazijn vast, werkt perfect!

Maar mocht je twijfelen kan je misschien eens naar een shop gaan en e.e.a. proberen... weet je het snel genoeg :)

Succes!

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Kristofraw
De soprt is nieuw voor je en dus ook de handelingen. Als je ze als rechtshandige aanleerd kun je het prima met wat er al op de markt is.

Ik ben zelf ook linkshandig maar bij defensie hadden ze geen linkshandige dimaco. Hierop ben ik opgeleid als rechtshandige schutter. Heeft wel als voordeel dat ik makkelijker dan een rechtshandige met replica over links kan schieten.

Dus kijk wat je leuk vind en leer daarmee jezelf de handelingen voor rechtshandige aan ;)

• Leuk
Waarderingen: Kristofraw
Ik ben zelf ook zo links als het maar kan. Schiet voor geen meter met rechts. Maar zoals de rest al aangeeft, kun je prima met een ''normale'' replica uit de voeten. In mijn ervaring dan. Enige nadeel met een real steel is dat je de hete hulzen in je gezicht krijgt ^^

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Toothpick
Enige nadeel met een real steel is dat je de hete hulzen in je gezicht krijgt ^^
Daarom hebben ze mij bij defensie ook niet met links laten schieten. maar kan het met airsoft wel. maar zo kan je met airost ook met 1 hand een assault schieten terwijl met real steal dit niet aan te raden is ;)

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123