Lichte load out

Roland

New Member
10 mei 2014
1
0
Trophies
3
Omdat ik me regelmatig (en in het bijzonder met warm weer) wat beklemd voel met een tacticalvest/platecarrier ben ik benieuwd hoe jullie hiermee om gaan. Mijn idee was een lichtere loadout te maken maar uiteraard moet wel het e.e.a. mee gesleept worden. Daarnaast gebruik ik mijn vest om mijn replica aan vast te maken zodat niet alle druk op mijn nek/schouder terecht komt.
Hebben jullie suggesties?
 
een ops vest is schijnbaar luchtiger. Zelf geen ervaring mee, maar als je het filmpje bekijkt op de frontpage dan kun je daar veel info uithalen.
 
Een opsvest is inderdaad erg luchtig. Afgelopen TTD heb ik vooral licht 'gelopen': 2 x 3 mag pouches, admin pouch, dumppouch en camelbak :) Dit alles dan aan mijn platecarrier. Let op, een plate carrier moet wel goed strak zitten, anders gaat ie schuiven, en dan heb je het gevoel dat het veel zwaarder is.
Of een opsvest handig is om een sling door heen te hangen weet ik niet. Ik heb hem wel over de schouders van mijn carrier en dat werkt heerlijk.
 
Ben nu zelf ook bezig met een lichtere loadout. Heb daarvoor een chestrig aangeschaft eneen PLB. Chestrig is zoiezo luchtiger en als ik echt licht zou willen kan ik ook aardig wat kwijt op me plb belt. Dan voel je wel de bb's heel goed :|
 
Wat Barry had is ook super relaxed met warm weer. Die had een Russische chest rig/webbing achtige set-up, waardoor je borst en rug helemaal open was en dus heerlijk kon luchten. 
Hij had er onwijs veel zooi aan hangen dus afhankelijk van het model kan je genoeg meenemen. Een beetje een battlebelt met bretels er aan waar ook Molle en pouches op zat. Kort gezegd. Zoiets lijkt me ook nog wel wat ja voor de warmere dagen <3 
 
Moet ik toch maar eens gaan zoeken naar een chest rig achtige oplossing. En als we dan toch bij de dump zijn misschien maar eens DPM bekijken :).
Een belt is misschien ook wel een oplossing ja. Maar dat lijkt me zo lastig zitten. Ik neem aan dat deze niet aan je broek vast zitten oid.
 
Die belt hangt bij mij gewoon op m'n heupen, nooit last mee gehad.
Alleen als ik m'n vest.uit doe moet ik wel weer een ander shirt kopen, want m'n combatshirt heeft geen.camo op de borst en rug.
 
Ik ben er zelf net ook mee bezig geweest en heb een allegaartje samengesteld voor aankomende zondag op Gasselte.
Ik heb een oude KL koppelriem, daaraan zit mijn legholster en ik heb er 2 molle pouches aan gehangen voor sniper mags en mn comms. Meer wil ik eigenlijk niet meenemen :)
 
Ik ben benieuwd hoe MOLLE op een riem zit. Maatje van mij wilde dat afgelopen zondag ook doen, maar we vonden het toch te veel schuiven, dus maar voor een opsvest gegaan.
 
heb zelf bodyarmour als vest type.met dentist IV bij balls&arrows had ik voor het eerst battle belt. Maar dit beviel me priema et warme weer.Alleen moet ik camelbag dan als rugzak gebruiken ipv dat hij vast geklikt zit op mijn bodyarmour
 
Ik ben benieuwd hoe MOLLE op een riem zit. Maatje van mij wilde dat afgelopen zondag ook doen, maar we vonden het toch te veel schuiven, dus maar voor een opsvest gegaan.

Echt vast zit het idd niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb hem echter ook niet volledig los hangen.Misschien moeilijk uit te leggen, maar ik heb hem op de pouch door de 1e lus, dan bij de 2e lus over de riem en dan de 3e lus er weer door. Zodoende houdt de pouch zichzelf vast.
 
Owja bij battlebelt had ik ook ubacs aan.dus borst/rog geen camo
 
<blockquote rel="Evin">
</blockquote>
<blockquote rel="Evin">Ik ben benieuwd hoe MOLLE op een riem zit. Maatje van mij wilde dat afgelopen zondag ook doen, maar we vonden het toch te veel schuiven, dus maar voor een opsvest gegaan.

Echt vast zit het idd niet, maar niet geschoten is altijd mis.
Ik heb hem echter ook niet volledig los hangen.Misschien moeilijk uit te leggen, maar ik heb hem op de pouch door de 1e lus, dan bij de 2e lus over de riem en dan de 3e lus er weer door. Zodoende houdt de pouch zichzelf vast.</blockquote>

Ik snap wat je bedoelt. Slim idee! Enige nadeel is dat je dan natuurlijk beperkt bent tot het aantal riemlussen van je broek en de plek waar ze zitten.
Ik wil zelf ook eens gaan kijken naar een battlebelt. Zeker voor weekendskirms die ik wil gaan doen moet er veel worden meegenomen.
 
Ik heb zelf niet lang geleden een ops vest gemaakt van een invader gear smock jas.
Gewoon de loze delen er af halen en daar molle van stikken.

Kost tijd en moeite maar het Is er goed uit gekomen.

Ik heb de meeste pouches nu aan mijn riem en heb binnenkort een drop leg molle paneel voor 4 primary mags.

Battlebelt zit nog in mijn gedachte, maar ik denk dat ik het zo wel voor elkaar heb.