LiPo aansluiting

mwilliam

Well-Known Member
5 feb 2017
98
35
Trophies
7
Hey!

Sorry voor al deze topics, maar ik loop letterlijk tegen elk probleem aan :confused:

Nu past de LiPo niet op de aansluiting van mijn replica.

Foto:
LiPo: https://i.imgur.com/chWsxZv.jpg
Replica: https://i.imgur.com/1cUZKtJ.jpg

Wist niet dat er verschillende aansluitingen waren.

Weet iemand over welke aansluitingen het hier gaat, welke ik nodig heb, en of er een convertor voor is?

Alvast bedankt ;)

De rode is deans. En de witte is "small" Tamiya. Let op, hier is een grote en een kleine variant van!

Coverters zijn er vast wel. Mocht je gelijk gaan upgraden (en afstand doen van de garantie), dan adviseer ik om beiden om te zetten naar de rode (deans), omdat deze hogere stromen aan kunnen.

De rode is deans. En de witte is "small" Tamiya. Let op, hier is een grote en een kleine variant van!

Coverters zijn er vast wel. Mocht je gelijk gaan upgraden (en afstand doen van de garantie), dan adviseer ik om beiden om te zetten naar de rode (deans), omdat deze hogere stromen aan kunnen.
Erg bedankt! Heb een convertor gevonden voor 4 euro, dus dat is niets.

EDIT:
Er staat dit:
An adapter allowing the connection of a DEANS type connection (also known as the T-Connect) to a standard Tamiya connection.

is standard de small?

Ja, maar let wel op, dat je de juiste verbindingen hebt. Mannelijke Dean en vrouwelijke Tamiya small.

haha ik herken dit zo erg, heb precies het zelfde gehad aangezien mijn eerste replica op een nimh met dus tamiya aansluiting werkte. Toen kreeg ik mijn nieuwe gun met dus een dean aansluiting en moest overstappen op lipo's en een oplader zien te vinden... wat een gedoe, eindelijk een oplader voor lipo's zat er geen dean aansluit snoer bij. Inderdaad zo een adapter coverter snoer gekocht, had ik zoals @Chill al zei de foute verbinding. Opletten dus! succes!

Ja dat is makkelijk gezecht, maar je moet ook maar de spullen ervoor hebben om te solderen.
De meeste beginners hebben dat nog niet in huis.

• Leuk
Waarderingen: McGarrett
Ik zou zelf gewoon direct de connector op je replica om solderen naar deans, is een stuk minder gezeur met verbindstukjes en etc.
Heb net een convertor en nog wen lipo met de goede verbinding besteld.
In ieder geval bedankt voor de tip, als ik mijn replica wat langer heb en er al een aantel keer mee heb gespeeld, kan ik kijken om dit te doen :)

Ja dat is makkelijk gezecht, maar je moet ook maar de spullen ervoor hebben om te solderen.
De meeste beginners hebben dat nog niet in huis.

Meteen een goede volgende investering dan want een soldeerbout is ontzettend handig. Kan altijd maar gebeuren dat je een verkeerde connector hebt op je lipo of replica, of dat je een kabelbreuk hebt en anders is het handig tijdens het upgraden. Dingen kosten ook niet veel, als je degene kiest met een vaste temperatuur (Power).

Heb net een convertor en nog wen lipo met de goede verbinding besteld.
In ieder geval bedankt voor de tip, als ik mijn replica wat langer heb en er al een aantel keer mee heb gespeeld, kan ik kijken om dit te doen :)

Werkt ook prima :).

Ik weet niet of je veel bij een winkel komt maar anders willen ze hem daar vast wel even voor je om solderen kost ze maar een paar minuten:)

Mod 1 van velen als het goed is;)
Wat voor lipo en wat voor replaca is het eigenlijk? Neem aan 7.4 v x ampere?

Okay zolang hij niet te veel mili ampere is trekt deze replica het wel anders kan het echt rap einde oefening zijn en al helemaal op 11.1

Duide meer op slijtage en spannings overdracht via het basic system als je nog geen mosfet heb

Duide meer op slijtage en spannings overdracht via het basic system als je nog geen mosfet heb

Hetzelfde aantal ampere trek je ook op een NiMH, dus dat maakt niet uit en een 7.4V is niet veel erger als een 8.4 of 9.6V qua slijtage van de trigger contacts. 11.1 is wat anders maar die gebruikt hij niet. Arcing is veel prominenter bij 11.1V dan 7.4V.