LMG

yannick-hurks

Well-Known Member
21 dec 2014
307
29
Trophies
6
Zijn er mensen hier die daadwerkelijk een LMG gebruiken tijdens skirms ?

T lijkt mij erg vet maar zeer onhandig om met minimaal 5 kg te lopen

Ik heb zo een ding (Inokatsu MK43) en kan wel wat erover vertellen.

Het is inderdaad erg "vet" zolang je maar weet wat je doet. Het allereerste wat je moet beseffen is dat, ondanks dat je honderden, zoniet duizenden, bb's meer het veld in jaagt als de mensen om je heen, dat je er NIET bent om kills te maken (al gebeurt dat wel natuurlijk). De taak van de LMG is het ervoor zorgen dat de tegenstander in zijn mobiliteit wordt beperkt.

Dit kan in verdedigend opzicht, waarbij je dus zorgt voor, zoals dat met een engels woord wordt genoemd, "Area denial". Hierbij zorg je er dus voor dat de vijand in een bepaald gebied niet vrij, of in ieder geval zeer beperkt, kan verplaatsen.

Als je onderdeel bent van de aanval ben je als LMG schutter verantwoordelijk voor het dekkingsvuur. Je zorgt er dan voor dat de tegenstander zijn/haar koppen laag houdt waardoor deze bemoeilijkt worden in het verdedigen van hun positie tegenover jou oprukkende teamgenoten.

Het is dus niet de bedoeling van de LMG schutter dat deze rond gaat rennen zoals een assaulter. Zoals je zelf al zei, je hebt een zwaar en meesal ook wat groter apparaat bij je. Die tweepoot zit er niet voor niks op.

Dan is er natuurlijk nog het psychologische aspect. Voor je tegenstander dan. Het zien en onder vuur liggen van een LMG is, voor de meesten, net wat bedreigender dan dat ze onder vuur liggen van een M4 o.i.d. Dat kan soms net even dat kleine voordeeltje geven.

Natuurlijk is niet alles goed. Je loopt met een zwaar apparaat terwijl een M4 of AK met een drummag precies hetzelfde kan (mijn persoonlijke mening is dat die dingen niet thuis horen op het veld {net als high caps})

Thnx @Oddball voor de goeie info! Heb me nog niet zo verdiept in LMG class, maar klinkt wel erg goed! Ben alleen nog een newbie op arisoftgebied en ga het eerst maar eens als assault proberen. 

Ik heb zelf een L86LSW met drumbox. Door het systeem dat alle sa 80's hebben met het magazijn achter de trekker zorgt er voor dat het zwaarste punt zo dicht bij je als mogelijk zit. dit zorgt dat je minder last van het gewicht hebt. Nadeel is dat de drumbox die ik er op heb zitten het wel onhandig is met schieten.

verder zoals hierboven staat. dekkingsvuur geven bij aanval en verdediging. meer gefocust op horizontale spreiding ipv gericht schieten

T heeft wel wat als support maar dat is redelijk aan de prijs of niet ?
Ik zag n lmg replica en de goedkoopste was 250 euro

LMG's zijn meestal niet de goedkoopste nee. Dit komt mede doordat er toch wat meer materiaal wordt gebruikt dan voor een standaard AA'tje.

Dat is een persoonlijke keuze. Als je denkt dat je het leuk vindt om de rol van lmg schutter te spelen dan zou ik zeggen "ga ervoor". Vindt je het echter leuker om veel rond te rennen e.d. dan zou ik zeggen dat je je beter daarop kan concentreren.

Mocht je een lmg willen kopen kijk dan wel goed rond, ze verschillen nogal in kwaliteit.

Ik denk dat ik toch ga voor rond rennen :p ben erg actief met voetbal ren t hele veld over en ben nooit moe :s

dus ik ga voor de assault class

Nu de geschikte loadout nog vinden

Ik had gezegd dat ik voor een aug ging

Maar een cm16 r8 l is toch ook wel een mooi apparaat :s

Waarom is er toch zo veel keuze en vind ik alles mooi :s

Persoonlijk denk ik dat Assault gewoon de beste keuze is om mee te beginnen.

Zeker gezien het feit dat je budget te laag is om als sniper of LMG iets toe te voegen aan een spel.

Begin lekker als assault en leer het spel kennen.

Ondertussen sparen zodat als je dan de keuze maakt om als LMG of sniper te beginnen je ook het geld hebt om te zorgen dat je wat kan. Sniper is gewoon duur door de nodige upgrades. En de meeste LMG`s hebben de nodige probleempjes die eerst verholpen moeten worden voor je er wat mee kan. Plus dat je een wat groter budget nodig hebt voor bb`s.

Tuurlijk kan je verder kijken en informatie in winnen over de verschillende klasses.

We willen je echt wel helpen, en vragen is niet erg.

Maar momenteel wek je meer de indruk dat je als een kip zonder kop aan het vragen bent, terwijl je nog een half jaar moet wachten

Ga eerst eens na denken over wat je nu echt wil. Verdiep je een beetje in dingen die je wat lijken.

@Twinfromhell ik snap dat ik zo overkom maar zo bedoel ik het niet maar er is gewoon zo veel te koop dat ik t niet meer weet.

Ik denk dat ik eerst maar is een keer als introduce mee moet zodat ik kennis kan maken met de sport en verschillende apparaten kan zien :)

als LMG kun je ook nog veel actief zijn als je met het team mee op/terug trekt. Ik loop over het algemeen met de assault jongens mee. 

Verder als je minimi (m249) neemt moet je hopen op een goed geupgrade 2e hands of bij een  nieuwe daar nog de upgrades aan toevoegen omdat wat ik weet deze "out the box" niet helemaal vlekkenloos is.

M60 is weer stukkie zwaarder maar weet niet of daar aanpassingen voor nodig zijn. teammaat van ons heeft er 1 en die doet het tot op heden goed wat ik weet (afgezien van afgebroken stekkertje).

en zoals ik eerder aangaf de L86LSW is eigenlijk meer te gebruiken als DMR dan als LMG terwijl hij er orgineel wel voor ontworpen is, is het lastig om er telkens highcaps in te doen en drumbox houd weer onhandig vast.

verder heb je ook nog de MAG. deze is wat zeldzamer in het veld. is mij ook geen informatie over bekend over hoe hoe deze presteerd in het veld

dan heb je nog de volgende waar ik ook niks van weet maar zijn wel support:

MK43, MK46, M134(minigun kost ca 4000,-), ZB30, MG42/MG43 en de PKM

Ik ben zelf vanplan om een A&K M249 minimi aan te schaffen, het lijkt me persoonlijk leuker ook via games om support te geven. het gaat mij nooit echt om de hits, maar om het winnen icm met het team. en et team heeft denk ik wel baat bij een support gunner. 

He Widerebel,

Zeker dat een team wat aan een support gunner heeft. Het was mij alleen meer op darksider gericht. Wetend dat zijn budget wat kleiner is denk ik gewoon niet dat het veel zin heeft voor hem. Ik hoor verhalen van jongens met support die er 4 zakken bb`s op een dag door schieten. reken voor het gemak even 10€ per zak. Is dus +_25€ entree + 40€ voor bb`s. Die 4 zakken is dan misschien een beetje overdreven maar oke.

Als je vanwege je budget zuinig gaat doen met je bb`s om de kosten te drukken dan denk ik dat een LMG weinig meer waarde heeft. Zo bedoelde ik het eigenlijk ;)

He Widerebel,

Zeker dat een team wat aan een support gunner heeft. Het was mij alleen meer op darksider gericht. Wetend dat zijn budget wat kleiner is denk ik gewoon niet dat het veel zin heeft voor hem. Ik hoor verhalen van jongens met support die er 4 zakken bb`s op een dag door schieten. reken voor het gemak even 10€ per zak. Is dus +_25€ entree + 40€ voor bb`s. Die 4 zakken is dan misschien een beetje overdreven maar oke.

Als je vanwege je budget zuinig gaat doen met je bb`s om de kosten te drukken dan denk ik dat een LMG weinig meer waarde heeft. Zo bedoelde ik het eigenlijk ;)

Daar ben ik deels ook wel bang voor, ik schiet zelf op een dag met een assault wapen ongeveer 2500 balletjes weg. ik denk dat dit met een lmg wel tegen de 5000 aanzit. Alleen ik zag een reactie dat het eigelijk ook geupgrade moet worden, wat zou er dan zowel geupgrade moeten worden? 

Qua upgrades gaat het voornamelijk om degelijkheid. Denk dus vooral aan kwaliteits onderdelen, hop up. Precision barrel hoeft dan weer niet.
Het is ook verstandig wat reserve onderdelen in huis te hebben, een lmg heeft, door het continu op auto vuren, toch wat meer te verduren dan een normale buks.