Lonex hop-up past niet in SA A03

27 aug 2018
15
0
Trophies
2
Hallo,

Een tijdje geleden had ik al een topic geplaatst mbt het upgraden van mijn Specna Arms A03. Op advies heb ik oa de Lonex hop-up unit in huis gehaald. Ik heb geprobeerd om de PDI barrel samen met de Lonex chamber te installeren, maar bij het plaatsen van de loop in de upper receiver, en dan de lower receiver erop te schuiven, loop ik tegen een probleem aan. Het lijkt erop dat die laatste 2-3mm van het inelkaar schuiven, niet lukt. Met de stock hop up chamber lukt dat wel.
Ik heb ook al geprobeerd om de oude (witte, stock) C klem te gebruiken, maar dat mocht helaas ook niet baten.

Daarnaast lijkt het armpje van Lonex niet in de chamber te passen; hij beweegt zéér stroef op en neer, waardoor het veertje de arm niet uit zichzelf terug duwt.

Heeft iemand tips hoe ik dit wel kan laten passen? Of ben ik beter af met de oude hop up unit?

Alvast bedankt!

Groeten,
Tom

Standaard C-clip van lonex past niet, maar de witte C-clip zou wel moeten passen. Weet je zeker dat deze helemaal goed zit vast geklikt en past het geheel wel zonder de C-clip? Daarbij moet je vaak even te veel hop erop zetten tijdens het installeren anders komt de hop up kamer ook niet goed genoeg naar voren.
Voor de rest is het correct dat het armpje standaard te stroef gaat, maar dit is juist goed. Je wil juist dat deze niet zo maar los raakt gedurende het schieten. Om dit iig losser te krijgen dan hij standaard is moet je even met een stukje schuurpapier of een vijl de binnenkanten van de hop up kamer zelf bij schuren totdat het armpje soepeler loopt.

EDIT: Interpunctie

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Zal morgen even langs de bouwmarkt gaan om wat schuurpapier te halen en dat te proberen.

Weet je zeker dat deze helemaal goed zit vast geklikt en past het geheel wel zonder de C-clip? Daarbij moet je vaak even te veel hop erop zetten tijdens het installeren anders komt de hop up kamer ook niet goed genoeg naar voren.

EDIT: Interpunctie

Ik heb nog eens zitten passen en meten, en denk te weten waar het blokkeert. De Lonex past er wel in zonder barrel, maar niet mét! Terwijl de stock unit er wel gewoon in past met barrel (en zelfde bucking). Ik kom ongeveer 3-4mm tekort. Het ligt dus niet aan de C-clip en ook niet aan dat het armpje niet naar beneden zit.
Ik heb het armpje inmiddels wel passend gekregen in de Lonex unit.

Enig idee hoe ik dit zou moeten oplossen?

Hmm nee niet zo 123 want tot nu toe hebben ze in mijn specna's waaronder ook de 03 altijd gepast zonder problemen :|. Misschien dat wat foto's helpen?

Ik heb een stel foto's gemaakt en in een album gezet. Wist niet precies waar je foto's van wilde. Heb zowel de stock als Lonex unit van alle kanten gefotografeerd, misschien dat jij verschillen ziet.

Nog even op een rijtje: Beide units passen zonder barrel, ook zonder barrel maar met C clip. Pas zodra ik de barrel in de Lonex stop, blokkeert hij zoals in deze foto ook te zien is. Dit is dan ook nog zonder C clip, dus daar kan 't ook niet aan liggen.

Heb je het ook met beide barrels geprobeerd? Ik had graag wat foto's gezien van hoe het in de upper zit, de hop up chambers ken ik wel. Ik denk dat het makkelijkste is om een aantal combi's te proberen tot je kan pin pointen welk onderdeel het exact is, want als de hop up wel past zonder barrel maar niet met en dat dan alleen de PDI is dan ligt het aan de barrel.

• Leuk
Waarderingen: tomvanlieshout
Met de stock barrel krijg ik 'm er wel in, maar wel met wat kracht (en dan zit de unit behoorlijk stroef, waardoor het veertje deze ook niet tegen de nozzle zal duwen). De PDI barrel past dan weer wel heel makkelijk met de Stock hop up unit... De eerste foto is overigens de Lonex met PDI barrel in de upper receiver.

Oh ja, ik zie het, stom van me. Heb het passend gekregen! Alleen zit de hop up unit dus wel echt heel strak erin als ik hem helemaal naar voren schuif, zoals ik al zei duwt het veertje deze dan niet terug... Dat lijkt me toch wel een probleem, niet?

Edit: wat testfires; feed alleen eerste bb, daarna lege schoten.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat het een hoop gedoe is, maar kijk eens wat de resultaten zijn met de stock barrel? Als dat allemaal niet werkt, dan raad ik je gewoon aan het in de stock hop up te gooien, die zal ook gewoon adequaat werken. Vind het vervelend dat de lonex unit niet bij je werkt, gezien hij ik tot nu toe in totaal het denk ik al bij bijna 20 specna's goed heb zien gaan. Ik weet niet waar je woont maar anders kunnen we eens een keer mijn lonex setup proberen en kijken of die wel past.

PDI + Stock chamber werkt helemaal goed. Ik heb hier nog een Lonex chamber liggen (voor een maat, om verzendkosten te besparen), waarmee ik hetzelfde probleem ondervind.

Stock barrel + Lonex werkt op precies dezelfde manier niet. Zou het met de outer barrel te maken kunnen hebben? Dat die, icm inner barrel, problemen veroorzaakt? (Lonex zonder inner barrel past namelijk wel goed)

Ik woon in Tilburg overigens.

Vraagje wat betreft de stock unit; is het slim om dan wat teflon tape om de bucking heen te draaien, zodat deze wat beter op de hop up chamber aansluit? (hij zit er namelijk nogal losjes in, kan me voorstellen dat dit de air seal niet bevordert)