Lower receiver gebroken na eerste game airsoft, wat nu?

Timovdijk

New Member
8 apr 2024
4
2
Hoi, na de eerste dag airsoft spelen was mijn wapen gebroken..
Ben er op gevallen waardoor de stockhouder van de lower receiver is afgebroken. Nu werd mij verteld dat ik geluk had want ik had een specnaarms en onderdelen zijn vrij te krijgen en makkelijk wisselbaar.

Nou kan ik mijn receiver nergens meer vinden.. OOS bij ongeveer 10 websites.
Product-code: SPE 09-036510-00
Replica: Specnaarms SA-H21

Als ik dit onderdeel nou echt nergens gevonden krijgt wat moet ik dan doen?
Hij was nieuw ongeveer 450eu en vind dit behoorlijk zuur na mijn eerste game.

Een airsoft tech vertelde mij dat je ook een lower en upper receiver kit kan kopen en deze er tussen bouwen?

Suggesties en hulp wordt enorm gewaardeerd, bedankt alvast.
 
AL contact opgenomen met de verkoper of direct met Specna Arms?
Dit lijkt me toch wel een garantie-gevalletje 🤔
 
  • Leuk
Waarderingen: Timovdijk
Hoi, na de eerste dag airsoft spelen was mijn wapen gebroken..
Ben er op gevallen waardoor de stockhouder van de lower receiver is afgebroken. Nu werd mij verteld dat ik geluk had want ik had een specnaarms en onderdelen zijn vrij te krijgen en makkelijk wisselbaar.

Nou kan ik mijn receiver nergens meer vinden.. OOS bij ongeveer 10 websites.
Product-code: SPE 09-036510-00
Replica: Specnaarms SA-H21

Als ik dit onderdeel nou echt nergens gevonden krijgt wat moet ik dan doen?
Hij was nieuw ongeveer 450eu en vind dit behoorlijk zuur na mijn eerste game.

Een airsoft tech vertelde mij dat je ook een lower en upper receiver kit kan kopen en deze er tussen bouwen?

Suggesties en hulp wordt enorm gewaardeerd, bedankt alvast.
Je kunt een losse lower receiver kopen, dat is geen punt. Het is inderdaad alleen even de kunst om er ook daadwerkelijk eentje te vinden. Welke kleur is je replica? Zwart of RAL8000?
Specna Arms is veel in omloop maar net het juiste vinden is soms lastig.

Met een H21 heb je een HK416 model in handen.
Let erop dat je niet een (deel van een) M4 receiver koopt, die zijn anders. Een 416 heeft een verhoogde top rail en een uitsparing in de upper waar een nokje van de hand guard in valt.

Ik zou een oproepje doen op Airsoft Bazaar voor wat je zoekt en eventueel in de diverse WhatsApp groepen. Best kans dat iemand wat heeft liggen.



AL contact opgenomen met de verkoper of direct met Specna Arms?
Dit lijkt me toch wel een garantie-gevalletje 🤔
Garantie krijgen omdat je het zelf sloopt?!

Gevalletje: kun je rekenen? Reken er dan maar niet op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timovdijk
AL contact opgenomen met de verkoper of direct met Specna Arms?
Dit lijkt me toch wel een garantie-gevalletje 🤔
Jammer genoeg is 'op een replica gevallen' niet een garantie iets....
Hij was nieuw ongeveer 450eu en vind dit behoorlijk zuur na mijn eerste game.
Dat is ontzettend goed voor te stellen. Heb je er zelf niets aan over gehouden? Je hoort vaak dat mensen last hebben van hun ribben als dat gebeurd. Soms gebroken ribben tot gevolg.
Nou kan ik mijn receiver nergens meer vinden.. OOS bij ongeveer 10 websites.
Product-code: SPE 09-036510-00
Replica: Specnaarms SA-H21

Als ik dit onderdeel nou echt nergens gevonden krijgt wat moet ik dan doen?
Hij was nieuw ongeveer 450eu en vind dit behoorlijk zuur na mijn eerste game.

Een airsoft tech vertelde mij dat je ook een lower en upper receiver kit kan kopen en deze er tussen bouwen?
Ik zou beginnen om de webwinkel waar je de replica gekocht hebt te mailen/bellen en te vragen of zij aan onderdelen kunnen komen.

Gunfire was eerder de enigste importeur van Specna. Ook daar kun je een mailtje heen sturen en te vragen of dit besteld kan worden.

Verder heb je met de H21 een specifieke reciever nodig, aangezien ik op de plaatjes kan zien dat dit niet 100% een M4 reciever is. Ik kom ook verder geen websites met stock tegen, maar ook die zou je eens kunnen proberen om een mailtje te sturen.

Erg vervelend allemaal, maar zit helaas niets anders op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timovdijk
Dank voor de suggesties mannen.

Ik ga eens contact opnemen met Gunfire en hopen dat hun hem nog hebben liggen of aan kunnen komen, op hun website staat uitverkocht..

Ik ga ook inderdaad eens wat forums posts en een post op bazaar plaatsen in de hoop dat iemand hem toevallig nog heeft liggen.

Ik ben in contact met Graziani(winkel waar ik hem heb gekocht) zij hebben dit nagevraagd bij hun leverancier maar geen reactie gehad nog. Hij zou dit nog eens opnieuw aanhaken bij ze.

Helaas heb ik al een verkeerde receiver gekocht inderdaad ja.. de marshal bij het veld waar ik hem heb gebroken vertelde mij dat deze onderdelen redelijk universeel zijn dus ik dacht dat ik zomaar een receiver kon kopen en er op bouwen, dom dus..

Gelukkig heb ik zelf aan de val niks over gehouden, bedankt voor het vragen!

Ik begrijp tussen de lijnen door dat eigenlijk de enige optie is om dit onderdeel maar zien te vinden?

Hier nog een foto van de gebroken receiver

6CB8E953-B1DA-4681-9C23-E974E5BEC874.jpeg
 
als het 1:1 hk416 is kan je toch ook een ander merk gebruiken?
 
Ik ben in contact met Graziani(winkel waar ik hem heb gekocht) zij hebben dit nagevraagd bij hun leverancier maar geen reactie gehad nog. Hij zou dit nog eens opnieuw aanhaken bij ze.
Een optie die je nog zou kunnen voorstellen, maar waarbij je wel afhankelijk bent van de winkel en de daadwerkelijke service en goede wil, is dat ze van een voorraadmodel/showmodel de complete lower review/gearbox omwisselen met degene die van jou gebroken is. Dat je letterlijk een 1-op-1 wissel doet. Dat zou geen enkele probleem moeten zijn qua toleranties en dergelijk.

Ik wil daar vooral bij benadrukken dat een winkel dit natuurlijk totaal niet verplicht is naar je toe, omdat je zelf het geheel hebt afgebroken. Best kans dat dit ook niet kostenloos is, helaas. Maar je hebt het geheel dan wel gefixed en relatief eenvoudig ook.

Een wat ver gezochte optie, die (nogmaals) een shop niet verplicht is te doen. Maar een idee.
Helaas heb ik al een verkeerde receiver gekocht inderdaad ja.. de marshal bij het veld waar ik hem heb gebroken vertelde mij dat deze onderdelen redelijk universeel zijn dus ik dacht dat ik zomaar een receiver kon kopen en er op bouwen, dom dus.
De marshal zal uitgegaan zijn van een standaard M4 model, waar dit vaak een stukje makkelijker is. Aangezien precies dit typ Specna Arms een replica is van een HK416, gaat dit inderdaad niet op. Een te snel getrokken conclusie.
Ik begrijp tussen de lijnen door dat eigenlijk de enige optie is om dit onderdeel maar zien te vinden?
Als ik de foto zo bekijk, dan zie ik geen opties om dit op een andere manier sterk en degelijk te repareren.
als het 1:1 hk416 is kan je toch ook een ander merk gebruiken?
Ik weet dat de Specna Arms HK416 een minder typerende magwell heeft als andere HK416 modelen. Het is beter om dit geval geen ander merk te gebruiken. Negative Airsoft heeft hier ook al eens iets over gezegd met betrekking tot feeding issues.
 
Bedankt voor de moeite once again!

Ik zat zelf te kijken om deze receiver kit te halen waar de verbindingen veel overeen komen met die van mij. Het enigste wat ik dan hoefde te doen is schroefdraad in tappen voor het ESA systeem aan de kant van de stock. Ook heb ik geen idee of mijn orion gearbox(?) hier in past? De video die je linkte lijkt op een FIX video, ik hou dit idee wel in mijn achterhoofd.

Ook heb ik een advertentie geplaatst op bazaar, 2 mensen zeggen dat ze dit onderdeel hebben liggen, 1 in plastic 1 in metaal. Ik denk niet dat die van plastic de juiste is maar ik wacht fotos af.

De optie om de receiver bij de winkel neer te leggen ga ik ook zeker in mijn achterhoofd houden als laatste keus.

Ik heb inmiddels het oude onderdeel gemaakt:
2K metaal epoxy & versterkt door 2 gaten van 1mm er in te boren en het bootbitje onder deze epoxy te smeren en hier in te stoppen, ik hoop dat dit voor wat extra stevigheid zorgt.
Ik verwacht niet dat dit sterk genoeg gaat zijn maar heb niks te verliezen omdat het toch al een oud onderdeel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Bedankt voor de moeite once again!

Ik zat zelf te kijken om deze receiver kit te halen waar de verbindingen veel overeen komen met die van mij. Het enigste wat ik dan hoefde te doen is schroefdraad in tappen voor het ESA systeem aan de kant van de stock. Ook heb ik geen idee of mijn orion gearbox(?) hier in past? De video die je linkte lijkt op een FIX video, ik hou dit idee wel in mijn achterhoofd.

Ook heb ik een advertentie geplaatst op bazaar, 2 mensen zeggen dat ze dit onderdeel hebben liggen, 1 in plastic 1 in metaal. Ik denk niet dat die van plastic de juiste is maar ik wacht fotos af.

De optie om de receiver bij de winkel neer te leggen ga ik ook zeker in mijn achterhoofd houden als laatste keus.

Ik heb inmiddels het oude onderdeel gemaakt:
2K metaal epoxy & versterkt door 2 gaten van 1mm er in te boren en het bootbitje onder deze epoxy te smeren en hier in te stoppen, ik hoop dat dit voor wat extra stevigheid zorgt.
Ik verwacht niet dat dit sterk genoeg gaat zijn maar heb niks te verliezen omdat het toch al een oud onderdeel.
Ik zou die receiver set niet aanraden. Die is gemaakt voor de One serie en niet de Edge serie. Kan idd problemen geven qua passing van je gearbox. De Orion gearbox is aan de bovenkant hoger zover ik weet. Hij pas misschien, maar dan werkt je charging handle bijvoorbeeld niet echt meer of krijg je ander soort geneuzel.
Daarbij is die steun waar je stocktube op komt niet gemaakt voor het SAEC systeem en wordt die ook weer zwakker als je daar draad in gaat tappen. En zag dat het een .com site was dus misschien ook nog veel verzendkosten, maar ben te lui om dat te checken haha

De kunststof versie zou ik niet doen. Die bestaan niet voor SAEC want dat is nooit sterk genoeg.

Hoop dat die stalen receiver iets is voor je!
 
Ik zou die receiver set niet aanraden. Die is gemaakt voor de One serie en niet de Edge serie. Kan idd problemen geven qua passing van je gearbox. De Orion gearbox is aan de bovenkant hoger zover ik weet. Hij pas misschien, maar dan werkt je charging handle bijvoorbeeld niet echt meer of krijg je ander soort geneuzel.
Daarbij is die steun waar je stocktube op komt niet gemaakt voor het SAEC systeem en wordt die ook weer zwakker als je daar draad in gaat tappen. En zag dat het een .com site was dus misschien ook nog veel verzendkosten, maar ben te lui om dat te checken haha

De kunststof versie zou ik niet doen. Die bestaan niet voor SAEC want dat is nooit sterk genoeg.

Hoop dat die stalen receiver iets is voor je!
Het lijmen heeft uiteindelijk gewerkt, er zit 0 beweging in. Ik moet er niet nog een keer op vallen want dan gaat hij natuurlijk weer kapot.
Hij is inmiddels weer half in elkaar en schiet prima

Ik doe dit totdat ik de juiste receiver tegen kom en deze er op kan zetten.

Heel erg bedankt voor alle hulp heren!

Foto’s bijgevoegd van na het lijmen en voor het bijwerken en verwijderen van alle lijm
 

Bijlagen

  • 60D9EA43-96DC-4921-8227-F89941D82067.jpeg
    60D9EA43-96DC-4921-8227-F89941D82067.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 16
  • 11485885-6A87-4FBD-8823-E7330BB82C0D.jpeg
    11485885-6A87-4FBD-8823-E7330BB82C0D.jpeg
    551,2 KB · Weergaven: 16
  • Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Netjes gedaan die reparatie 👍
Je zou ook nog kunnen werken met kleine inbus boutjes vanaf de binnenkant van de receiver. Zo zou ik het uiteindelijk hebben aangepakt.
Je hebt niet mega veel ruimte ivm de gearbox maar een paar schuinverzonken boutjes moet passen en zullen ook een hoop stevigheid geven.
Maar voor nu zit hij voorlopig wel op zijn plek denk ik 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Timovdijk en Kroeskoppie