Almere, weet ik toevallig
Plaatje zeggen vaak iets meer, het begint nu ook nog een frustratie
te worden omdat ik geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Gaat denkelijk een gehele nieuwe replica worden
Je hebt nog de oude generatie gearbox zo te zien. Daar zit nog geen o-ring in de nozzle.
Een nieuwe replica kopen lijkt me een tikkie overdreven, je hebt de boel al eens los kunnen halen dus dan kun je het ook een 2e keer om het op te lossen
Maak hem nog eens los en kijk stap voor stap of alles goed op zijn plek zit.
Begin met de spring en spring guide te verwijderen en draai dan aan je gears tot je de piston vrij kunt bewegen. Maak de gearbox shell dus nog niet los voordat je dit gedaan hebt, dan weet je zeker dat dit goed loopt en kun je kijken of de piston goed door de geleiding loopt.
Als de piston vrij heen en weer beweegt kun je de boel los maken en stap voor stap de onderdelen checken of ze goed gemonteerd zitten, alle veertjes op hun plek, niet per ongeluk iets afgebroken etc.
Daarna de piston (head) en cylinder (head) controleren op beschadegingen of een slechte o-ring. Had laatst bij iemand ook een slechte o-ring op de piston head en dat kostte best wat fps. Leek maar een minimale beschadiging maar met een nieuwe deed hij het meteen veel beter.
Maak de piston en cylinder schoon en voorzie alle ringen van een beetje vet en stop het weer terug.
Je kunt de nozzle ook voorzien van een likje vet maar niet teveel. Wat je het beste kunt doen is meteen een
MP5K nozzle bestellen. Daar zit een o-ring in en is een significante upgrade ten opzichte van de standaard nozzle qua airseal. Één van de belangrijkste in mijn ogen.
Als je bovenstaande gedaan hebt, hetzij met nieuwe nozzle of zonder, kun je de boel weer dicht bouwen en kijken wat je fps dan is.