luchtdruk verlies

Dutch_aussie

Member
13 jul 2019
23
8
Trophies
3
Handige Airsoft techneuten, Ik heb een probleem met mijn Specna SA-A01. na het inbouwen van een mosfet is mijn replica van 330 fps gedaald naar 100 fps. Ik heb meerder keer de gearbox uit elkaar gehaald en de druk in de cylinder is goed deze verliest geen druk als ik hem handmatig test, ik heb het idee dat ik wat vergeten ben of over het hoofd zie. Wie o wie kan mij de goede kant op sturen. Het lijkt erop dat ergens tussen de hopup en de gearbox iets mis gaat, waar moeten ik zoeken voor mijn druk verlies.

Ik heb de vraag ook al op een ander Forum geplaatst.

grt Frank

Zit je tappet plate wel goed aan je nozzel? Of loopt je piston misschien niet helemaal soepel? Zitten alle O ringen nog op z’n plek?

Denk haast dat je het best alles weer even uit elkaar kunt halen en stapje voor stapje nalopen en dubbel controleren bij het terugplaatsen...

Succes in ieder geval!

• Leuk
Waarderingen: Dutch_aussie
Zit je tappet plate wel goed aan je nozzel? Of loopt je piston misschien niet helemaal soepel? Zitten alle O ringen nog op z’n plek?

Denk haast dat je het best alles weer even uit elkaar kunt halen en stapje voor stapje nalopen en dubbel controleren bij het terugplaatsen...

Succes in ieder geval!

Welke O ringen bedoel zoal, ik zie namelijk weinig O ringen.

De cylinder met piston hebben een perfect druk, de nozzle O ring zou ik niet weten waar deze dan zou moeten zitten om enig nut te hebben, maar ik weet dat ik het daar ergens moeten zoeken. Kan het alleen nog niet technische niet helemaal snappen

Plaatje zeggen vaak iets meer, het begint nu ook nog een frustratie:mad: te worden omdat ik geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Gaat denkelijk een gehele nieuwe replica worden:(o_O

Bijlagen

• IMG_0410.jpg
    IMG_0410.jpg
    168,6 KB · Weergaven: 339
Laatst bewerkt:
Waar vandaan ben je??
Almere, weet ik toevallig

Plaatje zeggen vaak iets meer, het begint nu ook nog een frustratie:mad: te worden omdat ik geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Gaat denkelijk een gehele nieuwe replica worden:(o_O
Je hebt nog de oude generatie gearbox zo te zien. Daar zit nog geen o-ring in de nozzle.
Een nieuwe replica kopen lijkt me een tikkie overdreven, je hebt de boel al eens los kunnen halen dus dan kun je het ook een 2e keer om het op te lossen :)

Maak hem nog eens los en kijk stap voor stap of alles goed op zijn plek zit.

Begin met de spring en spring guide te verwijderen en draai dan aan je gears tot je de piston vrij kunt bewegen. Maak de gearbox shell dus nog niet los voordat je dit gedaan hebt, dan weet je zeker dat dit goed loopt en kun je kijken of de piston goed door de geleiding loopt.

Als de piston vrij heen en weer beweegt kun je de boel los maken en stap voor stap de onderdelen checken of ze goed gemonteerd zitten, alle veertjes op hun plek, niet per ongeluk iets afgebroken etc.

Daarna de piston (head) en cylinder (head) controleren op beschadegingen of een slechte o-ring. Had laatst bij iemand ook een slechte o-ring op de piston head en dat kostte best wat fps. Leek maar een minimale beschadiging maar met een nieuwe deed hij het meteen veel beter.
Maak de piston en cylinder schoon en voorzie alle ringen van een beetje vet en stop het weer terug.
Je kunt de nozzle ook voorzien van een likje vet maar niet teveel. Wat je het beste kunt doen is meteen een MP5K nozzle bestellen. Daar zit een o-ring in en is een significante upgrade ten opzichte van de standaard nozzle qua airseal. Één van de belangrijkste in mijn ogen.

Als je bovenstaande gedaan hebt, hetzij met nieuwe nozzle of zonder, kun je de boel weer dicht bouwen en kijken wat je fps dan is.

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Je kunt altijd ffies zondag lans piepen bij Balls&Arrows.
Kan ik er een blik op werpen of we direct wat aan kunnen doen.

Mvg Roy aka Smitty

Je kunt altijd ffies zondag lans piepen bij Balls&Arrows.
Kan ik er een blik op werpen of we direct wat aan kunnen doen.

Mvg Roy aka Smitty

Dat zou ik helemaal geweldig vinden, ik heb alles uit elkaar gehad. Ik kan geen gekke dingen vinden of zien het ziet er allemaal prima uit, ik werk er bijna elke avond aan maar het begint nu echt frustratie te worden. Ik heb de zuiger al vervangen en de bucking, maar ik heb het idee dat er ergens in de gearbox niet optimaal werkt. Roy ben jij er altijd ??? zondags??

Ik ben er niet altijd zondag.
Deze zondag wel.
Neem hem gewoon mee inclusief de originele onderdelen.
Misschien een gekke vraag maar heb je de cilinder per ongeluk er niet verkeerd in zitten??
Ik weet dat Specna Arms met ported cilinders werken en als je bv een 3/4 cilinder hebt en deze anders om er in zet, krijg je een enorm fps verlies.
Neem eens een foto van hoe het nu in elkaar zit??

Mvg Roy aka Smitty

Dat zou ik helemaal geweldig vinden, ik heb alles uit elkaar gehad. Ik kan geen gekke dingen vinden of zien het ziet er allemaal prima uit, ik werk er bijna elke avond aan maar het begint nu echt frustratie te worden. Ik heb de zuiger al vervangen en de bucking, maar ik heb het idee dat er ergens in de gearbox niet optimaal werkt. Roy ben jij er altijd ??? zondags??

Ik ben er niet altijd zondag.
Deze zondag wel.
Neem hem gewoon mee inclusief de originele onderdelen.
Misschien een gekke vraag maar heb je de cilinder per ongeluk er niet verkeerd in zitten??
Ik weet dat Specna Arms met ported cilinders werken en als je bv een 3/4 cilinder hebt en deze anders om er in zet, krijg je een enorm fps verlies.
Neem eens een foto van hoe het nu in elkaar zit??

Mvg Roy aka Smitty
Ik zal vanavond eens wat foto's maken.

Beste hulptroepen, ik kan wel door de grond zakken. Morgen maar even naar de oogarts.........wat gebeurt als je ft/s omrekend naar m/s precies 328 vs 100........conclusie deze airsofter heeft en hele wijze les geleerde altijd even kijken of je chrono nog wel op de juiste instelling staat. Ik wil iedereen wel even hartelijk bedanken voor de goed adviezen. Nu snel de boel eens helemaal in elkaar zetten en kijken wat er gebeurt en dan van de week maar de gearbox gaan shimmen en de mosfet weer inbouwen.

Haha dat zal even schelden geweest zijn toen je daar achter kwam. Wel mooi dat het opgelost is! Maar goed dat je geen nieuwe replica gekocht hebt ;)

• Leuk
Waarderingen: Dutch_aussie en Roy Pie
Beste hulptroepen, ik kan wel door de grond zakken. Morgen maar even naar de oogarts.........wat gebeurt als je ft/s omrekend naar m/s precies 328 vs 100........conclusie deze airsofter heeft en hele wijze les geleerde altijd even kijken of je chrono nog wel op de juiste instelling staat. Ik wil iedereen wel even hartelijk bedanken voor de goed adviezen. Nu snel de boel eens helemaal in elkaar zetten en kijken wat er gebeurt en dan van de week maar de gearbox gaan shimmen en de mosfet weer inbouwen.

Ach, je weet nu wel 100% zeker dat alles goed is in je replica

• Leuk
Waarderingen: Dutch_aussie en Roy Pie