M170 veer voor AK met V3 gearbox

Tri Shot

Well-Known Member
22 mrt 2015
332
163
Trophies
10
Voor mijn Cyma AK waarvan ik vorige week de tandwielen, cilinder, piston, zuiger, nozzle heb vervangen, wil ik een M170 veer plaatsen.


Volgende week krijg ik ook al een iets krachtiger accu Nimha 9.6 1600 i.p.v. 8.4 1200 


Nu vraag ik me af of gaat om er een krachtiger veer in te zetten om dan wat meer power te krijgen. Word niet mee geskirmd.


Er zit nu een 100 spring in.


Heb vanmorgen chrono gemeten en kom met 0.25 bbs niet verder dan 267 fps.


Dat vind ik zeker vergeleken met mn overige spring replicas nogal slapjes.


Luchtafdichting is goed.  Ik vraag me alleen af of de motor dit gaat trekken. 


Weet er overigens iemand een leuk adresje in Nederland om zo'n veer te bestellen ?


 
CYMA-CM048SU-2.jpg



 


 
 
Op skirms word er met 0,20 g bb,s de FPS gemeten, hou dat in de gaten!!! ,dus ik vermoed dat een m170 veer iets te krachtig word
 
Ik kom niet op skirms. Ik gebruik hem alleen voor het schieten thuis op doelen.
 
tja M170 kan, met High torque motor, >18:1 gearsetje, piston met stalen tanden en een accu+bedrading die het allemaal kan trekken.


Edit: En dan is het nog maar de vraag of je gearbox het allemaal bij elkaar houd, ik zou eerst maar een SP140 proberen met bv een jg blue motor en LiPo 7.4V 1800mAh 25c of NiMH 9.6V 2000mAh (als dat past).
 
Bedankt zover voor de info. Ik ga eerst maar eens de veer van de kit proberen. Die ( hoe vreemd ) was wat langer dan de originele en kreeg ik met geen mogelijkheid netjes op zn plek. Dat is de reden dat ik de originele veer weer heb gemonteerd.  Ook raar was dat de cilinder head ook niet paste. Ik dacht V3 is V3 ! Dus niet.

Ik heb de lip die aan de voorkant zit er af moeten slijpen om de nokken van de behuizing in de cilinder head te krijgen. Op de verpakking van de kit staat AK 47/ AK47 S For Marui AEG series. Ik heb de veer nu iets ingekort en kijk morgen of ik er iets mee kan. Dit is een SP120 spring. Weet niet of het de moeite waard is allemaal. Misschien een 140 spring kopen. Motor en andere dingen vervangen word natuurlijk ook weer kostbaar. Ook zo raar de busjes ( voor de tandwielen ) die in de zijkanten moeten van de gearbox pasten niet. Dus de originele weer gebruikt.
 
Voor upgrade onderdelen kijk ik trouwens bij skirmshop. Twee aardige mannen die je graag voorzien van advies. 


267 met .25 en een M100 vind ik overigens wel erg laag! Misschien toch iets niet helemaal in de haak met de luchtdichtheid. 


Veer lengte is naar mijn weten ook geen issue omdat, dacht ik, alle veren in alle gearboxen moeten passen. Dat is "the one constant". Heb iig nog nooit bij webshops gezien: 


Veer voor V2 Gearbox

Veer voor V3 Gearbox


Maar het kan zijn dat ik wat over het hoofd zie.

De Dboys standaard veer was ook veel korter dan de M90 veer die ik er in heb gedaan. Dus dacht eerst ook dat ik een verkeerde veer had ;) 
 
Vandaag nogmaals ( word er handig in ) gearbox uitgebouwd en de M100 veer voorzien van de iets ingekorte M140. Ben er 100 Fps mee op"geschoten" haha.  367 fps gemiddeld. Heb toch intussen een M160 veer besteld omdat ik net nog even meer wil. Volgende week komt er nog een andere accu voor deze AK binnen en dan denk ik dat goed voor elkaar is.
Overigens geeft het boekje van deze Cyma aan de voorzijde aan ( standaard ) 120 m. per sec. bij 0.20 gr. dat is 393fps mmm..

Hoop dat de motor het aankan en de piston.


De  M160 veer heb ik besteld bij  Airsoftshop.nl in Den Haag. Weer 26,00 euro verder (inkl. verzenden ) .


 


 
 
waarschijnlijk draai je de hele boel de soep in hahaha maar dat merk je snel zat.
 
Nou vandaag M170 veer ingebouwd en weer heel snel er uit gehaald. De motor kreeg er geen beweging in !


Ik denk voor ik weer een stel tandwielen kan vervangen dan maar met de M140 doorgaan.


Misschien later nog eens kijken voor een torque motor. Maar dan is een Nimh accu van 9.7 v. ook niet meer voldoende ( zucht ) Never ending story pffff.


 


 
 
aaah! Wel goed om te weten dat dat zo gaat dus. Volgens de theorie zou dat ook gewoon moeten kloppen natuurlijk haha, maar nog nooit bevestigd gezien. 


Maar heb je al goed gekeken op luchtlekken dan?

Achteraan beginnen, gat afdekken waar normaal de lucht doorheen gaat en dan blazen om te zien of er ergens lucht uit komt, kort gezegd.
 
Hahah leuk commentaar !  Nou later een torque motor is dus al vandaag. Ik kan het niet hebben dat het niet werkt.  Dus bij leverancier een order voor onzinnige hebbedingen gecancelled en omgezet naar 1 torque motor, 1 nozzle met o ring en toch maar zo'n enge Li Po 11.1 / 1300 stick accu besteld. Heb gelukkig al een heel goed ladertje staan die kan balancen etc. Dus volgende week uur van de waarheid. Mocht de stroom weer uitvallen in het land dan kan ook mn nieuwe motor het niet trekken. Hahahah.
 
Vermoedelijk trekt je motor het wel, zeker met een 11.1 lipo eraan. Hopelijk heb je er een reinforced piston inzitten anders heb je een grote kans dat die na een paar schoten gestript word. Ook hoop ik dat je AOE goed is anders word ook je piston vrij rap gestript. In iedergeval succes en ik hoor graag hoe het afloopt (hopelijk goed)
 
De piston,


cilinderhead,


gears,


tappet plate


shims, en huidige 120 spring zijn van een Guarder upgrade kit.  


Ik ben naar mijn gevoel wel het uiterste uit het mechaniek aan het halen.


Never ending want de inner barrel en een upgrade hop up unit zouden ook nog wat kunnen toevoegen. Maar verder als dit wil ik niet gaan met de AK. 


Misschien maak ik nog wel een filmpje van assemblage en eindresultaat.


 


 
 
Vermoedelijk trekt je motor het wel, zeker met een 11.1 lipo eraan. Hopelijk heb je er een reinforced piston inzitten anders heb je een grote kans dat die na een paar schoten gestript word. Ook hoop ik dat je AOE goed is anders word ook je piston vrij rap gestript. In iedergeval succes en ik hoor graag hoe het afloopt (hopelijk goed)

haha die piston gaat er aan, heeft maar 1 stalen tand. :p 
 
Trouwens kan iemand mij het nut van volle tanden of halve tanden uitleggen ?


 
 
Trouwens kan iemand mij het nut van volle tanden of halve tanden uitleggen ?


 

Bij sommige ultra super duper high torque gears is het tandwiel van de sector gear zo groot dat het tegen de linker helft van de tanden v/d piston aan zou komen.