m203 grenade launcher

chris93

Well-Known Member
26 jun 2016
604
182
Trophies
11
Hoi hoi effe een kort vraagje op internet kom ik erg uit een lopende antwoorden tegen over of een m203 underslung grenade launcher mag in nederland

De 1 zegt ja omdat hij toch een bb shower geeft
De 2de zegt nee omdat de granaat teveel op het echte werk lijkt

Heb hem namelijk gezien in verschillende winkels maar weet dus niet of je de shells mag hebben en belangrijker laden met bbs en co2 voor gebruik uiteraard

groetjes,

Chris
 
De launcher mag. De shells waar de bbs ingaan niet (explosief).
 
Launcher mag voor de looks. Elke form van munitie hiervoor is illegaal.
 
@Oddball ergens onderaan dit topic
http://forum.airsoft.nl/viewtopic.php?f=10&t=4470
 
Maar omdat een iemand denkt dat het zo is betekent toch niet dat meerdere mensen het hebben gezegd? Daarnaast komt hij nou niet echt over dat hij het zeker weet. Iig het zoals hierboven al is gezegd, Launcher is legaal, de granaten zelf zijn illegaal.
 
Weet ik ook wel maar had over het algemeen geen duidelijk beeld van dat ding en wat er de bedoeling mee is

Vandaar mn vraag
 
@chris93 daar heb je helemaal gelijk in, inderdaad better safe then sorry. Jammer genoeg want hoop toch dat er wat betere room clearing equipment komt in NL.
 
@Rebelattack
Had een nette mail gemaakt naar de nabv omdat dit eigenlijk niet kan

Reden was dat een airsoft shotgundshell exact het zelfde principe heeft als een m203 alleen een m203 granaat is een grote uitvoering ervan die pas af kan gaan als hij goed gevuld is met bbs

Plus als je de airsoft variant lekker fel oranje maakt is hij sws nep en kan je nog lekker een bb shower geven of een smoke schieten

Slugs is dan weer een ander verhaal maar ja :p
 
Een M203 granaat is een een granaat en net als granaten zijn ze verboden omdat de echte variant een explosief is en er een te grote gelijkenis is met de echte variant. (Maar als je ze dan wil verven verf ze dan blauw, weet niet meer welke blauw, omdat die kleur ook gebruikt word door het leger voor oefen munitie.)
 
Uhuh dat principe bedoelde ik ook maar waarom is dat dan niet allang gebeurd?
 
Ook de 40mm shells van airsoft zijn replica's van een echte soort shell, zoek maar eens op 'beehive grenade'
 
Ik denk dat als de politie een granaat vind (ongeacht welke kleur) dat ze de EOD inschakelen.

Zou een goeie grap zijn als de politie een met fluor kleuren of blauwe granaat vind en er gewoon niks mee doet. Want het zal wel een nep ding zijn of oefen granaat. En die zijn natuurlijk niet gevaarlijk. Hahahaha
 
@Oddball doe ik effe eens effe lekker googlen

@Sander pfffff dat is de slimme kant van dom :p
 
Ongeacht de kleur. Als het lijkt op een echt explosief is het verboden.
 
Rebelattack;24425 zei:
@Ties, ga ik proberen bind ik er 50 aan elkaar :)

Dat is moeilijk veel! Ik heb er wel eens 6 of zo(waren wel grote) in aluminimumfolie gewikkeld, gaf best een knal.