M27 Flash hider....

Robin Hoftijzer

New Member
31 aug 2014
4
0
Trophies
1
Hallo,

Sinds kort ben ik begonnen met airsoft en nu heb ik mijn
eerste replica aangeschaft, de M27 IAR van VFC nu wil ik de standaard
flash hider van de barrel afkrijgen maar deze zit door en door vast,
iemand enig idee hoe je deze makkelijk kan verwijderen volgens de 416
reviews zijn deze vast gelijmd er zijn ook geen schroeven of pinnen
aanwezig voor verwijdering, wel kan je de front barrel eraf schroeven
wat een groot deel van de inner barrel laat zien...

37A1s7Z.jpg

Bij mijn M4 en M16 lijkt er een zelfde soort flashhider op te zitten. Zit er niet een hele kleine inbus schroefje op de flashhider? Echt minuscuul! Die draai je los en dan kun je de flashhider los schroeven. 

Ik zou er een pleuris grote bahco op zetten en dan gewoon draaien desnoods een hamer erbij pakken :P
Uhm nee dat was uiteraard een grapje.Wat Jan zegt zou kunnen meestal zitten flashhiders niet fast gelijmd tenzij je een hatsie batsie merk hebt met plastic outerbarrel.mocht hij toch stiekem wel gelijmd zijn dan kan je proberen met een verfbrander de boel te verhitten (laagste stand uiteraard) en dan voorzichtig los draaien.En mocht het met locktide vast zitten of een andere threadlocker dan kun je er benzine overheen gieten dat lost namelijk de locktide op.

mocht hij toch stiekem wel gelijmd zijn dan kan je proberen met een verfbrander de boel te verhitten (laagste stand uiteraard) en dan voorzichtig los draaien.En mocht het met locktide vast zitten of een andere threadlocker dan kun je er benzine overheen gieten dat lost namelijk de locktide op.

Let hierbij wel op de volgorde. :-D

Als ik google op "How to Remove VFC flashhider". Dan zeggen ze overal eigenlijk wel warm maken en losdraaien...  (Haal dan wel even de innerbarrel er uit)/
Al zou ik zelf eerst bezine proberen  :)

Misschien overbodig om te vermelden, maar je weet dat de meeste flashhiders de andere kant op gedraaid moeten worden dan je normaal gewend bent bij het afdraaien van dopjes etc?

@Peter ik heb inmiddels al tig keer mijn silencer van mij aa af geschoeft en 9/10 keer vergis ik me er weer in hahaha dan is het zo van "oh ja.." xD

Vergeet niet dat de meeste replica's uit de M4/M16 familie Counter ClockWise Threads heeft en dus precies andersom losgedraait dient te worden... (met de klok mee)

Vergeet niet dat de meeste replica's uit de M4/M16 familie Counter ClockWise Threads heeft en dus precies andersom losgedraait dient te worden... (met de klok mee)

Spuit 11... (K)