M27 vs Scar l

• Onderwerp starter Onderwerp starter tvdveeken
  • Startdatum Startdatum
T

tvdveeken

Hallo,

Ik vind een bepaald type uitstraling van een replica mooi waaronder de m27 en de scar. Natuurlijk moeten er extra attachments op om het compleet te maken :smile:

Wat zijn jullie ervaringen met beide replicas? Zit op de m27 ook ebb?

Alvast bedankt!

Grt Theun

Heb ze ongeveer allebei, (hk416 en de scar H), vindt ze beide hun eigen charmes hebben en kan soms ook niet kiezen tussen beide. Als ik het goed heb maakt VFC als enigste de M27. Bij deze zijn de external igg op en top. Voor de scar heb je ten eerste 2 modelleen L (light, m4 mags) of H (heavy, grotere mags). En dan nog verschillende merken die ze maken, waar de Scar L de meeste heeft.

Dus we zullen nog wel wat meer info nodig hebben qua budget etc om je daar mee verder te helpen aangezien dit meer een smaak kwestie word.

Hoi Lockheed,

Klopt. Ik vind denk ik het totaal plaatje van de m27 het mooist. Ik heb gezien wat beide replicas kosten en vind het niet erg om iets meer uit te geven, maar dan wil ik wel gelijk de juiste kopen :smile:

Kun je wat vertellen over gebruik en prestaties van beide modellen? Of mss voor en nadelen.

Alvast bedankt!

Grt Theun

Ff een stukje tekst van me zelf uit een andere post gekopieerd.

Ervaring gebaseerd op de m27 van mijn broer die ik ook zelf een aantal keer heb gebruikt en ben er ook bij geweest met het uit elkaar halen.

VFC is echt wel goed spul.
Gewicht is volgens mij redelijk gelijk aan dat van de echte. Voelt absoluut stevig en is full metal. Rate of fire van de M27 was echt idioot hoog voor een standaard airsoft apparaat.
Heeft standaard al een Tightbore barrel. En schoot gemiddeld al behoorlijk ver en goed.
En de airseal van VFC staat echt bekend als 1 van de beteren.
Gearbox komt gewoon geshimd en mij hoor je daar echt niet over klagen.

Enige nadeel dat ik weet te bedenken is wel dat als je tot op de gearbox los gaat halen dat je er best wel wat werk aan gaat hebben.

Ik raad je wel aan om een mosfet er in te gooien. Met 9.6v of hoger kunnen de trigger contacts nog wel redelijk snel slijten.

Greetings

Hi twinfromhell, bedankt voor de info en tips! De fps is toch niet te hoog voor NL standaarden?

Heeft de m27 ook ebb of niet? Bij de scar maakt het dat net wat realistischer.

Grt!

De VFC M27 heeft geen EBB.
Dar de FPS niet zo hoog is, zegt niet zoveel. De M27 schiet standaard behoorlijk ver en accuraat.

Persoonlijk vind ik met ebb wel echt gaaf. Of is de look & feel bij de M27 misschien toch al gaver omdat deze een hogere kwaliteit heeft? Dit maakt het kiezen lastig haha

VFC Scar vs VFC M27 is puur je persoonlijke choice. Qua kwaliteit zullen die beide even goed zijn. Ik heb het gevoel bij EBB of PBB dat het alleen maar meer stress op het systeem aanbrengt en je een minimalistisch beetje realisme ervoor terugkrijgt. Kan je beter een GBB kopen of een Daytona kit, dit zijn meteen ook dure opties. Dat is dan mijn mening en luister er totaal maar niet naar XD. Als er een winkel is die ze verkoopt in de buurt zou ik zeggen ga er naartoe en houdt ze vast want dat is denk ik bij deze keuze belangrijker dan de performance ervan, want die zal voor beide goed zijn als begin replica.

Ja, lijkt me een goed plan inderdaad. Zal eens rond gaan kijken. Thnx allemaal voor de info!

VFC heeft geen scar/m27 met EBB dus dat valt zoiezo af, maar ik denk dat het beter is om EBB te laten schieten aangezien het een kleine gimic is die soms ook vaak uitgezet word door gebruikers ivm de te minimale toevoeging. Voor echt realisme/terugslag zit je al snel aan een gbb of hpa setup. En van prachtige externals kun je niet moe worden :D