DiederikV

Member
27 jan 2018
6
1
Trophies
2
Goededag allen,

Na mijn 2de keer airsoften ben ik vandaag vol op mijn plaat gegaan met replica en al. Achteraf gezien ook niet al te handig om te gaan rennen met een beslagen bril, dan mis je nog wel eens iets.

Nu werkt mijn replica nog dus dat is mooi. Ik merkte echter wel na een korte inspectie dat ik de charging handle veel verder naar achter kan trekken dan voorheen. Ook kwam er een stukje geverft metaal/kunststof via de opening van mijn hop up naar buiten. Ik schrikken en mijn upper receiver er thuis maar even afgehaald.
Zie bijgevoegd foto van wat ik toen vond.
http://diederikv.com/00064d9c-1b21-4fd8-b546-c4bd85fbface.jpg
Mijn vraag aan jullie is hoeveel impact deze schade heeft en of ik hier verder mee kan spelen of beter nieuwe parts kan gaan bestellen. O en als iemand iets weet voor die charging handle hoor ik het ook graag! Ik kon voor zo ver ik kon zien daar alleen niks kapots aan vinden, ik merk alleen dat die niet goed begeleid word en dus ook verder naar buiten kan.

Thanks voor het checken van mijn vraag!

edit:
mijn replica is de G&G GC16 FFR 9 inch
 

Bijlagen

  • 00064d9c-1b21-4fd8-b546-c4bd85fbface.jpg
    326,1 KB · Weergaven: 292
  • unknown.png
    unknown.png
    56,7 KB · Weergaven: 288
Dat is niet erg voor performance, die tabs zijn er om te zorgen dat de upper en lower receiver op elkaar blijven, gelukkig zit er nog wat materiaal aan om te zorgen dat dit blijft, maar zonde is het wel. Losse receivers zijn wel te kopen maar van G&G aardig duur. Voor de charging handle kan het zijn dat veer is uitgerekt waardoor hij verder naar achter kan, dat onderdeel is 3 euro om te vervangen, veert de charging handle wel nog goed terug?
 
Zonde van de schade.Ik heb ooit is een 64 Automag in 4 stukken gebroken en wat denk je hij deed niks meer.Maar werd wel voor niks gemaakt door 1 van de top paintball teams toendertijd UK Predators.
 
Dat is niet erg voor performance, die tabs zijn er om te zorgen dat de upper en lower receiver op elkaar blijven, gelukkig zit er nog wat materiaal aan om te zorgen dat dit blijft, maar zonde is het wel. Losse receivers zijn wel te kopen maar van G&G aardig duur. Voor de charging handle kan het zijn dat veer is uitgerekt waardoor hij verder naar achter kan, dat onderdeel is 3 euro om te vervangen, veert de charging handle wel nog goed terug?

Thanks voor het snelle antwoord! Ik zit wel te overwegen om dan een nieuwe upper receiver te kopen, better safe than sorry zegmaar. Liever dat ik het dan nu fix dan dat er straks meer stuk is. Is het echt aan te raden om van het zelfde merk (G&G) de upper receiver te halen of is het verschil daar in verwaarloosbaar en kan het ook van een ander merk? O en de charging handle schiet inderdaad ook niet lekker meer terug. ik zal die dan ook maar gelijk vervangen.
 
Thanks voor het snelle antwoord! Ik zit wel te overwegen om dan een nieuwe upper receiver te kopen, better safe than sorry zegmaar. Liever dat ik het dan nu fix dan dat er straks meer stuk is. Is het echt aan te raden om van het zelfde merk (G&G) de upper receiver te halen of is het verschil daar in verwaarloosbaar en kan het ook van een ander merk? O en de charging handle schiet inderdaad ook niet lekker meer terug. ik zal die dan ook maar gelijk vervangen.

Probleem is meer compatibility, niet alle receivers zijn universeel en passen op elkaar, daarom raad ik zelf een G&G aan, MAAR als je op het internet kan vinden naar een upper receiver die ook goed past en goedkoper is dan kun je dat zeker doen.
 
Probleem is meer compatibility, niet alle receivers zijn universeel en passen op elkaar, daarom raad ik zelf een G&G aan, MAAR als je op het internet kan vinden naar een upper receiver die ook goed past en goedkoper is dan kun je dat zeker doen.

Thanks voor de hulp :), Ik heb wat speur werk te doen dus!
 
Probleem is meer compatibility, niet alle receivers zijn universeel en passen op elkaar, daarom raad ik zelf een G&G aan, MAAR als je op het internet kan vinden naar een upper receiver die ook goed past en goedkoper is dan kun je dat zeker doen.
Zit wat rond te speuren, heb je heel toevallig ook een site waar ik dit onderdeel kan vinden?
 
Zonde van de schade.Ik heb ooit is een 64 Automag in 4 stukken gebroken en wat denk je hij deed niks meer.Maar werd wel voor niks gemaakt door 1 van de top paintball teams toendertijd UK Predators.
Hey John! Leuk verhaal, maar in dit topic niet echt een toevoeging ;). In het technische hulp gedeelte wil ik wat kritischer zijn op de off-topic posts omdat iemand ergens mee zit. In dit geval een replica die na 2 skirms al stuk is. Thanks!