maakt lengte bij een AEG echt veel verschil?

jurgen

Well-Known Member
29 mei 2017
256
123
Trophies
10
Hoi lezers,

Omdat ik op het punt sta mijn 1e replica aan te schaffen, en het meeste waar ik naar zocht wel antwoorden op heb gevonden. Blijft mij deze vraag toch nog een beetje kriebelen,

Ik ga voor een specna arms m4 variant van ongeveer +/- €250 (zijn er veel zag ik)
Maar nu heb ik er een aatal in mijn handen gehad en mee geschoten.

Zit er veel verschil in range and accurate zijn, tussen 1tje van 67-77cm of 77-87cm? of scheeld dit niet heel veel? (of moet je dan echt naar de barrel lengte kijken?)
Dit is het enige waar ik nog mee worstel, specs zijn zo goed als hetzelfde

alvast bedankt
Jürgen
 
In princiepe zit er geen verschil in.

In hele specifieke gevallen heeft de een of de ander een voorkeur, maar dan ben je al met details bezig.

Kies gewoon het model wat je leuk/gaaf/stoer/angstaanjagend vind.

Groet,
Peter
 
Model kiezen waarmee je zowel binnen als buiten plezier hebt...
 
SA-A03 ;) schitterende replica! Of de SA-H02 HK416 kopie ook erg leuk.

Heb zelf de SA-A20 maar als assault is die toch wel redelijk lang (gelukkig is het nu een DMR en daar past het dan wel weer bij, maar toch...)
 
Model kiezen waarmee je zowel binnen als buiten plezier hebt...

Bedoelde hiermee dat ik zelf de tip kreeg om alleen rekening met de lengte te houden voor wat betreft de speelstijl. Het wordt met een behoorlijk lange replica lastig om in een krappe CQC om de hoek te komen en je replica ook meteen in de aanslag te hebben. Daarentegen is in het bos rondrennen met een mp5 misschien ook niet helemaal wat je zoekt.
Ik heb zelf voor een 'tussen-maatje' gekozen.
 
Was niet lullig bedoeld, maar ik was onder de indruk, dat het model (ik zeg niets over de prestaties) meer richting CQC setting gaat, en daar makkelijker te hanteren is, dan een laten we zeggen een HMG...
 
Lengte maakt niks uit dus als jij met een MP5 buiten wil rennen maakt het niet uit en als je met een M16 in CQB will open maakt het ook niks uit. Enigste wat je kan doen is bij CQB een kortere replica te nemen om hier je voordeel te halen in de krappe ruimtes, aan de andere kant kan dit buiten ook voorkomen en kan je dus ook gewoon leren hoe je met elke lengte moet om gaan in elke situatie.
 
Met dat wat klinkt dit lullig bedoelde ik mijn opmerking over buiten spelen.:)
Niet wat jij bedoelde met de MP5 in de bossen.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robbie
Lengte maakt niks uit dus als jij met een MP5 buiten wil rennen maakt het niet uit en als je met een M16 in CQB will open maakt het ook niks uit. Enigste wat je kan doen is bij CQB een kortere replica te nemen om hier je voordeel te halen in de krappe ruimtes, aan de andere kant kan dit buiten ook voorkomen en kan je dus ook gewoon leren hoe je met elke lengte moet om gaan in elke situatie.

DUs eigenlijk zeg je met een kortere kan je zowel buiteen als binnen zonder veel problemen spelen terwijl een wat langere in krappere ruimtes toch wat nadeel kan geven. :) dus gewoon voor korte kleine compact (en ben toch iemand die tot op eden veel beweegt dus lijkt me een wat kortere fijner)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
DUs eigenlijk zeg je met een kortere kan je zowel buiteen als binnen zonder veel problemen spelen terwijl een wat langere in krappere ruimtes toch wat nadeel kan geven. :) dus gewoon voor korte kleine compact (en ben toch iemand die tot op eden veel beweegt dus lijkt me een wat kortere fijner)

Klopt. Of je moet voor een bepaalde look gaan....

Maar een wat kortere replica is over het algemeen praktischer...

Succes met de zoektocht!

Groet,
Peter
 
Pretty much, maar soms is een langere replica cooler, zoals AK74 welke ik veel cooler vind dan de AKU of de AK-100, behalve dan weer als het een Alpha style AK is die de FSB gebruikt. Iig pak vooral iets wat je zelf praktisch, mooi of handig vind daar gaat het allemaal om, uiteindelijk kan je hem toch zo laten schieten als jij wilt.
 
dat zal in de toekomst vast dan ook wel gebeuren :) nu eerst maar eens zo beginnen :)
 
Specna's zijn idd leuk een mooie basis!

Maar hier idd ook een grotendeels geüpgrade variant.... :p
 
Inderdaad, met mijn Baby M4 (Amoeba Ares 007, its so cuuuuute!) kon ik outdoor makkelijk mee doen ^_^

Specna is een goede start keuze!