Madbull 3-in-1 hopup unit met ingebouwde tracer LED

Blade

Well-Known Member
6 mrt 2015
409
242
Trophies
15
Gisteren lekker bezig geweest de bedrading van mijn M4 wat te veranderen om mijn nieuw vergaarde MERF 3.2 mosfet te integreren in het hele elektrische circuit van de M4. Dit was overigens mijn eerste tech klusje ever, maar ik ben er zeer tevreden over hoe dat is uitgepakt :D


Maar anyway, ik wil ook de 3-in-1 hopup unit met LED van Madbull gaan runnen, alleen hoe de hel ga ik die aansluiten?


Normaal gesproken sluit je em aan op de batterij stekker van je AEG, zodat deze altijd stroom pakt van je batterij en dus volcontinu brand. Het is een LED dus die moet dat aankunnen. Alleen door het aansluitschema van de mosfet wordt deze theorie een beetje door de war geschopt.


Het elektrisch schema zoals alles nu aangesloten zit, staat hieronder...


mosfet%20electrical%20diagram_zps1vlvdvzh.jpg



Dus normaal zou je de LED op positie 2 aansluiten als de mosfet er niet tussen zou zitten. En hier komt bij mij het knelpunt. Met de mosfet ertussen is positie 1 de plek die continu stroom krijgt van de batterij, maar om nou met een soldeerbout een draad te gaan bevestigen op de mosfet vind ik een beetje eng. En als ik de LED aansluit op positie 2 dan krijgt de LED alleen stroom op het moment dat je je trekker overhaalt, maar gaat de tracer functie dan wel naar behoren werken?


Zegt u het maar.....
 
Normaal gesproken zou een tracerled pas aangaan op het moment dat de trekker overgehaald wordt.


Dus zou ik zeggen; positie 2 voor de ledaansluiting.


Maar is die led ook echt bedoelt als tracerled of istie gewoon uit de hobby-drama weggehaald?
 
Deze hop up/LED combi is bedoeld als interne tracer unit, dus ter vervanging van de tracer units die je op je barrel draait. 


Hopup_copy.jpg



Hier een filmpje van de werking (hier is de LED met een extra batterij voor voren toe gewired, maar de werking blijft hetzelfde)


https://youtu.be/oAdsyFemUaI


 
 
WAUW!!!


Wat is de ROF wel nie van die M4 in dat filmpje?


1500 of zo?


Maar back on topic,ik hou het bij aansluiting 2 op jouw tekening.


Die led is bedoelt als knipperlicht dus no problem lijkt mij.


Succes.
 
Als je hem op positie 2 aansluit zal de eerste bb geen belichting krijgen omdat die al in de bucking zit de opvolgende zal wel belicht worden. Of het lang genoeg belicht word is dan de vraag. Only one way to find out, trial and error. Werkt het niet kun je hem altijd nog op positie 1 vast knopen
 
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en doordat de LED normaal gesproken altijd aan zou staan tijdens gebruik en de mosfet compleet gesealed is (dus niet toegankelijk om iets op te solderen), ga ik van 2 deans stekkers een klein tussenstekkertje maken waar ik de LED bedrading op bevestig en die dan op punt 1 tussen de batt en de mosfet in zet. Denk dat dat wel de makkelijkste oplossing is.


Maar dan nog, trail and error zal het bepalen of het werkt :)