Madbull M110 spring te sterk?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLQ
  • Startdatum Startdatum

HLQ

Active Member
20 jul 2018
34
18
Trophies
4
Hoi allemaal,

ik heb vandaag een madbull M110 spring gekocht ( https://www.airsoft-legends.nl/nl/madbull-m110-spring.html ) en gemonteerd in een CM.058 (PP-19 Bizon, voor zo ver ik weet een standaard V3 gearbox zoals andere AK achtige AA's). Als ik het niet fout heb, zou een M110 veer over het algemeen 350-380 fps moeten leveren met 0.20 BBs. Ik heb hem getest met mijn chrono en hij schiet gemiddeld 380 fps met 0.25 BB's, dus flink over de 1.20J limiet o_O

Komt dit doordat de veer gewoon helemaal nieuw is? Is dit normaal voor M110 springs? Ik ben benieuwd of het fps wat naar beneden gaat als ik het veer gewoon een paar dagen/weken samengedrukt in het AA laat zitten. Alvast bedankt voor jullie tijd.

benieuwd of het fps wat naar beneden gaat als ik het veer gewoon een paar dagen/weken samengedrukt in het AA laat zitten. Alvast bedankt voor jullie tijd.

Ja dat zal gebeuren. Echter afhankelijk van de kwaliteit van de veer neemt hij veel of weinig af. Echter kan ik je nu al vertellen, dat je deze hoeveelheid nooit gaat wegkrijgen zonder het veranderen van de veer(lengte)

Maar waarom zou je al gokken op een 350 - 380 veer als 360 de max is (oude situatie dan uiteraard...)?

Pak een M100, zorg voor een perfecte airseal met goede barrel, bucking en nub en daar heb je nu veel meer aan! Het spel wordt niet meer gewonnen op wie het hardst schiet, maar op wie op afstand het meest precies schiet. In de oude situatie is 320/330 FPS ruim voldoende, je moet ook rekening houden met afwijking in de chrono's. In de huidige situatie zou ik zeggen zorg dat je rond de 1.10J zit en je doet het keurig!

Succes in ieder geval met het zoeken van de juiste veer.

Als hij nu 380fps met .25 schiet op een M110 veer zal er vermoedelijk aan die airseal niet heel veel mankeren.
En ik denk dat je met een M100 in dit geval zelfs nog te hard zou schieten.

Als hij nu 380fps met .25 schiet op een M110 veer zal er vermoedelijk aan die airseal niet heel veel mankeren.
En ik denk dat je met een M100 in dit geval zelfs nog te hard zou schieten.

het ging mij meer om het principe van een "goede" replica... in de oude situatie kwam je weg met harder schieten dan de ander dmv joule creep (ik zeg niet dat dit de intentie was) maar nu zal het verschil worden gemaakt in precisie of het voordeel van full auto zodat je gelijk kan grasmaaien :) vandaar mijn, in dit geval mogelijk overbodige opmerking, over de airseal...

Update: het veer werd er uit gehaald en goed samengedrukt zodat het wat korter werd, en nu schiet hij mooi 298-301 fps met 0,25g BB's. Ik ga hem misschien nog wat oprekken zodat hij ~315 schiet (bijna 1,2J met 0,25 BB's). Bedankt voor jullie reacties.

Let op, er word tegenwoordig gechronoed met 0,30 gr. Tenzij je zelf nog voor een skirm kan testen met 0,30 gr. Zou ik het oprekken niet gokken.

Kijk eerst eens wat hij met 0,30 gr doet voor je andere aanpassingen gaat maken.

Let op, er word tegenwoordig gechronoed met 0,30 gr. Tenzij je zelf nog voor een skirm kan testen met 0,30 gr. Zou ik het oprekken niet gokken.

Kijk eerst eens wat hij met 0,30 gr doet voor je andere aanpassingen gaat maken.

Ik heb hem net getest met 0,25 BB's en 0,30 BB's na de rekking. Hij schiet nu 317-321 met 0,25g BB's en ongeveer 1,13-1,15J met 0,30g BB's (weet de precieze fps getal niet meer). Bijna precies op de grens dus. Bedankt voor jullie tijd!

• Leuk
Waarderingen: Eviltwin-NL