MAG 170rnd AUG Midcaps vullen/feeden slecht

Rick191

Well-Known Member
4 apr 2016
582
336
Trophies
20
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een setje 170rnd midcaps van het merk MAG voor mijn AUG gekocht. Maar nu viel het mij afgelopen zondag op dat de midcaps slecht feeden als je ze helemaal vult. Je moet er dan een paar keer mee ergens op tikken zodat de veer weer losschiet.
Ik heb hem even uit zijn behuizing gehaald en gevuld en ik kwam er achter dat het magazijn niet helemaal vult. De veer bestaat uit twee delen met een plastic tussenstuk die de twee delen verbindt. Het valt mij op dat de mag slecht gaat feeden als dit tussenstukje door de binnenbocht moet, het scherpste deel van het magazijn. Daarnaast is het tweede deel van de veer wel helemaal ingeveerd en het tweede deel is nog vrij slap. Verder kan ik het magazijn ook niet verder laden als op de foto's te zien is.
Maar goed, foto's zeggen meer als duizend woorden dus hierbij:

20160628_210110_HDR.jpg

20160628_205832_HDR.jpg

20160628_210057_HDR.jpg


Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb al geprobeerd het laatste deel van het magazijn iets te smeren, maar ik wilde het niet overdrijven. Ook zou ik het middenstukje kunnen verwijderen en de veren op een andere manier aan elkaar verbinden, maar dat is redelijk ingrijpend.
 
Eviltwins advies uit vorige topics proberen.
Kaarsen vet gebruiken voor smeren.
Trekt geen vuil aan, weinig effect op de bb's omdat het niet vloeibaar is . maar heeft wel een smeerende werking.
 
Thanks.

Ik heb het even geprobeerd de feeder te smeren en het lijkt te werken.
Maar zou het ook aan de bb's kunnen liggen?
Met Gunfire Rockets lijkt het beter te gaan dan met Bioval bb's.
 
En Jep, daar heb je het probleem al.
Bioval veroorzaakt vaak feeding issues. Dit doordat dit merk net iets kleiner is dan de meeste andere merken. Verschil is minimaal, maar bioval word vaak in 1 zin genoemd samen met feeding issues.
 
Misschien het tussenstukje een beetje bijvijlen, en anders andere bb's nemen.
Dat werkte voor mij ook met datzelfde probleem. Biocore bb's werken prima en gunfire bb's lopen bij mij ook vast.
 
Ik heb nog een zak G&G bb's liggen, ik zal die eens proberen, erg bedankt voor de hulp