Magazijn keuze

Unicorn71

Well-Known Member
29 dec 2015
91
37
Trophies
4
Dat airsoft een prijzige hobby kan zijn heb ik ondertussen begrepen, er komt veel te veel leuks voorbij bij de webshops maar......


Kijkende naar magazijnen zie ik enorme prijsverschillen (TM hi-capa 5.1 rond de 42euro/WE zit rond de 30euro), kun je magazijnen van verschillende fabrikanten onderling uitwisselen zolang het wapen type maar hetzelfde is of is dat een echte newby vraag?


 


 
 
**(corrigeer me als ik me vergis)**

Naar mijn weten is het zo dat type magazijnen over het algemeen wel in een replica passen ongeacht het merk. Dus stel je hebt een M4/M16 (AR) platform dan passen de meeste M4/M16 magazijnen in je replica.


Nu kan het natuurlijk zijn dat er bij je replica gebruik gemaakt word vaan een speciale release of load meganisme maar volgens mij komt dit maar zelden voor en hebben ge grote merken een redelijk universele norm waardoor je dus wel magazijnan van verschillende merken kan gebruiken.


nogmaals spijker me hier niet op vast maar dat is wat ik ervaren heb tot nu toe.
 
Voor AEG's gaat dat doorgaans wel redelijk op. Maar bij GBB's blijft het altijd lastig.


Zo heb ik hier bijvoorbeeld 4 verschillende merken 1911 GBB (KWJ, Cybergun (ook KJW), G&G en een TM, )   en geen van de merken past op elkaar.


Bepaalde merken passen wel met de TM magazijnen. Maar over het algemeen kun je naar mijn idee voor de GBB pistolen beter de originelen halen. Die magazijnen zijn hoe dan ook wel duur. Dan liever (bijv.) €3 meer, en zeker weten dat het past.


 
 
Uiteraard wil je ook niet dat een magazijn het soms wel, soms niet doet....... Zal dan dus een keer een gokje moeten wagen. Maar goed te horen dat voor AEG/M/M16 dit wel op gaat, die staan ook nog op de "wanted" lijst.
 
Vergelijk de magazijnen wel eerst goed voor aanschaf.
De magazijnen van een King Arms M4 AEG gaan niet zonder meer passen in een F2000 AEG van G&G bijvoorbeeld.
Dit ondanks het feit dat het toch om M4/M16 style magazijnen gaat in beide gevallen.