Maple leaf bucking + concave nub

Lammert Wedda

Well-Known Member
8 okt 2016
138
72
Trophies
9
Hallo, ik heb onlangs een maple leaf buckin macarone + concave nub geinstalleerd in mijn specna arms.

Nu vroeg ik mij af of ik de bucking van binnen ook glad moet maken i.v.m. evt. Overhop, bij flathop

Uhm nee want het is gewoon vanwege het patroon hun variant op de flat hop, overhop kan je daar alleen bij krijgen als je hem zelf niet goed afstelt gezien er zonder hop meestal de bucking niet in de barrel steekt.

Ok, als de hop uit staat heb ik nog wel dat de bucking een beetje in de barrel zit.
Zou dit kunnen komen doordat de lonex hopup iets aan de strakke kant is, waardoor de nub niet goed omhoog kan komen.

Ok, als de hop uit staat heb ik nog wel dat de bucking een beetje in de barrel zit.
Zou dit kunnen komen doordat de lonex hopup iets aan de strakke kant is, waardoor de nub niet goed omhoog kan komen.

Als de arm zelf helemaal naar boven is en er geen druk is op de bucking probeer er dan nog eens door te kijken of het dan nog steeds zo is. Ik had idd eerst ook wel last dat de hop up arm klemde in de lonex maar na een klein beetje vijlen was dat verholpen. Zolang je trouwens wel gewoon de hop up normaal kan afstellen zonder meteen overhop te krijgen als de hop up arm helemaal naar boven staat maakt het niet heel veel uit. Foto's zijn trouwens altijd wel handig.

Zal morgen even weer kijken. Ga indd eerst de arm even vijlen, om hem enigzins gaangbaarder te maken.
Daarnaast zal ik ook even kijken of de nub ook strak in de lonex zit, misshien deze ook licht vijlen.
Ook zal ik dan foto's maken.

Ik heb deze combinatie ook, maar tot dusver geen problemen mee gehad. Afhankelijk van het aantal graden is het wel handiger om je bb's er op af te stellen. Bv. een 60 graden bucking die van zichzelf al een beetje in je loop uitsteekt gaat het niet goed doen met .25 bb's.