Marking behouden na het verven van replica!

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hey iedereen!

Ik heb een replica die ik wil verven, omdat de body behoorlijk wat beschadegingen heeft.. Alleen wil ik niet de markings van de Safe, Single, Auto verliezen. Is er een manier om dit te behouden? Ik heb gelezen over vet erop smeren en dan te spuiten en dan te poetsen. Alleen ben ik bang dat dit niet accuraat genoeg zal zijn, of wel?

Wat zijn ervaringen van andere mensen?

Alvast bedankt!
 
Is gewoon een soort verf die je erop smeert en dan hard het uit, waarna je het kan spuiten en aan het einde trek je het er dan weer af.
 
Nog steeds een precies werkje volgens mij.
Als zoals Niels zegt de belettering ligt ingegraveerd is kan j na t spuiten ook gewoon met een doekje met verf erop over het reliëf vegen en overtollige verf daarna wegpoetsen.
 
ik denk als de belettering ingegraveerd is je er best over heen kan spuiten, als je met dunne lagen werkt en egaal te werk gaat lijkt het me sterk dat het compleet verdwijnt, gebeurt denk ik alleen als je perongeluk op die plek teveel verf spuit. heb zelf als meubel spuiter gewerkt (ja is wel even iets anders nauurlijk) maar iets van een lichte kras op t oppervlak dat je wilt spuiten verdwijnt niet met een lak laag. daar is meestal al plamuur of eruit schuren voor nodig vandaar dat ik denk dat het niet zomaar verdwijnt mocht het iets in de body liggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
ik denk als de belettering ingegraveerd is je er best over heen kan spuiten, als je met dunne lagen werkt en egaal te werk gaat lijkt het me sterk dat het compleet verdwijnt, gebeurt denk ik alleen als je perongeluk op die plek teveel verf spuit. heb zelf als meubel spuiter gewerkt (ja is wel even iets anders nauurlijk) maar iets van een lichte kras op t oppervlak dat je wilt spuiten verdwijnt niet met een lak laag. daar is meestal al plamuur of eruit schuren voor nodig vandaar dat ik denk dat het niet zomaar verdwijnt mocht het iets in de body liggen.

Dat is inderdaad een goede tip. Dus gewoon telkens dunne laagjes, en dan op de marking de verf wegkrabben. Dat ga ik morgen eens proberen :)

Toch handig al die verschillende beroepen :)
 
weg krabben is wellicht niet eens nodig, raad zoiezo aan in dunne lagen te werken, droogt sneller, minder kans op ophopingen van verf op bepaalde plekken zoals uitstekende onderdelen of nog erger, lopers. veel succes hoop dat je mooi resultaat krijgtt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Laser graveren is wel qua diepte totaal iets anders als een kras, ik gok dat het moment dat de body een mooie egale laag heeft ook je gravering weg is, maar goed het is zeker het proberen waard. *Ik moest ook echt alle verf goed weg schrapen voordat ik weer de laser graveringen op mijn specna body terug kreeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob
ok dat zou kunnen ik weet natuurlijk ook niet hoe diep de markering in de body ligt. iets om rekening mee te houden dan inderdaad als je er al ervaring mee hebt gehad in dit geval.
 
Ik heb hem uiteindelijk toch helemaal overgespoten, de enige markings die erop zaten waren de Safe Semi en Auto. Ik had geprobeerd om het eraf te krabben wat best goed lukte, alleen ging het bij 1 mis.. waardoor ik die moest overspuiten, daarna had ik in de body verschillende lagen zitten waardoor het er niet meer uitzag. Ik twijfel nog of ik misschien alle verf eraf ga halen om opnieuw te beginnen.. Maar dat zien we later wel weer :P Ik heb het momenteel goed laten drogen en net een nieuwe top laag overheen gestopen, hopelijk zijn dan alle lagen ontzichtbaar,,
 
Dan heb je in te dikke lagen gespoten.
Je moet er op ca. 20 cm afstand overheen gaan met de spuitbus.
Ik koop er meestal een brede (dus geen ronde opening) spuitbusnozzle voor, dat werkt veel beter.
 
Dan heb je in te dikke lagen gespoten.
Je moet er op ca. 20 cm afstand overheen gaan met de spuitbus.
Ik koop er meestal een brede (dus geen ronde opening) spuitbusnozzle voor, dat werkt veel beter.

Weet ik, alleen had ik een deel van de verf weggehaald. Hierdoor was er dus een verschil in dikte..