Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hey dude! Dat ligt vooral aan de lamp (lamp, chip en reflector) meer dan het aantal lumen Ik ben redelijk thuis in de zaklampen ivm werk en persoonlijke interesse. Was vooral benieuwd of iemand iets weet mbt bepaalde velden...
Ik wil er namelijk 1 op mn apparaat plempen, vooral vanwege TACTICOOL - maar kan dan net zo goed meteen een degelijk ding eraan hangen. Zou alleen zonde zijn als er daarna dan over gehuild gaat worden door bepaalde locaties.
Thanks voor je antwoord!
EDIT: gaat om een lamp op mn primary. Secondary komt later wel een keer.
Ik heb een duiklamp, 1200 lumen (x3 cree-led) die behoorlijk projecteert. Daarnaast behoorlijk wat floodlight maar dat is gewenst onder water.
200 lumen met een degelijke chip, cree-type led (x3 t/m x6) is zeer goed als spot, geen floodlight. Daarmee geef je dan ook niet je locatie direct weg.
Nadeel vind ik dat bij lasers iedereen gelijk moord en brand schreeuwd (en dat is logisch) maar dat bij lampen men het maar gewoon mag doen/doet zonder rekening te houden met de ander die de sport ook voor zijn hobby doet en daarnaast gewoon zijn/haar werk moet doen zonder oog beschadiging van lampen. Ze zijn er gelukkig niet veel maar er lopen soms personen tussrn met lampen waarbij een bouwlamp op een gloeispiraaltje lijkt.
Precies @Toothpick , maar het onderwerp "lampen" is (net als lasers) nog niet echt een benoemd aspect binnen airsoft. 200 lumen is goed te doen en brengt geen schade met zich mee. De 1200 lumen welke in mijn duiklamp zit zorgt voor een behoorlijke periode sterretjes en niet helder kunnen zien... maar zoiets richt je niet op een mens.
Ik heb zelf een tactische lamp met een max van 750 lumen en stoboscoop. Op mijn real steel zit die en zodra ik ergens de deur in ga ziet niemand wat behalve ik.
Voor het airsoften zit ik te kijken voor een 200 a 300, afhankelijk van opties als mounts en stobe.
Grappig,ik heb net 2 300 lumen lampen anex frontgrip op het oog.
Ik dacht dat die 300 lumen wat te laag zouden zijn.
Nou,dat is in dit topic dus heerlijk behandeld en opgelost voor mij.
Thx guys.
Het probleem is hier een beetje dat 5 jaar geleden 300 lumen echt wat voorstelde ... Toen waren er ook lampen te krijgen die instant-strobe functies hadden.
Nu zijn 200-300 lumen bijna niet meer te krijgen, en al helemaal niet met een lamp die instant-strobe functies heeft en nog een beetje kwaliteit bied.
Misschien kunnen we deze topic aanpassen en vanaf nu links posten naar geschikte lampen met instant strobe en een remote line optie (voor primary) en pistol lights met instant strobe (voor secondary).
De kans op oogbeschadiging is nihil bij gewone lampen. Tenzij je opzettelijk lang in het licht blijft kijken of vanaf 2 cm in de lamp kijkt. Het is namelijk geen gebundelde licht straal. Een laser is wel gebundeld dus kan in een fractie van seconde blijvende schade aanrichten op relatief grote afstand.
Bij een gewone lamp kun je of je hoofd afwenden of je ogen sluiten(als dat niet al automatisch gaat) en kom je met 1 minuut sterretjes zien er vanaf.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.