Medics; regelmatig gebruikt in skirms?

Alex123

New Member
5 nov 2017
3
6
Trophies
2
Hallo hallo!

Ik vroeg me af hoevaak er binnen skrims met de rol van Medic gespeeld wordt. Ik ben hier zeer geïntereseerd in vanwege mijn beroep en ik ook bijna altijd medic op pak in videogames.

Zijn medics regelmatig een ding in skirms, of wordt t maar af en toe afgesproken en is t meer voor milsims?

• Leuk
Waarderingen: NielsHoffland
Medics worden zeker gebruikt. Het is vaak geen populaire rol wegens het vele rennen en vol in de vuurlinie lopen :p

Een goede medic wordt zeker gewaardeerd. Een goed voorbeeld is @Alissa ;)

Die is bij Bunker Hill erom bekend, en de vaste medic in onze squad :D

De regels rond medicen verschillen wel per veld. Bij BH "heal" je dmv karabijnhaakjes. En mag je iemand slepen.

Medic word inderdaad vaak niet als de leukste rol gezien, maar als beginner is het wel een hele goede om mee te beginnen. Je hebt dan de tijd om te kijken wat iedereen doet en ondertussen score je punten bij je maten omdat je ze weer op de been helpt. Het is veel rennen en je zult dan ook vaak je replica even ergens tegen een boom aanzetten om sneller te zijn. Wat ik ook leuk vind aan het zijn van medic is dat je soms creatief moet zijn op de manier waarop je iemand helpt. Want die persoon is geraakt en waarschijnlijk nog steeds onder schot. Dus dat word rollen, kruipen enz.

• Leuk
Waarderingen: Alex123 en Camilo
Medic word inderdaad vaak niet als de leukste rol gezien, maar als beginner is het wel een hele goede om mee te beginnen. Je hebt dan de tijd om te kijken wat iedereen doet en ondertussen score je punten bij je maten omdat je ze weer op de been helpt. Het is veel rennen en je zult dan ook vaak je replica even ergens tegen een boom aanzetten om sneller te zijn. Wat ik ook leuk vind aan het zijn van medic is dat je soms creatief moet zijn op de manier waarop je iemand helpt. Want die persoon is geraakt en waarschijnlijk nog steeds onder schot. Dus dat word rollen, kruipen enz.

Goed om te horen! en grappig dat net als in games veel mensen medic niet leuk vinden :P
Ah man, dit maakt me echt enthousiast om te beginnen!

• Leuk
Waarderingen: Camilo en NielsHoffland
Medic vind ik zelf ook fantastisch om te spelen. Alleen ben ik vaker SL dan medic. Bij elkaar denk ik één of twee keer medic geweest X'D

Er zijn comsim/milsim games waar je met kaarten aan de slag gaat om te kijken wat iemand heeft. Dan is het willekeurig. Je moet dan een wond wat meer oplossen zoals in het echt. Kijken wat er aan de hand is en een andere behandeling kiezen.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Wat Jan zegt des te serieuzer het evenement is, des te ingewikkelder je handelingen als medic zijn. Meeste organisaties gebruiken de 3sec handoplegging, teamband van arm wisselen of karabijn opspelden als medic regel. Binnen de ww2 community gebruiken we daadwerkelijk verbandjes die ook daadwerkelijk de plek van de hit moeten verbinden. Armwonden zijn vaak wel snel gedaan maar je kan je wel voorstellen dat headshot, buttshots of torsoshots wel wat langer duren en ook meer verbandjes kosten ivm aan elkaar knopen.

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Ik heb zelf ook een pest hekel eraan om de medic te zijn :p Met mijn rokers conditie en liever lui dan moe mentaliteit is het niks voor mij. Daarom waardeer ik des te meer een medic die zijn "werk" goed doet. Scheelt mij weer een wandeling terug naar de spawn :)

Wat Jan zegt des te serieuzer het evenement is, des te ingewikkelder je handelingen als medic zijn. Meeste organisaties gebruiken de 3sec handoplegging, teamband van arm wisselen of karabijn opspelden als medic regel. Binnen de ww2 community gebruiken we daadwerkelijk verbandjes die ook daadwerkelijk de plek van de hit moeten verbinden. Armwonden zijn vaak wel snel gedaan maar je kan je wel voorstellen dat headshot, buttshots of torsoshots wel wat langer duren en ook meer verbandjes kosten ivm aan elkaar knopen.

Jammer dat dit alleen binnen de WO2 scene speelt momenteel.. Lijkt me heel tof om de Medic-rol op het gemiddelde veld iets uit te breiden door dit soort dingen. Bedankt voor het delen Paul!

• Leuk
Waarderingen: Camilo en manderspaul
Jammer dat dit alleen binnen de WO2 scene speelt momenteel.. Lijkt me heel tof om de Medic-rol op het gemiddelde veld iets uit te breiden door dit soort dingen. Bedankt voor het delen Paul!

Zou het medicen inderdaad interessanter maken in mijn mening haha. Heb nu met m'n opleiding ook het een en ander geleerd aan verbinden enzo. Lijkt me wel vet om dat ook als Medic toe te kunnen passen :D