Meer range en fps

kajvde

Member
21 mrt 2016
8
0
Trophies
1
Hallo,

Afgelopen zondag eerste skirm gehad met mijn Specna Arms SA-A01. Na het plaatsen van mijn door gunfire bijgeleverde spring schiet ik ongeveer 250-280 fps. Ook mijn range was naar mijn mening te weinig. Nu ben ik wat gaan zoeken op het inet om te kijken wat de mogelijkheden zijn maar kom er niet echt uit. Wat raden jullie aan? Is een andere/betere spring de oplossing of moet ik ook een andere barrel aanschaffen?

Ik hoor het graag!

Die FPS is wel erg laag, dus je zou een wat sterkere veer kunnen proberen.
En voor range kan je het best een nieuwe bucking en nub in de hop up zetten.
De meest aangeraden combi is een Prometheus purple bucking met firefly namazu nub, of als je het wat minder duur wilt dan koop je bijvoorbeeld een modify flat hop bucking met bijgeleverde nub. Die laatste heb ik ook en kost voor de combi 10 euro bij unit13.
De eerstgenoemde combi kost wel wat meer en je zal de bucking aan moeten passen.

Voordat je veer gaat vervangen kan je ook nog je air seal testen, kan goed dat er ergens een lekje zit zeker met zulke grote fluctuaties in je FPS. Als dit niet het probleem is dan kan je altijd nog een andere veer kopen.

Een andere barrel gaat niet zorgen dat je meer range krijgt. Voor meer range kan je zoals @ChaoSState al zei kijken naar een nieuwe bucking en nub. Ik zelf heb een namazu met promy purple bucking en heb er goede resultaten, daarnaast hoor ik ook veel mensen die tevreden zijn met de modify flat hop nub en bucking. Een derde optie die ik toevoeg is een maple leaf concave nub met 60 ° bucking, dit is een soort tussen weg tussen een flat hop en R-hop en presteert volgens mensen zelfs beter dan de standaard namazu en modify flat hop. Kosten van de maple leaf bucking en nub zijn respectievelijk 12 en 10 euro bij skirmshop.nl. Hier kan je zowieso trouwens goed terecht met vragen over deze bucking en nub combo. Mogelijk dat andere leden hier ook ervaring mee hebben omdat er recentelijk wat mensen bij deze winkel bucking+nub hebben gehaald.

+1 voor wat die mannen hier boven al gezegd hebben en als je rond de 350fps zit kun je ook .28g/.30g gebruiken voor net dat beetje extra range.