Meningen/advies ICS-05 MX5 A4

Joris

Well-Known Member
26 jun 2017
872
633
Trophies
24
Hé allemaal,

Ik ben opzoek naar een degelijke en betrouwbare replica met 3 doelen:
- Backup van mijn huidige tijdens skirms
- Replica voor vrienden die eens meespelen
- CQB primary

Mijn huidige G&G GC16 Warthog 12" is daar te groot voor denk ik (ook graag advies).

Ik wil de nieuwe niet teveel upgraden dus liefst dat 'ie lekker OOTB is.

Ik kwam de
ICS-05 MX5 A4

tegen bij Com-bat (voorkeur voor NL shop/service boven Gunfire of Taiwan Gun). Wat zeggen jullie hierover?

Link:
http://com-bat.eu/shop/home/55-ics-05-mx5-sd2.html

Thanks boys and girls, of zoals de HEMA zou formuleren: bedankt, mensen!

TBH 12 inch is naar mijn mening nog net in carbine length en prima te fielden in een CQB veld, ik ga zelf ook een 12 inch rail runnen voor een CQB build met een silencer die ongeveer 10 cm uitsteekt dus vergelijkbaar met wat je nu hebt en een Mk18 die iets korter is ook prima te gebruiken.

Maar om ook iets anders toe te voegen, een maat van me heeft een ICS MX5 gehaald en was een mooi apparaat, lekker licht, V2 gearbox, alleen de hop up is een beetje garbage, makkelijk af te stellen maar ook makkelijk per ongeluk te verzetten tijdens het spelen door de lever op de body. PS je kan ook de VFC MP5 overwegen zit in dezelfde prijs klasse, is full steel, heeft alle trademarks (because umarex) en heeft zelfs een mechanische 3rd burst, heb ik ook een tijd naar zitten kijken ivm loadouts.

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ja naar die modellen zat ik ook te kijken maar dan de niet navy variant de A4 dus omdat ik standaard MP5 model wilde, qua reviews waren ze er zeer positief over.

Ik weet niet wat het budget is en of je echt mp5 model wil maar mischien is de krytac pdw iets? 330 fps uit de doos en op ongeveer 60 meter kan je een man sized target betrouwbaar raken en je kan er gewoon je m4 mags bij gebruiken;)

Ik weet niet wat het budget is en of je echt mp5 model wil maar mischien is de krytac pdw iets? 330 fps uit de doos en op ongeveer 60 meter kan je een man sized target betrouwbaar raken en je kan er gewoon je m4 mags bij gebruiken;)

Hé Rens,

Bedankt voor je feedback! Wauw; hier had ik niet eens aan gedacht. Die 60 euro meer lijkt het me meer dan waard. Lees alleen maar goede verhalen over de Krytac PDW mk2. Iemand met andere ervaringen?

Hé Rens,

Bedankt voor je feedback! Wauw; hier had ik niet eens aan gedacht. Die 60 euro meer lijkt het me meer dan waard. Lees alleen maar goede verhalen over de Krytac PDW mk2. Iemand met andere ervaringen?

Ja het is echt een beest. Het enige nadeel wat ik er van kan opnoemen is dat het even passen is met de lipo ;)

• Leuk
Waarderingen: Joris
Ja het is echt een beest. Het enige nadeel wat ik er van kan opnoemen is dat het even passen is met de lipo ;)

Haha zat gisteravond Hobbyking al af te struinen maar lees inderdaad dat 't geen nun-chuck wordt maar zo'n minder lang, meer hoger blokje. Denk gewoon even Com-bat binnenlopen om te checken wat past. Kost 'ie maar een tientje meer, weet ik het wel zeker :-)

Niet echt veel tijd momenteel, dus even kort.

Ik ben in bezit van een ICS MP5A4. En deze raad ik toch echt af. Momenteel schiet hij super. Maar dat heb ik heel wat voor moeten doen.

Wat hier boven al gezegd word. De hopup unit is bagger en niet compatible! (ik had hem overigens nieuw voor €140 in huis, dus heb er gewoon het beste van gemaakt ). Echter is het gewicht wel een groot plus punt. Ding kun je mee rennen als een pistool :)

Ps 60 meter out of the box in een rechte lijn ga ik ook voor een krytac niet geloven. Als een winkel het heeft gezegd is het zowieso onzin en zo niet zie ik graag proof dat het waar is. Praktisch geen enkele replica doet 60m out of the box in een rechte lijn. Daarbij als het toch een m4 wordt en een backup/loaner is het dan niet veel nuttiger om een goedkopere m4 te halen en deze te upgraden.

Ps 60 meter out of the box in een rechte lijn ga ik ook voor een krytac niet geloven. Als een winkel het heeft gezegd is het zowieso onzin en zo niet zie ik graag proof dat het waar is. Praktisch geen enkele replica doet 60m out of the box in een rechte lijn. Daarbij als het toch een m4 wordt en een backup/loaner is het dan niet veel nuttiger om een goedkopere m4 te halen en deze te upgraden.

Bedoel ook niet rechte lijn je moet wel klein beetje compenseren op 60 meter had ik mischien even moeten vermelden;)