Mesh bril en BBs

Eposis

Member
1 sep 2014
6
0
Trophies
1
In Nederland mag je bij airsoft geen mesh bril gebruiken. De reden hiervoor is dat er door de gaatjes van de mesh stukjes BB kunnen komen. Toch zie je in het buitenland (youtube filmpjes) toch regelmatig mensen met een mesh bril. Het grote voordeel van een mesh bril is dat hij niet beslaat echter staat daar tegenover dat hij ook niet goed beschermd. Op Youtube zijn tal van filmpjes te vinden waarin een mesh bril wordt getest door er op te schieten. Vervolgens hoor je vaak het argument dat er geen BBs doorheen zijn gegaan. Maar IMHO is dat ook niet het punt. De BBs zullen er inderdaad niet doorheen gaan maar stukjes BB kunnen dat wel. Dus het leek mij wel interessant om het zelf eens te testen en te kijken of er BB residue door een mesh bril heen kan gaan. UIteraard wil ik de resultaten met jullie delen. :)
Ik had nog een goedkope mesh bril liggen dus die heb ik bevestigd aan een blik. Vervolgens mijn bolt action sniper gepakt en met wat 0.20 gram BBs op een afstand van zo'n 10 meter wat schoten gelost. Uiteraard heb ik er een filmpje van gemaakt:
http://youtu.be/NEtKw0bCsE0

Hier zijn nog wat fotos van de debris die door de mesh bril heen is gekomen: http://imgur.com/a/EHrK2(Ik link naar de gallery omdat je andere een picture wall krijgt)

Het is geen wetenschappelijk experiment dus neem de resultaten met een korreltje zout. Zoal je in het filmpje ziet veeg ik het materiaal van het bord. Dit betekend dat BB resten die via de voorkant van de bril op het bord zijn gevallen ook worden meegenomen. Even goed is de conclusie voor mij simpel: Gebruik geen mesh bril. 
 
Liever een dag met beslagen bril dan mn leven met een stok...

Nooit de makkelijke of goedkope weg kiezen.
Dit filmpje 'bewijst' dit maar weer.
Bedankt voor het filmpje dus !
 
Netjes Eposis,
Inderdaad geen wetenschappelijk niveau of dergelijk, maar het punt dat het voor je eigen veiligheid niet geaccepteerd moet worden is wel duidelijk.
Zelf raad ik mensen ook altijd sterk af mesh brillen te dragen.