Mich 2002 Helm met Headset?

Shootersa

Active Member
21 mei 2016
40
17
Trophies
3
Laatst had ik een Emerson FAST PJ Helm gekocht bij Qtac.
Had hem binnen gekregen maar toen kwam ik erachter dat hij aardig klein was, ook was er een bandje afgebroken dus ben ik vervolgens daar naar toe gereden en de helm omgewisseld voor een iets groter model namelijk de Mich 2002.

Op zich ben ik niet ontevreden over de helm en zit hij aardig goed, beter dan de FAST helmet die ik had maar het enige wat ik mij nu afvraag is of ik ook een headset aan het rail systeem kan vast maken zoals bij de normale FAST helmen. Het punt is namenlijk dat een Mich 2002 helm extra bescherming heeft rond de oren die dus iets naar buiten vallen.

Om die reden had ik eigenlijk ook in het begin een FAST helmet gekocht omdat ik in de toekomst een headset wil dragen. Dan kon ik die mooi aan het rail systeem vast maken en had ik er geen last van.

Is er iemand die misschien ervaring heeft met een Mich 2002 helm of die misschien een alternatief heeft voor iemand met een groot hoofd als het niet mogelijk is? :smiley:

Alvast bedankt!

Mooie helmen. Heb de 2001 en 2002. Je kunt ook, wat ik doe, de headset gewoon onder de helm dragen. Bij mij gaat dat goed. En vind het persoonlijk ook mooier. Als het te miste past ;)

De T2002 helmen zijn zo gevirmd dat er een head set zou moeten passen. Vandaar de verminderde bescherming rond de oren.

Maar zijn mooie helmen, ga er van de week zelf ook een bestellen. Ben nog ff aan het prijsshoppen.

@PimDSLR ja ik weet dus niet of dat past en of ik dat wel fijn vind zitten haha
Maar is het mogelijk om een headset zoals een Comtac 2 er aan vast te maken en te gebruiken?

@Jorst Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.... ik heb het over deze helm https://www.qtac.nl/bescherming/helmen/mich-helmen/ach-mich-2002-helmet-special-action-black er is juist wat extra bescherming tegenover FAST helmen dus vandaar dat ik het ook vroeg of het wel past met een rail mount.

Misschien zou je dat nog kunnen proberen bij Qtac als je niet te ver weg woont. Een ander alternatief is de stouten schoenen aan en het op een skirm vragen als je iemand er mee ziet. In de pauze of zo.

@Jan daar dacht ik ook aan echter is qtac ruim 1h 40m rijden (lekker dan) dus misschien als ik iemand bij de aankomende skrim van 19 juni met zo'n helm zie dat ik het dan vraag. Hoop dat ik nog wat vind op de interwebs maar dat denk ik niet. Kan ook even bellen met verschillende shops, hoop dat iemand er kennis over heeft haha

@Shootersa
Sorry, ik ben de kogelwerende benamingen / varrianten gewend. De T2002 is de opengewerkte variant van de gewone mich helm welke de gehele oren bedekt en dua alleen met oortjes gebruikt kan worden. De T2002 is gemaakt voor com. apparatuur.

De fast helm is een airsoft benaming, heb ik even verward. Dit is voor mij de T2001

Zelf heb ik de T2002 gebruikt icm koptelefoon en ik ga er binnenkort weer 1 bestellen (airsoftvariant dit keer)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Modular_Integrated_Communications_Helmet

@Jorst ok maar is de MICH 2002 te gebruiken met een comtac 2 en https://www.qtac.nl/bescherming/helmen/helm-accessoires/fast-headset-adapter-set of ben ik echt genoodzaakt om het onder mijn helm te dragen?

In het echt word hij ook vaak onder de helm gedragen. Vind het zelf ook mooier, maar dat is persoonlijk. Heb ook de zelfde headset, zit gewoon heel goed.

Die koppeling gaat niet passen ivm fast aansluiting. Vaak zit de bescherming van de 2002 in de weg. Er zijn adapters speciaal voor de comtac 2 maar ik vrees dat de koptelefoons te dik zijn voor onder een 2002. Dan moet je inderdaad een fast of een para helm (de 2001) hebben.

Kwam ze laatst tegen vanaf €50 in het zwart, zelfde zo'n beetje als emmerson maar dan ander labeltje. (volgens mij allemaal de zelfde fabrieken in china)

Overigens! Je hebt ook kopersbescherming. Je moet dan even checken hoe dat precies werkt en wat de voorwaarden van de shop zijn. Maar je mag in sommige gevallen het product terug sturen omdat het niet doet wat je had verwacht. Ligt in veel gevallen aan hoe de verpakking er uit ziet.

Als het in een plastic blister verpakking zit die je moet open rossen, mag je het vaak niet terug sturen. Maar als de verpakking netjes afsluitbaar is en de winkelier het product na retour weer kan verkopen is het fair game.

@Jan Denk dat het wel goed zit, ik zal even bellen en kijken wat er mogelijk is. Volgens mij was degene die ik had terug gekregen toch al een retour omdat alle pads er bijna uitvallen dus dat wou ik sowieso even over bellen.

Bedankt voor de aanvulling :smile:

Het is zelfs nog beter: wanneer je een item koopt in een plastic blister kan de verkoper kosten rekenen. Ik heb het eens meegemaakt, kreeg ik 90% teruggestort en het artikel ging met 10% korting weer online. Eerlijk is eerlijk, is in een brick and mortar store ook zo.

Wanneer het een artikel is in een doos of wrapper en je opent het netjes is er niets aan de hand en zouden er geen kosten in rekening gebracht moeten worden.

En kijk of een webshop een keurmerk heeft, kan heel veel problemen schelen.

Er zijn wel Mich2000 helmen met rails, maar weet niet of dat werkt met railadapters voor headsets.
Hier een voorbeeld:

https://www.asmc.de/Bekleidung/Kopfbedeckung/Sonstiges/Helme-Zubehoer/Gefechtshelm-MICH-2000-NVG-Mount-u-Siderail-oliv-p.html

@BoomSmurf die heb ik ook dat is de 2002 en de 2001 heeft geen oorbescherming. Qtac heeft de 2001 helaas niet op levering dus ergens in de toekomst koop ik hem ergens anders met de comtac. Voor nu is de 2002 een prima helm en zit hij erg goed