Midcap syndrome

Snaerfy

New Member
15 apr 2024
1
0
Hallo,

In mei heb ik een ICS Daniel Defence MK18 S3 gekocht bij Unit13. Iedere skirm valt mij op dat bij iedere mag de eerste 20/30 bb's er niet goed uitkomen. Ze vliegen maar 5 meter. Daarna pakt de replica de bb's wel goed en schiet hij zoals het hoort. Zodra ik de mags maar 3 kwart vul, werkt de replica zoals het zou moeten. Heel vervelend als je in een confrontatie moet reloaden en hij feed dan niet goed. Na wat google ben ik erachter gekomen dat het een naam heeft "midcap syndrome". Hiermee ben ik terug gegaan naar Unit13 (heb immers nog garantie). Zij hebben de replica open gemaakt en geconcludeerd dat er niks kapot is. Conclusie/oplossing van Unit13: ik moet mijn mags maar 3 kwart vullen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Het voelt voor mij verkeerd dat je zoveel geld betaald voor een replica om vervolgens niet gewoon te kunnen spelen. Net alsof je een nieuwe auto koopt, maar niet de 5e versnelling kan gebruiken.

Dus hopelijk weet iemand van jullie een oplossing voor het probleem.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Pim

patroonhouders/mags moet je de eerste tijd niet vol douwen dan gaan ze naar de kloten om het zo maar even te zeggen. je start met 20 tot 30 bb's en naar verloopt van tijd doe je er meer en meer in. Als je ze vanaf de start tot hun max vol propt gaan ze stuk. en krijg je de problemen die je nu beschrijft

• Leuk
Waarderingen: QuickFix
Het klopt wat @gambit hier over zegt.

De veer in de midcap is nu nog relatief nieuw en heeft een 'inbreek' periode. Doordat de veee nu nog op volle sterkte is, druk deze met zoveel kracht bb's de hop-up in, dat dit verstoppingen veroorzaakt. Voordeel.hier van is dat je midcaps veel langer meegaan. Maar je hebt dat dus wel een paar maanden die inbreekperiode.

Mag ik vragen wel midcaps je momenteel gebruikt? Ik weet dat er PTS Midcaps zijn van 250rnd die hier heeft veel last van hebben.

Ik hoor verder wel eens dat mensen een midcap gevuld een nachtje wegleggen om van de inbreek periode af te zijn, maar ik zou je zelf adviezeren vooral niet te doen.

Als het een 120rnd midcap is, probeer dat eens deze te vullen tot 100 bb's. Dat is precies zo'n kleine speedloader, namelijk.

• Leuk
Waarderingen: gambit