midcaps voor ics cxp 16s

Mike Soons

New Member
28 apr 2017
2
0
Trophies
1
Hoi leden,

Ik heb een vraagje heb laatst een ICS CXP 16S gekocht en wil daar mags voor gaan halen maar er zijn zoveel merken maar welke zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken dan alleen de ICS TMAC midcaps?
Welk merk feed goed in een m4?
Greets mike

In theorie werken alle type M4 magazijnen. In de praktijk echter zitten er nog wel eens wat kleine verschillen tussen de merken waardoor de een beter past of feed dan de ander. Maar omdat er zoveel verschillende merken en dus combinaties zijn is het lastig te zeggen welke precies goed voor jou is.

Zelf heb ik goede ervaringen met de Ares midcaps van net geen 10tje en met mij meer mensen wat ik zo lees, maar je moet van de stijl houden.
Inmiddels ben ik overgestapt naar CAA midcaps en die bevallen ook goed, maar die overstap heb ik puur gedaan voor de looks omdat ik ook een CAA M4 heb.

Je zou evt ook op een skirm rond kunnen kijken naar welke merken anderen gebruiken en vragen of je ze een keer mag testen in jouw replica. Zo weet je gelijk welke voor jouw replica goed werken.

MAG m4 mags (plastic) werken bij mij prima in mijn ICS M4, heb ze ook speciaal op advies gekocht omdat ik met meerdere andere merken problemen had.

De ICS m4 modellen zijn wel erg kieskeurig wat betreft magazijnen.

De eerder genoemde Amoeba Mid caps van 8 euro ps feeden in mijn ICS CXP UK1R voor het meeste goed, het enigste was dat de eerste 5-10 schoten het leek alsof de FPS super laag was en hierna werkte alles prima. De theorie van gebruikers is, dat het met de nozzle te maken heeft en de druk van de bbs uit het magazijn hierop, maar dat is ook niet zeker.

De eerder genoemde Amoeba Mid caps van 8 euro ps feeden in mijn ICS CXP UK1R voor het meeste goed, het enigste was dat de eerste 5-10 schoten het leek alsof de FPS super laag was en hierna werkte alles prima. De theorie van gebruikers is, dat het met de nozzle te maken heeft en de druk van de bbs uit het magazijn hierop, maar dat is ook niet zeker.
Inderdaad ik heb precies hetzelfde de eerst paar bbs zijn slappe hap... als ik mijn midcap niet tot z'n nok aan vul dan heb ik dit probleem niet. Dus niet volstampen maar gewoon 10 bb's space overhouden ongeveer

Inderdaad ik heb precies hetzelfde de eerst paar bbs zijn slappe hap... als ik mijn midcap niet tot z'n nok aan vul dan heb ik dit probleem niet. Dus niet volstampen maar gewoon 10 bb's space overhouden ongeveer

Heb dat nooit meer uitvoerig geprobeerd gezien ik hem al weer verkocht heb XD, maar zou wel logisch zijn ja.

guys thanx voor die super feed back hier kan ik verder mee. Heb me vandaag mijn wapen case gekocht en nu op zoek naar wat mags zodat ik 28 mei op skirm kan.

...het enigste was dat de eerste 5-10 schoten het leek alsof de FPS super laag was en hierna werkte alles prima. De theorie van gebruikers is, dat het met de nozzle te maken heeft en de druk van de bbs uit het magazijn hierop, maar dat is ook niet zeker.
WOW! Dit probleem heeft mijn M4 nu ook ja! X'D eerste 10 BB's komen net 5/10 meter en daarna gaan ze als een trein. Ik stamp mijn mag's niet vol maar heb het probleem alsnog.

Ontopic:
Ik heb zelf MAG midcaps (metaal) die goed feeden. Af en toe een dubbel stack BB jammer genoeg. Laatst alles met compressed air schoongespoten en het lijkt nu wel minder te zijn. Een vriend had afgelopen weekend 3 MAG midcaps geleend die ik nog niet had schoongemaakt en bij hem feeden ze niet lekker.

Dboys midcaps heb ik ook gebruikt in mijn Dboys, die gingen lekker voor een half jaar. Daarna was het ook huilen met de pet op. Specna midcaps een beetje hetzelfde. Toen ik gezeik had met mijn eigen midcaps die van een paar teamgenoten geprobeerd en die gingen als een tiet. Ze hebben alleen niet de "standaard" magazijn look waardoor ze voor mij geen optie waren. Volgens mij waren dat de ares amoeba midcap? Dat kan @Peter of @Conrex wel vertellen.

Ik gebruik nu zelf al bijna 2 jaar de ASG Low and Midcaps maar nooit problemen gehad

Gebruik al meer dan een jaar Ares midcaps, nog nooit schoongemaakt of onderhouden en feeden als een trein. Liggen ook regelmatig in het modder of zand :p

Zelf heb ik de ICS CXP16-L.
Alle midcaps die ik heb passen goed en feeden prima, highcaps feeden vaak minder.
Originele Magpul mags werken voor mijn replica het beste, maar deze zijn nauwelijks nog verkrijgbaar, imitatie heb ik wel geprobeerd, maar zijn kut.
Die ICS TMAG's werken ook erg goed in m'n ICS.
Verder heb ik oa nog die amoeba (proline) mags en die doen het ook goed, net als m'n stalen (meerdere merken) mags.

Persoonlijke voorkeur voor m'n ICS CXP16-L;
-(originele) Magpul
-ICS TMAG
-Amoeba (proline)
-De rest.