Midland MA30 Headset

Lockheed

Well-Known Member
27 jun 2014
302
173
Trophies
18
Review:

Merk: Midland


Type: MA30


Prijs: ± € 18,-


Zoals al eerder vermeld elders op dit forum heb ik laatst de Midland MA 30 gekocht. Dit is een simpel headset van midland zelf met ingebouwde PTT(Push-to-talk). Ik heb besloten deze aan te schaffen nadat mijn oude headset mij al te vaak in de steek heeft gelaten. Omdat ik tegenwoordig ook een helm draag wilde ik eigenlijk iets zo compact zo mogelijk, en het liefst zonder hoofdband etc.

Na wat simpel zoeken kwam ik toen op dit headset uit. Ik zal mijn eerste indruk geven van dit headset en zal als hij field-tested is, nog een stukje schrijven over hoe hij in het veld bevalt.


20150527_154450.jpg


Eerste indruk

Het zit verpakt in een simpele verpakking waar je ook niet heel veel van verwacht  voor deze prijs maar hij is prima verzonden en heeft geen schade. Allereerst valt de lengte van de kabel op, deze is aardig lang  en je zou in principe je portofoon in je sok stoppen en toch nog je headset op kunnen. (om beetje beeld te geven van de lengte). Voor de rest is het dunne kabel die je met gemak door je molle zou kunnen vlechten. Vervolgens de PTT knop. Deze is wat aan de kleine kant, maar voelt wel solide aan. Met mechanix handschoenen voel ik best goed of de knop wel of niet klikt als ik hem in druk, dit zijn best stugge handschoen dus ik verwacht dat dit geen probleem word op het veld (kom ik later zeker op terug). Op de PTT zit verder nog een knop om van PTT naar VOX(voice activated) te schakelen. Toch zou ik adviseren geen  VOX te gebruiken aangezien menig airsofter dan wordt getrakteerd op het fijne gehijg/gepraat dat je onbedoeld het radiokanaal op stuurt (net als die fijne throat mics :p ). Daarnaast zit er ook nog een bevestigingsclip aan de PTT die je 360 graden(top!) kan draaien, altijd handig  voor het verbinden aan molle of straps etc. Dan nog de aansluiting voor aan de portofoon. Deze is helaas recht wat voor problemen kan vormen in sommige radio pouches, maar dit hoeft geen groot probleem te zijn.


Midland-MA-30-L.jpg
Als laatste natuurlijk het headset zelf. Dit is een simpel oorstukje met een oorschelp eraan om op je rechter oor te doen. Dit headset is namelijk gebouwd om in je rechter oor te dragen. Ik heb nog geen manier gevonden om dit om te draaien maar ik zal in het veld wel merken of dit voor problemen zorgt i.vm. richten met je replica. Qua comfort vind ik het prima zitten en na een tijdje voel je al niet meer dat je een headsetje op hebt, ik vind dit een hele verbetering tegenover het bowman III headset wat ik hier voor gebruikte. Wel merk ik dat de microfoonboom een beetje slap is en beetje te laag hangt. Maar over het algemeen zit hij prima op ze plaats. Op de microfoon zelf zit nog een klein kussentje dat als windscherm dient tegen wind en adem. Klein detail maar kan zomaar verschil zijn tussen duidelijk contact.


Score:

Comfort:  7

Prijs: 8

Kwaliteit: 7

Gewicht: 7

Gebruiksgemak: 7



Aanschaftips:

- Alleen geschikt voor midland portofoons, kies ook de S-Type 2 pins aansluiting (paste in mijn Midland G7)


- Let erop dat deze alleen rechtsdragend is.


- Ik kocht hem voor €17,95- bij de portofoondiscounter. Duurder is dus niet nodig. Verzenden duurde wel iets langer.


 


After-action report komt nog.

 


 


 
 
Bedankt voor deze duidelijke uitleg.


Ik ben zelf ook op zoek naar een geschikte porto en ben geen fan van de grote oorschelpen zoals de bowman3.


Deze kleine oplossingen met een mic aan een verstelbare boom lijkt mij ideaal.


Mijn huidige porto heeft ook een kleine headset met een klein PTT-knopje.


Werkt prima alleen ben ik erachter gekomen dat als mijn batterijen opraken dat mijn porto dan de hele bandbreedte platlegt op het speelveld met een irritant gepiep.


Tot groot ongenoegen van mijn teammaten.


Dus de oude porto's geexecuteerd en nu op zoek naar wat anders.


Ik wacht je veldreview af,heel benieuwd naar je bevindingen.


Keep up the good work.
 
@Vladimir Ik ben toen ik begon meteen gegaan voor een iets duurdere porto ipv de topcom walkies.


Ben toen ook gegaan voor een Midland G7. Deze heeft me nog nooit in de steek gelaten en heeft zeer goed bereik. Alleen me ptt/headset liet me dus vaak in de steek waardoor ik dus niet altijd hiervan kon genieten :p
 
Comfort vind ik eerder zelf een 3. Ik kreeg deze headset bij mijn Gtx porto maar haverwege een skirm krijg ik mijn in mijn oor van het oortje.
Door lopen/bewegen zakt mic ook vaak weg van je mond.
Verder wel goed maar voor mij de redenen om hem niet te gebruiken.
 
Comfort vind ik eerder zelf een 3. Ik kreeg deze headset bij mijn Gtx porto maar haverwege een skirm krijg ik mijn in mijn oor van het oortje. Door lopen/bewegen zakt mic ook vaak weg van je mond. Verder wel goed maar voor mij de redenen om hem niet te gebruiken.

Wat is "mijn" in je oor? Kriebelt dat? Wordt je er opgewonden van? Ik ken het gevoel denk ik niet.
 
@toothpick Dit zijn ook voorlopige cijfers, heb hem nog niet gebruikt in het veld. Hopelijk heb je niet gelijk :)
 
Als het goed is kan je de schelp van de microfoon unit klikken.


Schelp 180 graden draaien en hij past links.Microfoon in klikken en de veer de andere kant op buigen.


Zo deed ik het toen ik hem in de klim en bergsport gebruikte.


Met de helm op bleef hij wel zitten.Zonder gebruikte we een stukje pleister om hem te zekeren..


Een foto uploaden is een hele tour zie ik..
 
Ik heb inmiddels de Midland G7 XT aangeschaft met headset erbij.(oortje)


Binnenkort veldtest op BH.
 
Heb nog niet goed kunnen testen vladimir :p druk druk. ASAP komt ie :D
 
Heb nog niet goed kunnen testen vladimir :p druk druk. ASAP komt ie :D

Rustig aan maar.


Ik heb de spulletjes nu toch al in huis.


En met deze temperaturen moet je je ook niet te druk maken.