Mijn Eerste Replica

LeeWouse

New Member
1 aug 2018
4
0
Trophies
1
hallo allemaal.

ik wil een replica waar ik jaren iets aan heb. hier en daar wel onderhoud items etc maar dat hoort erbij.
nu de vraag :) wie heeft er ervaring met G&G? en daarnaast in detail de Warthog?

G&G Lijkt mij een prima fabrikant als het gaat over Replica's maar zelf ben ik totaal niet bekend met de fabrikant (andere tevens ook niet hoor) nu heb ik uiteraard veel vraagtekens. gekke ideeën en bijzondere bouwwerken in gedachten. hieronder vind je de eisen die ik eigenlijk het liefst op een Replica zie ;) tips are always welcome!

- zo veel mogelijk van metaal/staal. liefst zo min mogelijk plastic (pot metal ook wel ergens gehoord)
- Elektrische replica, dit omdat je hier het minste problemen mee gaat hebben zoals met koud weer.
- liefst M4 Magazijnen, dit omdat ze veel te verkrijgen zijn en mn maatjes hebben ze ook. stel ik loop een keer leeg in het veld kan ik van hun eventueel lenen.

weinig eisen :) maar het kan redelijk lastig zijn qua vinden van een Replica
zelf heb ik nu de : G&G GC16 Warthog op het oog ;) de 7 of 9 inch zodat het ook nog wendbaar in de CQBR kan zijn. als het dan echt uiteindelijk de Warthog word. ga ik in een volgend topic andere dingen vragen xD

Wat is je budget? Denk dat dit wel het belangrijkste is dan kunnen we je misschien betere opties geven. Qua lengte heb je al een voorkeur dus daar hoeven we het al niet meer over te hebben en ook het platform is al duidelijk. Staal zit eigenlijk alleen in Ak's, zelfs in de echte AR's zit grotendeels aluminium en andere metalen en geen staal. In airsoft blijf je het dan ook hebben dat het meeste van aluminium is (potmetal is een aluminium legering) en de kwaliteit hiervan is afhankelijk van de fabrikant/merk, maar met G&G zit je dan wel goed.

• Leuk
Waarderingen: LeeWouse en Jan
thanks voor de quick reply :) ja dat potmetal bedoel ik ook :) alleen wist de samenstelling niet vandaar lomp weg gwn staal. verder is mn budget redelijk hoog voor een replica. ik ga mn aankoop (main en sidearm) verdelen over 2 maand zodat beide iets hoger in budget ligt en dus de kwaliteit ook wat beter hangt. de max wat ik voor een replica wil neerleggen is wel 300/350,- zonder extra optie's erop of aan zoals Sigh of grip. dat kan altijd na de hand nog

FYI
Potmetal komt aan zijn naam doordat de samenstelling onbekend is. Ze flikkeren dan gewoon rest/afval metaal in een kroes / pot en gaan dat smelten. Vaak pakken ze dan de zachtere metalen want die smelten lekker snel.
Wat dan weer kan leiden tot over verhitting met porositeit in het metaal tot gevolg.

• Leuk
Waarderingen: Jan en LeeWouse
G&G's zijn prima, vooral de GC series zijn dikke prima voor het geld. Plus, er zit in die serie meer metalen onderdelen, welke van prima kwaliteit zijn.

Kameraad van mij heeft een Battleship Grey GC Predator: gaat dikke prima.

Ze flikkeren dan gewoon rest/afval metaal in een kroes / pot en gaan dat smelten.

Ik moest hiervoor even Googlen, maar ik heb meteen weer een nieuwe betekenis voor mijn achternaam gevonden. Danku. :)

• Leuk
Waarderingen: LeeWouse en Sander
FYI
Potmetal komt aan zijn naam doordat de samenstelling onbekend is. Ze flikkeren dan gewoon rest/afval metaal in een kroes / pot en gaan dat smelten. Vaak pakken ze dan de zachtere metalen want die smelten lekker snel.
Wat dan weer kan leiden tot over verhitting met porositeit in het metaal tot gevolg.

Klopt maar vaak zijn dit toch wel legeringen die aluminium bevatten, want idd lage temperatuur

• Leuk
Waarderingen: LeeWouse
Maar als je t dan hebt over goed spul waar je jaren mee vooruit kan, is pot metal niet een handige. Als je daar een keer ongelukkig mee valt breekt er snel wat af. Verschillende keren gezien dat er buffertubes afbreken met gedeeltes van de reciever. Dan zie je hoe potmetal in elkaar zit.

Als t je echt om de kwaliteit van “staal” gaat, zal je bepaalde ak’s (e&l?) en PTW moeten nemen. Dan vliegt je budget echter ook omhoog.

G&G zijn prima starter replica’s. Maar stel je levensduur verwachtingen dan wel bij. Je speelt met een potmetal replica die niet gemaakt is om de dingen te doorstaan die een echt woapen moet doorstaan :)

• Leuk
Waarderingen: LeeWouse
Als een full steel replica zoekt waar je jaren mee kan zou ik een E&L AK aanraden, zoals Jan al opperde. Het ligt aan het model maar bij Airsoft Entrepout in Frankrijk heb je een AK voor onder de 300 euro. Een set magazijnen kost bij gunfire ook ongeveer 50 euro.
Een ander goed merk voor AK's is LCT, net zo sterk. Het voordeel ten opzichte van E&L vind ik dat deze een quik change spring hebben. Heel erg handig met onderhoud/upgraden.

En je hebt een andere replica dan de andere, M4 wordt veel gebruikt, AK's al een stuk minder. Je kan de AK ook upgraden met orginele houten of polymeren handguards, deze zijn goed verkrijgbaar. Een voor de moderne versies zijn ook genoeg rails verkrijgbaar.

• Leuk
lct en e&l ak's zijn alletwee te krijgen vanaf 280 euro als je goed rondkijkt. Ikzelf prefereer lct, maar e&l's ak's zijn net zo goed.

Maar je vroeg niet naar een ak, je vroeg voor een m4. Dat hangt echt geheel van de budget af, dus die moeten we eerst weten.

• Leuk