MilsimTrainingCenter 8-9-10 September

• Onderwerp starter Onderwerp starter Peter
  • Startdatum Startdatum

Peter

Well-Known Member
13 mei 2014
1.270
708
Trophies
28
"In het weekend van 8, 9 en 10 september gaan er wederom(!) een paar van onze ACN-leden naar het MilsimTrainingCenter (MTC).
Wederom, want kennelijk is het zo aantrekkelijk en uitdagend dat onze leden er blijven terug komen.
Iedere keer is het weekend toch weer anders en komt men "moe maar voldaan" terug om gelijk weer de volgende te plannen. En iedere keer gaan er meer leden van ons mee, dus kennelijk werkt het aanstekelijk.
Het is moeilijk om iets te vertellen over het MTC zonder allerlei spoilers weg te geven en voor de volgende deelnemers alle verrassingen en acties te verklappen.
Maar het idee achter het MTC is de Airsofter een ervaring mee te geven die je in Nederland niet zo vaak tegenkomt. Met deze ervaring heb je grofweg alle elementen mee gemaakt die je op een MilSim event zou kunnen tegenkomen. En als je niet van plan bent om naar een MilSim event te gaan maar een gave ervaring zoekt, individueel of met je team, waar je met elkaar problemen en situaties oplost en mogelijk je eigen grenzen verlegd, dan moet je toch het MTC eens bezoeken.
En als je nu meteen vlekken krijgt bij het horen van de woorden "MilSim" en "Grenzen verleggen" lees dan toch even verder ;-)
Het is niet de opzet en in het belang van MTC om je tot de grond af te branden en je af te beulen. Sterker nog, het is juist de bedoeling dat je het leuk vind en vaker terug komt. En dat lukt, zo blijkt uit dat onze ACN leden al meerdere keren gegaan zijn.
Wat kun je dan verwachten?
Een event dat het hele weekend doorloopt (ook 's nachts), waarbij je alles moet meedragen wat je nodig hebt (dus dat is niet veel), waar je door het enthousiaste team van MTC en meerdere vrijwilligers in allerlei scenario's en uitdagende situaties wordt gezet met een doorlopende verhaallijn en met acties die gevolgen hebben voor latere acties.

"Wat heb ik dan allemaal nodig dan?"
MTC kan je voorzien van de meest essentiële zaken die je nodig hebt voor het hele weekend dus ook daar wordt goed voor je gezorgd. Zelf zorg je in ieder geval voor je airsoft-gear en je eten voor het weekend. Je hoeft dus geen honderden euro's uit te geven aan gear om dit mee te maken.
"Ja maar ik heb geen conditie!"
Als je gewoon gezond bent en in staat bent om elke week je vuilniszakken buiten te zetten of twee trappen kunt lopen binnen tien minuten dan kun je zeker deelnemen. Ook mensen met allergieën, suikerziekte, zwakke knieën, etc. kunnen dus ook gewoon deelnemen, daar wordt gewoon rekening mee gehouden.
"Wat is de belangrijkste reden voor jullie om deel te nemen?
Jezelf uitdagen en het enorme groepsgevoel zelfs met mensen die je nooit eerder zag.
"Wat is het grootste misverstand over het MTC?"
Dat je op onzinnige wijze wordt afgebeuld. In feite is het één doorlopend verhaal, je zit middenin een film, compleet met aankleding van het veld en roleplay, alles heeft een doel in de milsim.
"Wat zou je iedereen willen adviseren?"
Als milsim je tof lijkt doe dan gewoon mee, juist ook als je geen milsim ervaring hebt of een beetje, je zal er geen spijt van krijgen. We hebben een keer met iemand MTC gedaan die pas 1 skirm had gedaan! En hij deed het echt geweldig.

Nogmaals, het is moeilijk iets te vertellen over het MTC zonder het allemaal al te verklappen voor je.
Maar als je nog vragen hebt over dit MTC weet je ons te vinden. Tik hier onder een berichtje of in een pm, of kijk even hier of hier. En we kunnen je het ten zeerste aanraden dus!

• Leuk
Waarderingen: Daburg en Alissa
Had het indeed al gezien.. Ook op belgische fora wordt dit genoemd!! Ik ben zeker van plan te gaan dat weekend.

Klinkt zeer gaaf! Ik moet wel zeggen dat de website nog niet klaar oogt. Wel een beproeft concept?

Klinkt zeer gaaf! Ik moet wel zeggen dat de website nog niet klaar oogt. Wel een beproeft concept?
Ja, de website is nog "under construction" ;)
Maar ze doen het al 3 jaar, ik ben er zelf al een aantal keer geweest. Ze schuren en schaven steeds wat aan het concept, dus elke keer anders, daarom blijf ik ook terugkomen.

Ah hier hadden we het over afgelopen keer bij BH @Peter ! En zoals je misschien al gemerkt hebt... dit klinkt mij super tof dus ik ga gelijk m'n verlof aanvragen voor die vrijdag! Althans... ik neem aan dat het vrijdag al redelijk op tijd begint?

Schrijf mij maar erbij, want ik ben sowieso van de partij!

Ik ga nog contact opnemen met de organisatie over een paar vragen die ik heb. Vandaag wel een matje gekocht met het idee dit voor milsims te gebruiken ;)

• Leuk
Waarderingen: Tactical Bear
Ah hier hadden we het over afgelopen keer bij BH @Peter ! En zoals je misschien al gemerkt hebt... dit klinkt mij super tof dus ik ga gelijk m'n verlof aanvragen voor die vrijdag! Althans... ik neem aan dat het vrijdag al redelijk op tijd begint?

Schrijf mij maar erbij, want ik ben sowieso van de partij!
/Like

Schrijf je ook ff in via het linkje in de eerste post. Dan weet de organisatie met hoeveel mensen ze rekening moeten houden.

Zelf neem ik ook altijd de vrijdag vrij en dan ben ik daar meestal rond een uur of 18:00.

Wat gaaf dit! Ga het zeker even voorstellen en wie weet ben ik wel van de partij :)
"hoe meer zielen hoe meer vreugd"

En een ervaring rijker die je niet snel ergens anders zal overtreffen. ;)

@Peter klinkt veelbelovend. Krijg alleen een beetje de kriebels van die website aangezien optie 2 in de menubalk "hacked by muhmademad" is...

• Leuk
Waarderingen: Boudewijn
Daar wil ik zeker nog eens heen! Helaas heb ik dat weekend al een dienst geruild uit een ander weekend voor een skirm :(

Oei! Dit lijkt mij heel erg gaaf! Is dit ook voor niet ACN leden?

Ja dit is ook voor niet Acn leden. Het word ook niet door acn georganiseerd ;)

Helaas gaat dit event niet door i.v.m. te weinig aanmeldingen.

Houd de website en FB in de gaten voor een volgend event! ;)

@Peter huh, wat vreemd. Heb me nog proberen aan te melden maar dacht dat het vol zat. Heb toen een mail gestuurd met de vraag of er nog plekken vrij waren maar ik heb daar nooit een reactie op terug gehad. Dan is het ook niet gek dat er te weinig animo was :,)

Ik zal FB dan maar ff in de gaten houden aangezien de website niet echt werkt. Het lijkt me namelijk wel super vet!

• Leuk
Waarderingen: Daburg
Hopen dat ze snel weer een andere datum hebben, dan kan ik vast vrij gaan vragen :)

• Leuk
Waarderingen: Peter
@Peter huh, wat vreemd. Heb me nog proberen aan te melden maar dacht dat het vol zat. Heb toen een mail gestuurd met de vraag of er nog plekken vrij waren maar ik heb daar nooit een reactie op terug gehad. Dan is het ook niet gek dat er te weinig animo was :,)

Ik zal FB dan maar ff in de gaten houden aangezien de website niet echt werkt. Het lijkt me namelijk wel super vet!
Vreemd inderdaad, heb dit vaker gehoord. Misschien hebben ze toen al besloten het niet door te laten gaan en de inschrijffunctie offline gehaald. Kan je zeggen wanneer je ongeveer hebt proberen in te schrijven?