Mini Skirm - 23 Juli

Duncan

Member
17 jul 2014
8
0
Trophies
1
Ja! 23 juli is morgen al! We gaan een potje spelen in het zuiden van het land met max 15 man. Na wat afhakers in de initiële groep is er niet veel meer over morgen. Dus vandaar deze uitnodiging :)
<font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">Dit terrein wordt in de toekomst mogelijk een nieuw trainingsterreintje voor ACN leden, dus misschien is het interresant om aan te haken. Zo kan je direct het terrein zien en beoordelen.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">
</font><font face="Arial, Verdana" size="2">De info:</font><font face="Arial, Verdana" size="2">-We spelen van ongeveer 15:00 tot we er geen zin meer in hebben. Er staat een avondskirm op het programma dus we hebben gepland tot ongeveer 03:00.</font><font face="Arial, Verdana" size="2">-Er is sanitair en een simpele kleedkamer</font>-Gezien het een privé skirm is op een niet-airsoft terrein is er geen winkel voor bb's of voedsel-Met avond eten moeten we nog even kijken wat we doen. Ligt aan het aantal mensen-Gratisss!

Aanmelden:-Gratis evenementje
-Stuur me een PM'etjeIk verwacht stiekem niet veel aanmeldingen op deze door de weekse dag en zo kort dag. Maar wie weet :)
 
zijn alle vergunningen e.d. allemaal geregeld?en is nog steed een dikke 100 km voor mij, helaas gaat dit niet lukken op een doordeweekse dag.
 
Wauw, wat ontzettend gaaf dat jullie dit geregeld hebben.Heel veel plezier, ben erg benieuwd wat jullie van het terrein vinden.
 
@Jean-Baptiste voor een prive skirm/event heb je volgens mij weinig vergunningen nodig toch? Ligt aan wat de eigenaar er mee wilt doen dacht ik. 
 
@Jan tot 20 man uit m'n hoofd.

Als ik kon kwam ik zeker, maar moet werken tot een uur of acht helaas.
 
Argh, das bij mij om de hoek! naja 20 min rijden oid.
@Duncan hoe was het?
 
Super! Erg lang ook! van 12:00 tot 04:00 gespeeld! :p
We waren maar met 6 man. Maar daardoor was het s'avonds spelen wel extra spannend.

Voor dat we gingen spelen hebben we die ochtend even snel een hutje in elkaar gezet. Stelt niet veel voor maar het speelt wel lekker. Bij gebrek aan beter materiaal hè :)
29855Op.jpg

In de loop van de dag hebben we in het midden van het hutje een schot gezet zodat je niet van de ene kant door naar de achterkant kan schieten.

Het terrein heeft ook wat van deze mooie putten. Leuke vuurposities.
MQpQDkJ.jpg



Het is een heel dicht terrein. Maar er zit ook een zeer open stuk in. Lekker divers dus!
shW8bHy.jpg





De grootste verrassing was wel dat we 2 keer mensen hebben zien lopen met honden die dag! Vreemd. Daar moet ik nog even achteraan...
 
Dat is 5 minuten bij mij vandaan. Volgens mij is dat nogal vrij toegankelijk of niet? Zo ja dan kun je weinig aan die wandelaars doen.
Het is inderdaad zo dat je voor evenementen tot (en met?) 20 mensen geen goedkeuring van de NABV nodig hebt. Lijkt me echter wel dat alle andere vergunningen en toestemmingen wel verkregen moeten worden/zijn. Toestemming van de verantwoordelijke korpschef lijkt me nog de belangrijkste, zeker als je, zoals we dat vroeger in België noemden, burgers op het terrein kunt verwachten die geen flauw idee hebben wat je aan het doen bent.
 
Ik ben toenstraks eens even bij dit terreintje gaan kijken. En als ik de voorwaarden bekijk zoals gesteld in de faq van de NABV mag je op dit terrein niet airsoften.

De regels zoals genoteerd in de faq:
#1: Indien het terrein op enerlei wijze zichtbaar en/of toegankelijk is vanaf de openbare weg, moet er toestemming gegeven worden door Bijzondere Wetten.
 #2: Het terrein moet geheel afgesloten zijn en het moet niet mogelijk zijn dan BB’s op de openbare weg terecht komen en personen kunnen verwonden.
 #3: De training dag moet als evenement bij de NABV zijn aangemeld.
 #4: De spelers moeten lid zijn van de NABV of als introducé zijn aangemeld.
 #5: Er mogen maximaal 20 deelnemers zijn.
 #6: De training gebeurd op niet-commerciële basis.

Zoals ik het nu zie worden regels 1 en 2 overtreden en ik kan het niet direct opmaken uit de openingspost, maar nummer 3 is waarschijnlijk dus gisteren ook overtreden.

Het terrein ligt pal naast een visvijver en officiële wandelroute. Vanaf het 'fort' (ruim voortaan ook je plastic flessen even op) kan een beetje buks zo, over de weg!, de visvijver inschieten. Het risico dat je hierbij een buitenstaander raakt is aanzienlijk. Als dat gebeurt zijn de rapen gaar.
Verder lopen er ook een aantal wandelpaden door dat bos, dus dat je iets tegen wandelaars kunt doen lijkt me sterk.
 
Oei! Daar niet meer doen. Dus! Ik ga in de toekomst hier meer aan denken. Bedankt voor de eye-opener.

Ps. Vanavond zal er iemand langs gaan om de flessen en breaklights op te ruimen! Er lag nog meer zooi in het bos wat we daar verzameld hebben. Netjes achterlaten! Komt goed!
 
Oh, ik zal ook m'n buddy's op de hoogte brengen van deze regels! Ikzelf zou ook beter moeten weten trouwen! Op die manier kunnen we er ook voor zorgen dat we de airsoft reputatie niet aantasten. (Of erger nog)
 
Wat ik wel gek vind is dat je bij bunkerhill gewoon via de zijkant (in dit geval aan de overkant van de bunkers) gewoon een hekwerk hebt.Daar heb ik al meerdere keren passanten voorbij zien komen met of zonder een hond.die zou je vanaf de bunkers met gemak kunnen raken.  Dat zou dan ook in overtreding zijn met regel 2 tenzij er een uitzondering is gemaakt.On Topic...Van wie is dat terrein dan? als je op een mogelijke manier met doeken de randen van het terrein kan afschermen. dan ben je klaar.
 
Aaah wat jammer inderdaad! Goed dat het uitgezocht is idd.

Zoals Sander zegt; als t van iemand is, even investeren in doeken en afzettingen, dan ben je klaar. Vind t ook altijd vreemd dat er bij Bunker Hill mensen langs alle hoeken van t terrein lopen. Het hek wat er zit is niet beschermd met netten. Als er op de groenstrook gevochtend word schiet je zo door dat hek heen.
 
Bij bunker hill komen de bb's niet op de openbare weg. Verder weet ik het niet zeker, maar het lijkt me dat, zeker bij een voormalig militair terrein, dat het niet de bedoeling is dat mensen om dat hek wandelen, dat deze dat toch doen is in dan in eerste instantie niet iets waar de orga veel aan kan doen. Verder gaat het op bunker hill om een commerciële partij, daar gelden weer iets andere regels voor.
 
Ik weet wel hoe veel moeite B&A hier voor doet. Die hebben rondom het gehele terrein groene netten hangen, en waarschuwingsborden op het pad net voor het terrein.