M'n M4 doet het niet-wel-niet- niet-wel

De ouwe stomp

Member
4 apr 2015
15
0
Trophies
1
Deze week na lang wikken en wegen m'n geweer gekocht.Een WE Katana M4.


Er een YZH mag bijgekocht  (heeft zo'n trektouwtje om te spannen)


Thuis de boel op de lader gezet,en toen de accu vol zat m'n eerste mag volgestort.(erg vreemde ervaring als je een echte M4 bent gewend)


In de hal de kogelvanger (doos met kranten e.d) neergezet en klaar om te vuren...... PLOP...KNAL.. PLOP PLOP KNAL. PLOP.


Veer strakker gezet,maar geen verbetering.Automatich....PLOPPER DE PLOP KNALLER DE KNAL PLOPPER DE PLOP!


Gloeiende gloeiende GVD! (=Gijs v Dijk)! Wat nou weer?


Dacht even dat het "nieuwigheid" was,maar na 4 volle mags doet hij nog steeds het zelfde.


Uiteraard de leverancier (Piro) om raad gevraagt..Hij kon me geen sluitend antwoord geven. Hij dacht zelf aan iets te strakke passing/nieuwigheid als meest aannemelijke oorzaak.


Als hij kuren blijft geven mag ik hem terug brengen en krijg ik een nieuwe.


Iemand die hier iets over kan zeggen zodat hij gewoon goed en betrouwbaar gaat lopen?
 
Slechte BB doovoer bij je hop up gedeelte of slechte BB toevoer vanuit je mag denk ik.


Dat laatste zou je kunnen testen met een ander magazijn
 
komen er soms ook 2 bbs tegelijk uit? Dan klinkt het als een hop-up probleem. Even spelen met je hopup. Als deze te los zit rolt de bb voor bij je hop-up voor hij word weg geschoten, dat resulteerd in mis feed achtige taferelen. Te strak afgestelde hop-up klemt de bb te vast waar door de 2 de bb in de loop de eerste pas door drukt, of helemaal niet als deze echt te strak staat.
 
dank jullie wel


Heb eea uitgeprobeerd maar werd er een beetje erg kriegel van. Het werd alleen maar erger.


Boel ingepakt en klaar om naar Barendrecht af te reizen.Toch maar even bellen dat ze de koffie klaar zetten. Krijg gelijk Merlin aan de lijn. Hij had na mijn vertrek gelijk actie ondernomen om het euvel op te zoeken.


De cilinder lijkt de schuldige.Deze AEG heeft een verwisselbare cilinder(Blauw-Rood- Zilver).


Volgen de importeur moet alleen de blauwe standaard cilinder vervangen worden.


Deze is als hij hen goed kan al onderweg....


Nog een weekje of zo wachten dus maar.
 
Me vanmiddag suf zitten piekeren wat het nou in vredesnaam kon zijn.


Wees wel..het is geen raket technologie en in problemen oplossen begin ik altijd bij de meest eenvoudige. Alleen ben ik nog helemaal leek op dit gebied dus waar te beginnen?


Hem eerst maar eens gestript.Cilinder eruit gehaald ..niets vreemds of beschadigts te zien.


Spuitje magisch siliconen er op,en terug in elkaar.


Laden en klaar om te vuren...Diepe zucht........


PANG PANGPANGPANG. BLAAARRRRRRRR!!!


Als een naaimachine!!