Motor connectors

Voormalig-Forumlid-161220

Well-Known Member
15 feb 2016
5.221
2.538
Trophies
21
Het grootste dillema van het upgraden naar een mosfet zijn de motor connectors, als men de oude bekabeling in tact wil laten moeten er nieuwe motor connectors worden besteld. Voor een paar gold plated brass motor connectors betaald men 1,70 (worden per 10 verkocht). Dit terwijl het in essentie gewoon vlakstekkers zijn met een laagje goud erop en dit kost dan 0,85 cent per connector, terwijl je bij conrad dezelfde connectors kan halen alleen dan vertind ipv goud voor 0,08-0,15 cent per connector.

Mijn vraag luidt dan ook is de geleiding die wordt verkregen met de vergulde bronzen connectors zoveel beter als met de vertinde bronzen connectors, zit er werkelijk zoveel verschil in de performance tussen dat gouden en tinnen laagje? Of is dit puur weer zon markt dingetje om hele dure connectors te verkopen? Ik weet dat goud een betere geleiding heeft als tin, maar is dat zo essentieel voor de applicatie waar ik het nu over heb?

Ik hoor het graag als iemand het antwoord heeft, want dan bespaart het mij in de toekomst mogelijk veel geld of ik weet juist dat er werkelijk een adequaat verschil zin in de performance tussen de 2 en zal maar dieper in het buideltje tasten om de gold plated te nemen.

Alvast bedankt,

Rebel.
 
Bij mijn weten is dat vaak marketing. Zoals bij kabeks, daar maakt het werkelijk geen procent verschil. Stroom is net iets anders. Brons is een zeer goede geleider. Word ook veel in de ruimtevaart gebruikt. Zelfde geld voor goud en aluminium. Daar zit dus geen verschil in. Maar voor een moter ga je naar mijn weten geen verschil merken.
 
Okey, nou voor iedereen die het wil weten, een insteekbreedte van 2.8 mm met een breedte van 0.5 mm zijn de perfecte vlakstekkers voor op airsoft motors. In het Engels zijn dit spade connectors en in imperial maten moet je .110 inch hebben.
 
Ik had tijd gelee ook haakse connectors nodig en gewoon via conrad en werken goed
 
Toothpick;22967 zei:
Ik had tijd gelee ook haakse connectors nodig en gewoon via conrad en werken goed

Thanks, ik heb er een paar besteld en ga even kijken welke het beste passen.
 
Heeft ook te maken met corrosie bestendigheid. verguld (mits goed aangebracht) zal minder snel corroderen (edelmetaal) .
 
Sander;22973 zei:
Heeft ook te maken met corrosie bestendigheid. verguld (mits goed aangebracht) zal minder snel corroderen (edelmetaal) .

True maar de vraag is hoe snel dit is, ik ga er vanuit dat het corroderen van de contacten niet zo snel gaat zeker omdat er geen constante stroom over staat.
 
Onder de juiste omstandigheden kan het snel gaan. Of juist heel lang duren. Daar valt weinig zinnigs over te zeggen.

Aan de andere kant gaat het maar om een paar cent.
Of je dus de duurdere pakt of goedkopere het zal geen rib uit je lijf zijn.
 
Kosten is relatief, als je puur de vergulden en vertinde vergelijkt dan is er een groot verschil. Je hebt gelijk het zal geen rib uit mijn lijf zijn en als men eenmaal een keer 10 stuks aanschaft zal er lang mee kunnen worden gedaan zeker als ook regelmatig oude bedrading uit een gearbox wordt her gebruikt, maar het is wel goed te weten dat er alternatieven zijn. Misschien kijk ik ook op de verkeerde plekken voor de vergulden connectoren dat kan ook nog. Ik denk dat het corroderen van die dingen best mee valt, ze worden ook in stock GB's gebruikt en daar gaan ze vaak ook jaren mee, zoals je al zegt is het afhankelijk van de omstandigheden dus dan is het maar goed dat wij niet in een super vochtig klimaat leven.
 
" dus dan is het maar goed dat wij niet in een super vochtig klimaat leven"


Tenzij je op rsl in een sloot donderd :tongue:
Maar dan zijn je motor connectors je minste probleem hahaha
 
Sander;22983 zei:
" dus dan is het maar goed dat wij niet in een super vochtig klimaat leven"


Tenzij je op rsl in een sloot donderd :tongue:
Maar dan zijn je motor connectors je minste probleem hahaha

Hahaha ja dan zal dat niet je grootste zorgen zijn? Gebeurd? Vervelend though helemaal drijf nat daarna :(.
 
Gelukkig niet bij mij, maar ik heb wel de replica aan de binnenkant gezien. Van iemand die er wel in gevallen was.
Dat zag er niet best uit :lol:
De modder zat overal,,zelfs in de cilinder
 
Sander;22985 zei:
Gelukkig niet bij mij, maar ik heb wel de replica aan de binnenkant gezien. Van iemand die er wel in gevallen was.
Dat zag er niet best uit :lol:
De modder zat overal,,zelfs in de cilinder

D:, ja nee dat is niet echt lekker.